Samsung Galaxy S7 Bank ID?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 Bank ID?

Halloj!
Min nuvarande telefon har gett upp på livet och jag behöver en ny.
Tänkte köpa en S7a men såg på BankID:s hemsida att den inte verkar ha stöd för Bank ID eftersom den har e-SIM.
Länk till sidan
Från sidan: "Mobilt BankID fungerar inte med telefoner som har dubbla SIM-kort. Vissa nyare modeller av telefoner har e-SIM, vilket innebär att telefonens hårdvara har stöd för dubbla SIM-kort fast den bara har en SIM-kortplats. Samsung Galaxy S7 edge | S7 är exempel på sådana telefoner."
Är det någon som har bättre koll på detta, kommer det lösa sig med någon uppdatering? Vill gärna att Swish ska fungera osv.
Tack

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

BankID fungerar finfint på min S7 Edge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pejnar:

Halloj!
Min nuvarande telefon har gett upp på livet och jag behöver en ny.
Tänkte köpa en S7a men såg på BankID:s hemsida att den inte verkar ha stöd för Bank ID eftersom den har e-SIM.
Länk till sidan
Från sidan: "Mobilt BankID fungerar inte med telefoner som har dubbla SIM-kort. Vissa nyare modeller av telefoner har e-SIM, vilket innebär att telefonens hårdvara har stöd för dubbla SIM-kort fast den bara har en SIM-kortplats. Samsung Galaxy S7 edge | S7 är exempel på sådana telefoner."
Är det någon som har bättre koll på detta, kommer det lösa sig med någon uppdatering? Vill gärna att Swish ska fungera osv.
Tack

Jag har en OnePlus med dubbla SIM-kort, och som jag använt. Har fungerar utmärkt med BankID och Swish.

Jag förstår inte ens varför det inte skulle fungera? Det är ju bara ett cert, låser de det till SIM-kortet/IMEIt på ngt vis?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Jag har s7 edge som funkar med bankid

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Stämmer in i kören. BankID och Swish funkar utmärkt med min S7

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajin:

BankID fungerar finfint på min S7 Edge

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av zyberzero:

Jag har en OnePlus med dubbla SIM-kort, och som jag använt. Har fungerar utmärkt med BankID och Swish.

Jag förstår inte ens varför det inte skulle fungera? Det är ju bara ett cert, låser de det till SIM-kortet/IMEIt på ngt vis?

Skrivet av breakwin:

Jag har s7 edge som funkar med bankid

Skrivet av flukke:

Stämmer in i kören. BankID och Swish funkar utmärkt med min S7

Tack för svar! Då verkar det inte vara några problem

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

Vad är det för nötter som jobbar på Bankid supporten. Om dom inte kan skilja på esim och dubbla sim kort plats. Hur kan man lita på bankids säkerheten?
S7/S7 Edge/oneplus 2 har inte e-sim.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pejnar:

Halloj!
Min nuvarande telefon har gett upp på livet och jag behöver en ny.
Tänkte köpa en S7a men såg på BankID:s hemsida att den inte verkar ha stöd för Bank ID eftersom den har e-SIM.
Länk till sidan
Från sidan: "Mobilt BankID fungerar inte med telefoner som har dubbla SIM-kort. Vissa nyare modeller av telefoner har e-SIM, vilket innebär att telefonens hårdvara har stöd för dubbla SIM-kort fast den bara har en SIM-kortplats. Samsung Galaxy S7 edge | S7 är exempel på sådana telefoner."
Är det någon som har bättre koll på detta, kommer det lösa sig med någon uppdatering? Vill gärna att Swish ska fungera osv.
Tack

Har Oneplus X och Bank ID fungerar inte på custom roms men fungerar på Stock Romen efter att Bank ID teamet lagade det 3 veckor efter lasnering eller så

kan vara så att om du funderar på att köra custom rom kan det strula men med standard rom ska de fungera felfritt!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

S7 säljs i vissa länder med dubbla sim men inte här i Sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

S7 säljs i vissa länder med dubbla sim men inte här i Sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att köpa med dubbla sim här också! Det är förvisso bara till företag såvitt jag vet men de säljs i alla fall.

Visa signatur
Permalänk

Samsung Galaxy S7 Bank ID?

Har en s7 edge och Bank Id fungerar men ej ihop med Swedbank appen. Om jag ex. loggar in på min bank via browsern så kan jag signera via telefonen men ej om jag ska logga in via appen. Detta omöjliggör aktiverande utav Swish.

Tacksam för förslag till lösning.

Mvh / Matte

Visa signatur

Chassi: Antec P182 | MB: ASUS P8P67 Deluxe B3 | CPU: Intel Core i5-2500K @ 3,7 GHz | RAM: 2x4GB Corsair XMS3 @ 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | GPU: ASUS GTX 560Ti DirectCU II | HDD: Corsair SSD Force Series 80GB | PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär | Skärm: Samsung Syncmaster 2232BW