Permalänk

2 konsoler på 1 TV.

Hej,

Efter många försök om att få ett vettigt svar från Samsungs usla support så prövar jag min lycka här.

Jag har nyligen beställt mig en TV av modellen Samsung UE55JU7005.
Den har något som kallas Multi-Link vilket innebär att man kan dela upp skärmen, och på så vis kolla på TV och surfa samtidigt.

Det jag önskar att göra med min TV är att koppla in mitt Playstation 4 samt ett till Playstation 4, så att jag och en vän kan spela onlinespel, GTA 5 etc på samma TV.

Jag har nu fått 2 svar från Samsung där dem påstår sig vara helt säkra på att det går, och 2 svar där dem påstår att det absolut inte går. Riktigt pinsamma svar.

Så kanan någon ge mig ett säkert svar på detta? Går det eller ej? Ifall det inte går, finns det något jag kan köpa till externt som skulle kunna göra jobbet.

/ Frans

Permalänk
Inaktiv

Jag är rätt säkert på att du bara kan kolla på TV och visa en ytterligare källa. Kan kolla när sambon kollat klart

Permalänk

@anon81912: Okej tack!

Hoppas hoppas!

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=5duvVD0KVjw
I slutet av detta klipp så kan man välja "TV-mode" och där ser man att vänstra bilden går via HDMI.
Om det bara går att välja så båda kör från varsin HDMI-kanal bör det inte vara några problem.

Min TV är någon generation bak så kan inte kolla. Men alla TV:s jag haft tidigare med funktionen PIP har man kunnat köra två HDMI samtidigt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skyskaparn:

@Killbom: Okej tack!

Hoppas hoppas!

Gick inte.

Det är enbart möjligt att visa TV eller appar samtidigt som en HDMI källa

Permalänk

@anon81912: Okej fan vad tråkigt. Jaja då får jag betydligt större skärm och polaren får nöja sig med min datorskärm Men tack så jättemycket för hjälpen. Att det var så svårt för Samsung att lyckas ta reda på haha.

Om någon kommer på ett sätt att göra det omöjliga möjligt så är jag tacksam för svar!