Black Desert Sweclockers-guild? (Inget guestpass tiggande!)

Permalänk
Medlem

Här är en karta där du kan aktivera var hästar finns att fånga.
Hästarna springer garanterat snabbare vid högre tier och level och med utrustning på blir det ännu mer. Det är ju dock bra att springa runt eftersom man levlar stamina.
Att fånga och levla hästar ger ju också "Training" och högre level på hästarna ger bättre chans att få högre tier när man avlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Hej alla,

Kan någon förklara för mig vart alla jäkla hästarna är? Vad är poängen med att skaffa en häst när man ändå springer fortare än Forest Gump. Om man ändå inte tänker dra vagnar eller transportera saker på den? Jag har lvl 21 i stamina vid lvl 36 och tycks springa ifrån alla som rider. Jag behöver aldrig fundera på att jag måste parkera min häst vid vägen och kan springa fritt över berg och floder.

Skrivet av alteam:

Håller med! Häst är fett överskattat. Springer enbart.

https://youtu.be/sC42IPTbIVA?t=2m25s
https://youtu.be/d6AhYIcEbfI

Permalänk
Medlem

Är det någon som är med i en större svensk guild? Funderar på att byta, alternativt om man kan slå ihop den guilden jag är med i nu (11 pers) med en annan guild.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Inte har inte sett de högst tierade lvl'ade hästarna. Tier 1-2 hästar däremot, de är inte mycket att hänga i julgranen. Vid tier 3+ med några lvl's, då börjar det hända saker. Såg en tier 7 häst, den flög ju över vattenfall och mindre byar på någon video för att det gick så snabbt.

Sen, om du klickar någonstans på kartan, klickar sen t så springer gubben/hästen av sig själv men kommer aldrig upp i höga hastigheter men du kan gå och fixa en kaffe typ... Styr du själv, ja då tar det inte lång tid att springa alls att springa mellan städerna.
Däremot är det rätt bra att lvl'a upp sin stamina med att springa och äta mat och inte ta häst överallt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har inte hittat mycket statistik på de olika tiers men det finns en koreansk bild som cirkulerar och om jag inte mins fel så är T0 hästar 90% speed och T7 hästar 130%. Detta utan några extra skills eller speciella tillbehör till hästen. @Terrell roliga videon

Får lägga ner lite mer energi på att leta hästar nu över påsk när man har lite mer tid.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Har inte hittat mycket statistik på de olika tiers men det finns en koreansk bild som cirkulerar och om jag inte mins fel så är T0 hästar 90% speed och T7 hästar 130%. Detta utan några extra skills eller speciella tillbehör till hästen. @Terrell roliga videon

Får lägga ner lite mer energi på att leta hästar nu över påsk när man har lite mer tid.

Högsta du kan hitta in det vilda är t2 (brun med guldman är den bästa tier 2 pollen) ryktas om en tier 3 i det vilda med men har fångat en sisådär 40-50 hästar och spenderat alldeles för mycket tid runt spawnsen och med att breeda och har aldrig sett en iaf.
så över tier 2 är det breeding som gäller.. men det är tokenkelt att komma upp i tier 4 hästar med breeding så det är inget problem heller.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av ToyBear:

Är det någon som är med i en större svensk guild?

Du är välkommen till Friskyttarna. Vi finns på Alustine och har två fulla gillen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna gå med i en "casual" SweC guild. En man kan göra lite saker ihopp med men inte hardcore 110% alltid online skit klarar jag mig utan. Har ett par timmar varannan dag typ att sitta så casual vore kul om SweC gjorde en. Jag hoppas det skapas en på croxus för där finns jag

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du är välkommen till Friskyttarna. Vi finns på Alustine och har två fulla gillen.

Glömde lägga till att vi är på croxus :/

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Någon på Jordine? Adda familyname: DanKar

Permalänk
Medlem

Någon annan som har ashög CPU usage? Min går på max och fläkten tar snart med sig hela lägenheten..
Når 66c

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Och vad skiljer sig det från vad jag redan skrev? Du behöver göra massa quests för att öka dina node levels o.s.v vilket är PRECIS det jag skrev, dvs du är fortfarande tvungen att questa.

Du menar "Man måste göra quest för att öka sin Energy, för att använda sin energy för att öka node levels"? antar jag?
Finns folk i min guild som är lv20 och har mer energy än mig, du kanske glömt att man också kan KÖPA energy?

Permalänk
Medlem

@ronz: Njae inte alls så farligt, men min GPU får däremot jobba ganska så rejält. Ligger runt 80%-90% användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Spelet ser intressant ut, Men då jag inte känner för att slänga ut runt 500kr på nått som inte kanske inte är så roligt som det ser ut. Har testat för många mmorpgn utan att de har varit värda pengarna. Så min fråga är om det är nån som sitter på ett extra guest pass som man kan få använda och testa?

//Rappen

Har tyvärr ingen kvar, men det finns och köpa för runt 50:- på nätet om man nu är sugen på det.

Och till er andra, om ni har frågor angående något så fråga på! Ingame eller här (Xaionara - Croxus Balenos c1)

Permalänk
Medlem

Code 1 : B70B-6BD8-731F-479D-96ED
Code 2 : F9FC-BF7C-0539-4C80-B1F1

Skriv gärna om ni tar dem.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Är det några här som lirar på Jordine?

Är level 44 men planerar att hitta till 50 innan nästa helg

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Code 1 : B70B-6BD8-731F-479D-96ED
Code 2 : F9FC-BF7C-0539-4C80-B1F1

Skriv gärna om ni tar dem.

Tja

Jag tog andra koden. Funka bra. Tusen tack

//Takke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Är det några här som lirar på Jordine?

Är level 44 men planerar att hitta till 50 innan nästa helg

Ajjamen adda family name: DanKar

Permalänk
Medlem

Men ni helgrymma MMO-spelare, Blir de någon SweC guild då?

Hoppas på Croxus!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Sweclockers-Guild på ALUSTIN ( servern längst ner i listan där du väljer server )

Funderar lite på jag ska skapa en ny tråd istället, men misstänker att den bara skulle bli flyttad till denna ändå.

Har en guild på ALUSTIN som gärna accepterar nya medlemmar.
Enda kravet är att ni uppför er som mogna människor.

Mitt namn i spelet är Foz, är online 17-23 typ alla dagar.

Skicka ett meddelande till mig, skriv vad ni heter och lite kort info så kan jag bjuda in er till vår guild!
Guilden heter Quartz.

Väl mött!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Någon på Croxus som vill farma black stones och silver med mig i catfish camp? Har 2 scrolls också som jag måste testa för har bara power levlat till 50 enligt en guide på nätet så saknar gear, skill points och djup kunskap men börjar få till en någorlunda gear så behöver Black stones nu

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Någon på Croxus som vill farma black stones och silver med mig i catfish camp? Har 2 scrolls också som jag måste testa för har bara power levlat till 50 enligt en guide på nätet så saknar gear, skill points och djup kunskap men börjar få till en någorlunda gear så behöver Black stones nu

Ska rerolla Plum, fiskar bara så tyvärr men jag finns iaf på servern. (inte för att det hjälper dig något...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Ska rerolla Plum, fiskar bara så tyvärr men jag finns iaf på servern. (inte för att det hjälper dig något...)

Jo do har en warrior runt lvl 25 som fiskar Har du båt och ditt family name?

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Finns på croxus jag med, full on autopathing mode

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ni som fiskar, ni torkar fisken för att bygga upp ett lager att göra pet food av då också av de gröna/blå firrarna och säljer de gula? Om inte så kan det vara en god idé.
Vidare borde ni springa runt och upptäcka världen, köra igång trading och lära er den delen av liret i er väntan och lvla den skillen på en char som ni använder för trading och skapar cash iom det senare i liret.

Allt ni upptäcker tjänar era andra chars på. Liret är rätt alt vänligt. Kör en ranger eller whitch som alt för extra kontribution pts kan jag också rekommendera så ni får lättare med noder och städer och lvla lite workers och uppgradera och lär er skapa bättre verktyg och smida ditt egna yuria vapen tex.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

har redan ett litet välsmort production empire som sakta men säkert ser till att dra in mer pengar till den pengazink breeding är

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Byggde ihop en Ancient Relic Crystal Summon Scroll utan att veta att det är en countdown på den som startat... Så nu vet ni också det, bygg dem inte före ni har planerat att köra dem. Min warrior är lvl 47, bode bli 50+ till fredag och tänkte att om fler är intresserade så kan ni haka på det på antingen fredag efter jobbet eller lördag. Jag är på Alustin. Några intresserade?

Min Häxa är btw lvl ~45 och när det kommer till pve, ranged är helt op. Men warriorn har sin charm och sen med awakening så tror jag det blir fint.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Söker en svensk guild. Är level 30 just nu och fiskar mest (Apprentice6). Har loggat 4 dygn.

#arielkatt ingame

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Hur tycker folk att spelet är såhär ~1,5 månad senare? Funderar på om det är värt att lägga ner 30 EUR på, kollat mycket videos och streams men är lite osäker.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Hur tycker folk att spelet är såhär ~1,5 månad senare? Funderar på om det är värt att lägga ner 30 EUR på, kollat mycket videos och streams men är lite osäker.

Haft spelet ett par veckor.

Tror tiden säger allt

Har inte gillat ett enda mmo fram tills detta

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W