Vad spelar ni egentligen?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är alltid ett spel jag kommer tillbaka till då och då. Tröttnar bara tillfälligt på det:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Minecraft har jag spelat de senaste dagarna. FTB Unstable 1.8.9. för att vara mer specifik.

Enda spelet som jag faktiskt spelat mer än en timme. Finns inte ett enda spel jag provat som man kan klara av mycket mer än en kvart i... och då har man nu ändå 300 spel i STEAM-biblioteket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erssn:

Jag förstår inte vad folk ser i singelplayerspel som skyrim, farcry och witcher.

För man vill uppleva ett äventyr, förlora sig själv i timmar av att uppleva outforskade platser och världar, lära känna intressanta karaktärer, njuta av grafiskt realistiska omgivningar, känna spänningen att aldrig veta vad som kommer bakom nästa hörn.
Och självklart utmaningen att klara spelet. Sedan när man lyckas klara ut uppdraget är man nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Jag blev "gammal" för länge sedan och tycker allt är tråkigt. Tog dock och emulerade ett gammalt spel från barndomen och FASTNADE. Spelade igenom hela det pixliga spelet.

Sen finns det vissa guldkorn, spel jag återkommer till år efter år. Inte behöver jag någon monsterdator för att spela dem, inte.

När det gäller nya spel saknas intresse. Okej, jag är lite nyfiken på Zelda Wii U. Dock beredd att jag kommer bli besviken när spelet släpps. Och inte vill jag köpa en konsol bara för att lira ETT spel.

Äsh, läs en god bok istället!

Permalänk
Medlem

Kanske spela lite storybaserade spel? Typ telltales spel och life is strange är några jag gillade väldigt mycket, jag tröttnade aldrig utan tiden bara flyger förbi.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

@Wallman: Multiplayer! Rocket League is the tits. Men framöver VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon179202:

För man vill uppleva ett äventyr, förlora sig själv i timmar av att uppleva outforskade platser och världar, lära känna intressanta karaktärer, njuta av grafiskt realistiska omgivningar, känna spänningen att aldrig veta vad som kommer bakom nästa hörn.
Och självklart utmaningen att klara spelet. Sedan när man lyckas klara ut uppdraget är man nöjd

Fast allt detta kan man ju ådstakomma genom multiplayer spel också..

Kan själv inte spela singeplayer, det är så oerhört tråkigt enligt mig att lira med enbart AI's.

Permalänk
Medlem

Spelar för tillfället ARK, Don't Starve, TF2, Killing Floor och gamla goa Age of Mythology

Permalänk
Medlem

har väll de flesta spelen mellan himel och jord.
Men de kag spelar är väll saker som jag spelar med kompisar.
Stora just nu.
Cs,Cod,h1z1,rocket leauge och fifa.
Gta V
Sen har jag några singleplayer spel som The crew,mad max

Samt ligger även bf serien, cod serien,titanfall
Med mera i min ägodel som spelas ibland då man har tröttnatt på allt annat.

Permalänk
Medlem

Nu är det Black Desert Online för hela slanten... Saknade lite av det roliga med WoW och efter att ha Grindat sönder sig på Devilian i 2 månader så känns det nice att det äntligen har släppts ett MMO som faktiskt är vad WoW skulle varit för länge sedan. Plus att det inte är någon månadsfee, samt att det är jävligt snyggt. kickar 300 timmar snart

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Dota 2, aldrig varit så beroende av ett spel som detta och då har jag spelat mycket CS och WoW i mina dagar. Även soft att köra några BRs på h1z1

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

Spelar små flash/unity spel på diverse sidor. Snabba korta spel. Fast tröttnar lika fort på dom.
Spelar jag inte så klickar jag runt på samma 10 sidor om och om igen och dödar mig själv sakta... Internet är för stort och dagens spel för komplexa eller lätta.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk

WoW, CS:GO, Hearthstone, Smite och lite diverse singelplayer spel som Fallout osv.

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem

Spelat spel i större delen av mitt liv och känner lätt igen mig. Trippel A spelen med absolut bästa grafiken, är oftast bara uppföljare av en typ av spel, som man spelat sönder.. Håller en stund, för att man kanske kan avnjuta det grafiskt, men spelmässigt är man trött på spelet innan man ens påbörjat det

Nej, under senare år har jag märkt att man måste lägga till några faktorer till spelet för att det skall hålla:

+ Socialt (Ett spel blir ju roligare om man kör det ihop med kompisar)
+ Sandbox (Gärna med någon form av byggläge)
+ Hardcore (Dör du, så får du börja om från början, eller liknande..)
+ Möjlighet att hitta loot som gör stor påverkan

Minns när man i det närmaste var besatt i Dayz, som hade 3 av ovanstående punkter. Nu senast har jag kört en del Rust, som har alla fyra av punkterna. Ja, det finns säkert många spel som utklassar de flesta tunga titlar i spelglädje.

Permalänk
Entusiast

StarCraft 2 och Street Fighter 5. Hårt tävlingsinriktade spel där det roliga är att lära sig nya tekniker och bli en bättre spelare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic III <3

Permalänk
Inaktiv

Spelar GTA V på pc men ett bra bilspel vore kul.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon270270:

Spelar GTA V på pc men ett bra bilspel vore kul.

Assetto Corsa, Grid 2 är två spel jag gillar på PC. Brukar köra med en 360 kontroller, lite skönare än tangenterna och inte lika dyrt som en ratt

Permalänk
Medlem

Spelar i princip ingenting längre.. Allt är så jäkla tråkigt. Dock köpte jag Dying Light för kanske 6 veckor sedan, och la 60h på det på en månad. Riktigt, riktigt grymt spel, har alltid älskat bra singleplayer-spel. Spelade nyligen igenom A Wolf Among Us också, även det ett otroligt bra spel med skitbra story. Lätt 10/10 imo.

Förhoppningsvis blir BF5 ännu ett WW2 spel, har saknat den genren så sjukt mycket.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Assetto Corsa, Grid 2 är två spel jag gillar på PC. Brukar köra med en 360 kontroller, lite skönare än tangenterna och inte lika dyrt som en ratt

Det kan vara nåt att testa. Får se hur Forza 6 blir.

Permalänk
Medlem

Jag har lärt mig att när jag tröttnat på att spela går det lättare att komma iväg till gymmet. Testa det istället för att hänga vid datorn. Vips så är lusten att spela tillbaka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

jag håller med om att spel inte är lika roligt som förr. Tycker att många spel känns som derivat på vad man redan har upplevt. Men då och då dyker det upp spel som känna fräscha för en. Det är dessa man måste ta vara på. För min egen del har det handlat om Witcher 3 och nu senast Dark Souls 3. Stellaris har gett en en skön känsla av 4x space sim som t.ex. sins of the solar empire inte riktigt kunde leva upp till. Så all is good. Ett tag i.a.f.

Permalänk

Har slutet spela high end spel som Tomb Raider och uncharted. Även slutat med moba och online spel för att mer fkusera på att återuppleva och prova "mindre spel" provade Ori and the Blind Forest och herregud vad nöjd jag var. Har inte känt sådan utmaning sedan jag spelade första Mario Bros till NES. Visserligen inte lika svårt i slutet men fortfarande trevligare än det mesta av skiten som släpps idag.

jag var fett nöjd med första Dark Souls spelet men känner att de inte ger så mycket nytt i 2:an och 3:an så jag stannar där.

Senast nu så fick jag tag på Dragon Age Origins: ultimate edition och har riktigt trevligt med det spelet, kör på hard och jag blir verkligen utmanad att tänka till och välja rätt taktik för att vinna. Spelet blev så mycket trevligare än när man spela igenom det 2008:a med easy bara för att komma till pök scenerna (jag var tonåring, singel och hade hormoner jag inte visste vad jag skulle göra av med, döm mig)

Permalänk

spelar egentligen inte så mycket numera. blir typ 1 spel man spelar för att fördriva tiden lite, ett man bara startar och leker runt i och det är splinter cell black list. spelas dagligen om och om igen, inte hela spelet, men 3 banor. har spelat det så mycket så jag snart är uppe i 800 miljoner i pengar(ni som spelat vet hur mycket det är), kan banorna utantill och spelet kan ju tyckas vara sönderspelat, men lika roligt ändå.
men jag har börjat ledsna om jag ska vara ärlig och letar just nu efter några online spel man kan spela istället.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Stalker - Lost Alpha. Grymt bra (iofs bara börjat, men känns som en rätt bra uppgradering).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

När jag inte känner någon riktig motivation för att spela så brukar jag starta upp Chivalry: Medieval Warfare. Väldigt brutalt och underhållande spel som samtidigt inte är allt för svårt eller seriöst.

Permalänk

Samma sak här. Bara CS som kan hålla igång en fortfarande.

Permalänk

Alldeles förmycket QuakeLive.

Permalänk
Medlem

Fyller på WoW en gång om året ungefär, i samband med release av nya expansioner.. Spelar en månad, Kanske 2, Sen tröttnar ja när ja kört alla raids och inte får nå bättre gear etc..
Diablo 3 har ja kört i nån månad nu igen, Tröttnar inte direkt, in o kör nån Greater Rift, lite bountys o så, O oftast tar det bara nån timma innan man måste göra nåt i hemmet eller liknande igen, Bra spel för att fylla ut dötid..
Annars provar ja de flesta nya spelen, Men tröttnar oftast inom nån timma bara.. =/

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

håller med, jag tröttnar också efter nån timme bara.
enda spelen som håller mig igång en längre period är total war spelen, men tex far cry och andra hypade spel blir det mest "oooh, vilken grafik, vilka fina nya finesser, vilka vapen/fordon", men när det har lagt sig så blir det bara "urk" typ.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer