Samsung s7 edge REKLAMATION

Permalänk
Medlem

Samsung s7 edge REKLAMATION

Hej!

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av garantiärenden hos samsung service center i stockholm eller göteborg för kärringen på Telia var helt inkompetent... Min telefon har startat om sig sporadiskt sedan jag fick den. Har testat att göra en fabriksåterställning utan framgång. Är det bara att lämna in och säga att man vill ha en ny eller hur ställer sig Samsung till detta? Svårt att framkalla en omstart på plats när det sker så slumpmässigt.

mvh

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Medlem

Förmodligen kommer de erbjuda sig att undersöka telefonen, och om dom hittar något fel så åtgärdar dom det.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Om den är köpt på abonnemang hos Telia då måste du gå via de. du ska lämna in den, de skickar den vidare till service å då för du en skit mobil att använda dig av tills s7an kommer tillbaka. Typ så

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haiPA:

Om den är köpt på abonnemang hos Telia då måste du gå via de. du ska lämna in den, de skickar den vidare till service å då för du en skit mobil att använda dig av tills s7an kommer tillbaka. Typ så

Stämmer inte alltid. T.ex. när det gäller iPhone så kunde jag lämna in telefonen direkt till LAN Master, tanten i Teliabutiken gav mig två val, antingen gav jag den till dem och fick vänta i två veckor, eller så begav jag mig till LAN Master och lämnade in den där och fick den utbytt direkt. Företagstelefon och Telias företagscenter iof, men borde inte vara skillnad, kan tyckas.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Stämmer inte alltid. T.ex. när det gäller iPhone så kunde jag lämna in telefonen direkt till LAN Master, tanten i Teliabutiken gav mig två val, antingen gav jag den till dem och fick vänta i två veckor, eller så begav jag mig till LAN Master och lämnade in den där och fick den utbytt direkt. Företagstelefon och Telias företagscenter iof, men borde inte vara skillnad, kan tyckas.

Jag gjorde samma sak med min iphone för ett år sedan. Dem bytte ut den direkt för det var glapp i ljudlös-knappen. Det svåra blir hur dem ska kunna felsöka en telefon som sporadiskt stänger av sig/fryser. Detta händer bara någon gång per dag nämligen. Telia hänvisar för övrigt alltid till sina egna butiker då dem tjänar pengar på att hantera garantiärenden.

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Jag gjorde samma sak med min iphone för ett år sedan. Dem bytte ut den direkt för det var glapp i ljudlös-knappen. Det svåra blir hur dem ska kunna felsöka en telefon som sporadiskt stänger av sig/fryser. Detta händer bara någon gång per dag nämligen. Telia hänvisar för övrigt alltid till sina egna butiker då dem tjänar pengar på att hantera garantiärenden.

Du behöver inte lämna in den via Telia.
Åk in till kista och be dem kolla på den men du kommer inte att få den utbytt då Samsung lagar sina telefoner istället för att byta ut dem som t.ex Apple gör.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Jag gjorde samma sak med min iphone för ett år sedan. Dem bytte ut den direkt för det var glapp i ljudlös-knappen. Det svåra blir hur dem ska kunna felsöka en telefon som sporadiskt stänger av sig/fryser. Detta händer bara någon gång per dag nämligen. Telia hänvisar för övrigt alltid till sina egna butiker då dem tjänar pengar på att hantera garantiärenden.

Det är såna här fel som är så fruktansvärt jobbiga att lösa via garantiärenden. Min gissning är att Samsung/vilka det nu är kollar lite snabbt på telefonen och märker de inget uppenbart fel inom 10min så är den OK. Tror man får vara väldigt tydlig med hur felet uppstår. Sen kan jag tycka personligen att en sån här ny telefon bör vara ganska intressant att felsöka för att motverka samma problem framöver.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@PointMan: Det är bara å prova isf

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Glömde även skriva att telefonen loggar dessa händelser när dem stänger av sig och "varför", och som tur är så finns det ju program för att få fram denna logg.

Dessa loggar säger däremot inte att t.ex xxx Chip är trasigt utan det är mer info om t.ex Software caused a reboot/shut down.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Glömde även skriva att telefonen loggar dessa händelser när dem stänger av sig och "varför", och som tur är så finns det ju program för att få fram denna logg.

Dessa loggar säger däremot inte att t.ex xxx Chip är trasigt utan det är mer info om t.ex Software caused a reboot/shut down.

Inget jag kan kolla själv ?

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Inget jag kan kolla själv ?

Tyvärr inte då Samsung själva har gjort programmet och teknikerna måste ha en viss behörighet och lösenord för att kolla det.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du behöver inte lämna in den via Telia.
Åk in till kista och be dem kolla på den men du kommer inte att få den utbytt då Samsung lagar sina telefoner istället för att byta ut dem som t.ex Apple gör.

Apple reparerar i de fall det blir billigare för kund (och Apple) än att byta ut hela enheten. Var du har fått idén om att de alltid bytar ut ifrån, undrar jag I de fall där du går till en riktig Apple Store eller auktoriserad återförsäljare så får du den informationen. Vänder du dig till din operatör eller stormarknad (elgiganten, mediamarkt etc) så har de egna verkstäder, som säkert har tendenser att direkt byta ut. Men inte hos Apple direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Jag gjorde samma sak med min iphone för ett år sedan. Dem bytte ut den direkt för det var glapp i ljudlös-knappen. Det svåra blir hur dem ska kunna felsöka en telefon som sporadiskt stänger av sig/fryser. Detta händer bara någon gång per dag nämligen. Telia hänvisar för övrigt alltid till sina egna butiker då dem tjänar pengar på att hantera garantiärenden.

Apple har den policyn. De reparerar sällan utan man får en ny.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussii:

Apple reparerar i de fall det blir billigare för kund (och Apple) än att byta ut hela enheten. Var du har fått idén om att de alltid bytar ut ifrån, undrar jag I de fall där du går till en riktig Apple Store eller auktoriserad återförsäljare så får du den informationen. Vänder du dig till din operatör eller stormarknad (elgiganten, mediamarkt etc) så har de egna verkstäder, som säkert har tendenser att direkt byta ut. Men inte hos Apple direkt.

När Anovo fanns så handlade det bara om swap enheter.(I alla fall där)

Sedan det att en kollega åkte in till Apple store för GPS problem och fick telefonen utbytt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2