Mobil stänger av sig själv

Permalänk

Mobil stänger av sig själv

Hej! Jag har haft min Samsung Galaxy Alpha i ungefär ett år. Av någon okänd anledning har den under senaste veckan börjat stänga av och starta om sig själv. Det hände första gången när jag flög förra veckan... Det händer oftast när jag laddar mobilen och den når 100%, men också efteråt när jag dragit ut laddaren och batteriet är mellan 100-90%. Sedan händer inte detta... Jag har kollat på batteriet och det år långt ifrån svullet! Jag hade samma problem med min gamla mobil, men där var batteriet väldigt svullet (efter 2-3 års användning). Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av TheGamer2012:

Hej! Jag har haft min Samsung Galaxy Alpha i ungefär ett år. Av någon okänd anledning har den under senaste veckan börjat stänga av och starta om sig själv. Det hände första gången när jag flög förra veckan... Det händer oftast när jag laddar mobilen och den når 100%, men också efteråt när jag dragit ut laddaren och batteriet är mellan 100-90%. Sedan händer inte detta... Jag har kollat på batteriet och det år långt ifrån svullet! Jag hade samma problem med min gamla mobil, men där var batteriet väldigt svullet (efter 2-3 års användning). Tack för svar!

långt ifrån ? är det helt platt?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Originalladdare?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamer2012:

Hej! Jag har haft min Samsung Galaxy Alpha i ungefär ett år. Av någon okänd anledning har den under senaste veckan börjat stänga av och starta om sig själv. Det hände första gången när jag flög förra veckan... Det händer oftast när jag laddar mobilen och den når 100%, men också efteråt när jag dragit ut laddaren och batteriet är mellan 100-90%. Sedan händer inte detta... Jag har kollat på batteriet och det år långt ifrån svullet! Jag hade samma problem med min gamla mobil, men där var batteriet väldigt svullet (efter 2-3 års användning). Tack för svar!

Jag har också en Samsung Galaxy Alpha, senaste månaderna har jag haft jätte mycket problem.
Det första problemet som uppenbarade sig var att telefonen dog trots 60-70% batteri.
Nu senaste veckorna har jag fått problem att bluetooth, wifi och mobildata stänger av sig själv.

Jag har återställde telefonen två gånger utan framgång. Sedan några veckor tillbaka kör jag ResurrectionRemix, Android 6.0.

Det är ett ordentligt lyft ifrån Samsungs' egna TouchWiz, som är crap IMO. Men jag har fortfarande problemet att batteriet laddar ur otroligt fort och att alla radioenheter slutar fungera till och från. Den dör dock inte när jag har lägre än 70% batteri längre!

Det du kan prova göra är att "kalibrera" om batteriet. Låt telefonen få ladda ur till 2-3% sen låter du telefonen få ligga och ladda till 100%. Det har hjälp för några, men hjälpte inte för mig.

Personligen har jag övergett hoppet för Samsung Galaxy Alpha. Det var en trevlig telefon när jag fick den. Alu/Mg chassi och kändes väldigt gedigen. Men efter att ha brukat den i över ett år ser jag många nackdelar med den. Skärmen är för lågupplöst och har rejäla eftersläpningar, batteriet är för litet och är enligt mig, väldigt obekväm att hålla i.

Står och väntar på en S7a nu, borde komma nästa vecka!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

långt ifrån ? är det helt platt?

Ja helt platt, som när jag köpte mobilen...

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Originalladdare?

Ja, använder allt som kom med mobilen, (batteriet, laddaren och hörlurar).
Men nyligen använde jag en trådlös laddare och en billaddare, det kanske skapade problem.

Permalänk
Medlem

Kör en total återställning. Funkar inte de är väl något felade som inget forum kan lösa.

Permalänk
Skrivet av TheGamer2012:

Ja, använder allt som kom med mobilen, (batteriet, laddaren och hörlurar).
Men nyligen använde jag en trådlös laddare och en billaddare, det kanske skapade problem.

svårt att se hur en Qi laddare kan ge sånt fel.. den krets som tar emot laddningen är ju original.
har du lagat den på någon mobil-firma eller är allt original ? hitta kvittot gå tillbaka med den till butiken uppenbart något fel.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

svårt att se hur en Qi laddare kan ge sånt fel.. den krets som tar emot laddningen är ju original.
har du lagat den på någon mobil-firma eller är allt original ? hitta kvittot gå tillbaka med den till butiken uppenbart något fel.

Jag har aldrig lagat den eller något, eftersom den har fungerat som den ska under tiden jag har haft den. Ska nog gå till Elgiganten där jag köpte produkten och kolla om garantin fortfarande gäller...(köpte mobilen för ett år sen i mars, men är osäker på vilket datum!)

Permalänk
Skrivet av TheGamer2012:

Jag har aldrig lagat den eller något, eftersom den har fungerat som den ska under tiden jag har haft den. Ska nog gå till Elgiganten där jag köpte produkten och kolla om garantin fortfarande gäller...(köpte mobilen för ett år sen i mars, men är osäker på vilket datum!)

3års funktionsgaranti på telefonen om det inte är batteriet ?

det du borde göra är att testa med ett nytt batteri kolla om du får samma problem.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Prova ett nytt batteri. Min S2 började krångla från ingenstans i torsdags, bytte batteri och nu rullar den på igen.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB