kan ej ringa/sms trots nätverkskoppling Samsung S5 mini

Permalänk
Avstängd

kan ej ringa/sms trots nätverkskoppling Samsung S5 mini

Jag kan helt plötsligt inte ringa eller smsa med min Samsung S5 mini trots att den är är enligt telefonen kopplad till Tele2.
Jag har nätverkskoppling (Tele2) och "stapeln" anger full täckning (dock ej ngn 3G el 4G)
Wifi fungerar.
Telefonen har haft lite dåligt nätverkskoppling senaste dagarna men har tänkt att det berodde på att jag var utomlands.
Har stängt av telefonen flera gånger, testat flygläge flera gånger, testat att styra nätverket till alla olika varianter samt testat annat simkort från annan nätverksleverantör.
Problemet kvarstår.
Kunde kämpa iväg enstaka sms tidigare idag (gick väldigt segt) men sen verkar den ha lagt av helt (kan varken skicka eller ta emot)
Får ingen koppling alls när jag försöker ringa.
Tacksam för all tänkbar hjälp!!

Permalänk

Var befinner du dig? Det är inte så enkelt att Tele2 har störningar just nu?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Avstängd

@magkliarn:
Nej Tyvärr. Har ju även testat med SIM kort från andra operatörer och rpoblemet kvarstår.
Likadan telefon med samma abonnemang på Tele" fungerar bra

Permalänk
Medlem

har haft ett liknande problem jag. då var det nåt med mms/roaming etc. har för mig att jag fick ladda ner nya mms inställningar men är inte 100. jobbar i norge och ofta så behöver jag starta om telefonen när jag korsat gränsen. konstigt nog kan man inte ens ringa om inte 3/4g kommer igång. säkert någon inställning.

lycka till // Magnus