Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kände för ett byte, blev Xmonad

Clean:

http://i.imgur.com/yN9NGmg.png

Snyggt! Kör själv xmonad, men har lite mer standardutseende. Du har inte lust att dela din konf så man får lite inspiration?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Stiligt! Vilken DE kör du med?

Snabb Architect-install med Xfce och Light DM bara. Ville se hur det såg ut i 4K

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teelx:

Älskar elementary OS, det som fått mig att enbart köra linux på mina maskiner.

http://imgur.com/daSnc9g

Synd bara att det släpar efter med Kernels. Ligger ju typ 1 år efter alltid. Snyggt OS indeed.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Snyggt! Kör själv xmonad, men har lite mer standardutseende. Du har inte lust att dela din konf så man får lite inspiration?

Tack!

Kan länka konf imorgon

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm, vad heter programmet som visar en massa information om datorn på desktop o.s.v. ?
Cpu, minne, datum m.m. Kan inte komma på det nu!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kattus:

Hej också-magnus som också kör arch, också på en eee-pc!

http://catpanic.eu/upl/2015-11-28-162843_1024x600_scrot.png

Har du länk till bakgrundsbilden?

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanTeoX:

Hmm, vad heter programmet som visar en massa information om datorn på desktop o.s.v. ?
Cpu, minne, datum m.m. Kan inte komma på det nu!

Kan det vara dxdiag du syftar på?

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Hmm, vad heter programmet som visar en massa information om datorn på desktop o.s.v. ?
Cpu, minne, datum m.m. Kan inte komma på det nu!

Conky

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Snyggt! Kör själv xmonad, men har lite mer standardutseende. Du har inte lust att dela din konf så man får lite inspiration?

Kan tyvärr varken starta xorg eller ladda upp till min github av nån anledning. Får hitta någon lösning

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: Rackarns. Jag är iaf fortsatt nyfiken

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhun104:

Har du länk till bakgrundsbilden?

https://nik.bot.nu/vi.fu?id=1853132 varse

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Ok, installerade det, men hände inte så mycket.. Finns det nåt settings-gui eller inställningsfiler eller nåt som man ska pilla på? Hur får man ut grejerna på skrivbordet alltså eller i menyrader..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Ok, installerade det, men hände inte så mycket.. Finns det nåt settings-gui eller inställningsfiler eller nåt som man ska pilla på? Hur får man ut grejerna på skrivbordet alltså eller i menyrader..

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste bygga / forka ett script själv Skriptet kör du sedan med conky - c [fil]

Wiki (arch linux)
Färdiga script
Cheat cheet

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Du måste bygga / forka ett script själv Skriptet kör du sedan med conky - c [fil]

Wiki (arch linux)
Färdiga script
Cheat cheet

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av eXpander_:

Välkommen till klubben!

PS: Sitter och installerar 340 uppdateringar i Windows 7, fyfan vilken jävla pina, tar 40 år. Windows 7 och uppdateringar alltså...

Hahahaha stackare, jag har slagit av alla uppdateringar och kör endast dem som är klassade som säkerhetsuppdateringar

// sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Avstängd

Kudos!

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Ok, installerade det, men hände inte så mycket.. Finns det nåt settings-gui eller inställningsfiler eller nåt som man ska pilla på? Hur får man ut grejerna på skrivbordet alltså eller i menyrader..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av llxt:

Du måste bygga / forka ett script själv Skriptet kör du sedan med conky - c [fil]

Wiki (arch linux)
Färdiga script
Cheat cheet

$ sudo pacman -S conky-manager

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

@oTiuZ: Rackarns. Jag är iaf fortsatt nyfiken

Sådär, nu funkar det bra. Tror jag fått med allt som behövs för xmonad-configen, tog även med konfiguration för vim och urxvt.

Det är bara placera alla filer och mappar i din hemma-mapp så ska det funka. Något du behöver fixa själv är dock powerline-fonts. Går installera genom pip eller genom aur.

github

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: Snyggt! Tack och bock.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tack! Kör med Docky och Numix ikoner samt transparent panel. Det blev stilrent och är enkelt att använda!

Numix är riktigt nice. Känns väldigt genuint gjort. Vet du om det finns andra ikoner i samma kvalité som Numix? Har inte hittat några.

Permalänk
Medlem

Kör Arch med XFCE4 (som ni ser).

I panelen finns ett gäng standardplugins (disk, net, cpu/mem) + genmon-plugin som visar output från ett bashscript som läser av sensorer.

Application menu: Whisker
Shortcut bar: Docky
XFWM + GTK Theme: Albatross
Icon set: Elementary

Permalänk
Medlem

Har nu efter en periods testande gått över till gnome3, som jag verkligen hatade länge. Har dock blivit van att söka efter mina program och nu har jag svårt att vara utan funktionen. I övrigt så är detta min gamla Arch install som nu rullat på fint sedan september 2014.

Fortfarande ganska stock vilket kanske sticker i ögonen på endel i den här tråden, men jag gillar looken

Eftersom installationen är gammal så är jag inte helt säker på endel småfix jag kan ha gjort men överlag så kör jag med dessa modifikationer:

Teman:
gtk: Menda Dark,
Ikoner: gnome
gnome global dark.

Gnome shell extensions:
Straight top bar

Firefox: Adwaita tema

Terminal:
Gnome Terminal ("Dark theme variant") - Inkl Fedora patch för genomskinlig bakgrund.
zsh + syntax highlighting

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Kastar väll upp mina maskiner jag använder dagligen

MAIN

Arch med Openbox

Conky

Tint2 som panel

Clean

Dirty

Vänster Laptop

Arch med i3 gaps

Clean

Dirty

Höger laptop

Arch med i3 gaps

Clean

Dirty

Alla 3 är sammanlänkade med Synergy ger mig sammanlagt 7 skärmar.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Lubuntu 15.10 med Cinnamon DE. Tack vare era tips fixade jag Conky! Ser ut som skit just nu, men ska formatera datorn så fort jag får min SSD. Osäker dock om jag ska köra Mint eller köra på Lubuntu med Cinnamon som nu..
Edit: Anledningen till att jag har så lite plats på HDDn är för att jag har flera partitioner samt dualboot Windows 10 x)

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Antergos Linux (Arch-derivat) med cinnamon. Mer info i bilden.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

GTK Theme: Arc Dark
Firefox Theme: Arc Dark
Debian unstable med I3wm

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Medlem
Skrivet av drmagoo:

http://i.imgur.com/nlfG7ak.jpg
GTK Theme: Arc Dark
Firefox Theme: Arc Dark
Debian unstable med I3wm

Varför en tiling wm när du verkar ha vanliga "flytande" fönster?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?