Telefon med prestanda motsvarande 5S?

Permalänk
Medlem

Telefon med prestanda motsvarande 5S?

Hade tänkt köpa en ny telefon och min nuvarande referens är en iPhone 5S. Jag är nöjd med prestandan i den. Snabb & smidig, bra storlek på telefonen och skärmen. Spotify funkar fint. Gillar att läsa längre artiklar i telefonen och det känns bra i en iPhone.

Har ingen jättelust att köpa begagnat pga tidigare dåliga erfarenheter av det.

Så, några tips? Kan tänka mig att lägga ut upp till 3k, men helst 1.5-2k. Tack!

Permalänk
Medlem

Oneplus X borde vara ett vettigt val i den prisklassen.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av roggeee:

Hade tänkt köpa en ny telefon och min nuvarande referens är en iPhone 5S. Jag är nöjd med prestandan i den. Snabb & smidig, bra storlek på telefonen och skärmen. Spotify funkar fint. Gillar att läsa längre artiklar i telefonen och det känns bra i en iPhone.

Har ingen jättelust att köpa begagnat pga tidigare dåliga erfarenheter av det.

Så, några tips? Kan tänka mig att lägga ut upp till 3k, men helst 1.5-2k. Tack!

Du får inte direkt en uppgraderingen med de kriterierna. Har din 5s gått sönder eller varför ska du byta?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/mobiltelefoni/motorola_kampanj, har den och en 5S via jobbet, kanonnöjd med Motorolan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du får inte direkt en uppgraderingen med de kriterierna. Har din 5s gått sönder eller varför ska du byta?

Ärligt talat letar jag inte ens efter en uppgradering. Bara den är minst lika bra som min 5S. Och det jag gillade med 5S var att mobilen är snabb och inte laggar. Sen gillade jag formen på mobilen, skärmen, färgerna mm. Allt ser helt enkelt bra och 'krispigt' ut. Jag skulle ju kunna köpa en 5S igen men det känns ganska ovärt om den inte är begagnad, vilket jag inte har lust med.

Sen gör jag ju inte speciellt krävande grejer. Surfar, läser artiklar och lyssnar på musik. Med det sagt känner jag dock att jag tröttnat lite på Apple/iOS och byter gärna. Inte minst pga att man inte kan slänga in ett större SD-minne, har en massiv spellista i Spotify som jag gärna synkar offline. Sen gillade jag aldrig hur hörlursuttaget satt på 5S.

Yep, min 5S har gått sönder. Den är inte obrukbar dock.

Kikat lite på Huawei P8 Lite, kan det vara något?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3110665

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Kikat lite på Huawei P8 Lite, kan det vara något?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3110665

Bortsett från priset är den sämre än s5 på alla sätt.

Moto X Play för 2000kr som Nisselask länkar är det mest prisvärda du hittar för stunden dock är erbjudandet tidsbegränsat.

OnePlus X är precist vad du frågar efter, hårdvara och byggmaterial i samma klass som 5000+kr mobiler men till en mycket lägre prislapp.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

OnePlus x/2 är nog det du borde kolla på, sen har vi Iphone SE som kommer att lanseras när som dock är det över din budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Bortsett från priset är den sämre än s5 på alla sätt.

Moto X Play för 2000kr som Nisselask länkar är det mest prisvärda du hittar för stunden dock är erbjudandet tidsbegränsat.

OnePlus X är precist vad du frågar efter, hårdvara och byggmaterial i samma klass som 5000+kr mobiler men till en mycket lägre prislapp.

Ok, Moto X play ser intressant ut. Dock väldigt stor, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det är väl vanlig retur/ångerrätt på CDON även när det är köpt på erbjudande?

OnePlus X ser intressant ut men håller mig gärna under 2k ärligt talat. Mina telefonbehov är inte enorma. Liksom, att surfa (sällan video!), lyssna på musik osv är ju inte speciellt krävande...? Är Huawei verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Ok, Moto X play ser intressant ut. Dock väldigt stor, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det är väl vanlig retur/ångerrätt på CDON även när det är köpt på erbjudande?

OnePlus X ser intressant ut men håller mig gärna under 2k ärligt talat. Mina telefonbehov är inte enorma. Liksom, att surfa (sällan video!), lyssna på musik osv är ju inte speciellt krävande...? Är Huawei verkligen så dålig?

Det är alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen oavsett om varan är på kampanj. Detta är eftersom du inte har möjlighet att prova varan innan du köper den. Välj faktura om de skulle krångla.

Permalänk
Skrivet av roggeee:

Ärligt talat letar jag inte ens efter en uppgradering. Bara den är minst lika bra som min 5S. Och det jag gillade med 5S var att mobilen är snabb och inte laggar. Sen gillade jag formen på mobilen, skärmen, färgerna mm. Allt ser helt enkelt bra och 'krispigt' ut. Jag skulle ju kunna köpa en 5S igen men det känns ganska ovärt om den inte är begagnad, vilket jag inte har lust med.

Sen gör jag ju inte speciellt krävande grejer. Surfar, läser artiklar och lyssnar på musik. Med det sagt känner jag dock att jag tröttnat lite på Apple/iOS och byter gärna. Inte minst pga att man inte kan slänga in ett större SD-minne, har en massiv spellista i Spotify som jag gärna synkar offline. Sen gillade jag aldrig hur hörlursuttaget satt på 5S.

Yep, min 5S har gått sönder. Den är inte obrukbar dock.

Kikat lite på Huawei P8 Lite, kan det vara något?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3110665

Kanske vänta till på Måndag ifall apple släpper något?
Ex http://www.99mac.se/artikel/8471-lackt-bild-verkar-bekrafta-i...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ser väl intressant ut men lär vara ganska dyrt. Dessutom har jag tröttnat på Apple.

Tror jag väntar och ser lite.

Permalänk
Entusiast

Köper du en 2k telefon för att ersätta en 7k iPhone lär det bli gamla vanliga "Android är skräp" för att sedan rusa och köpa senaste iPhone för numera kring 8k. Vet inte riktigt vad du förväntar dig av en telefon under 2k, låter som att du har orimliga förväntningar dock. Oneplus X eller Moto X Play är ju solklara val i min mening dock.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Köper du en 2k telefon för att ersätta en 7k iPhone lär det bli gamla vanliga "Android är skräp" för att sedan rusa och köpa senaste iPhone för numera kring 8k. Vet inte riktigt vad du förväntar dig av en telefon under 2k, låter som att du har orimliga förväntningar dock. Oneplus X eller Moto X Play är ju solklara val i min mening dock.

Well, jag köpte min iPhone begagnad för 1.5k så det kanske är därför jag har skeva förväntningar. Det var dock lite av ett impulsköp från en bekant då min gamla telefon hade dött, och han var dessutom inte helt ärlig med allt som var fel på telefonen. Men det är väl sånt man får räkna med om man köper begagnat (eller har oärliga bekanta).

Men det jag förväntar mig är en laggfri telefon som jag kan surfa med och lyssna på musik i. En 5S kanske är överdimensionerad för det behovet, jag vet inte. Men om det är något jag är nöjd med är hur smooth och laggfritt det är. Ärligt talat tycker jag inte det är för mycket att begära av en telefon för 2k, men jag kanske har skeva förväntningar.

Moto X play verkar ju nice men den är så sjukt stor, verkligen inte min smak.

Permalänk
Medlem

För 3,1K kan du få dig en Honor 7 Huawei, riktigt fin telefon! Fungerar på samma sätt som en iPhone i hemskärmen också!

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna kolla på en utav de billigare Nokia Lumia telefonerna med WP. De kommer vara laggfri, men du får vara beredd på mindre utbud av appar och de appar som finns är ofta sämre omhändertagna än på Android/iOS, tror Spotify fungerar okej nu dock.

Skickades från m.sweclockers.com