Permalänk
Medlem

LG G5

Nu när telefonen visats upp startar jag en diskussionstråd om den, vilket känns passande.

http://www.mobil.se/nyheter/h-r-r-lg-g5#.VsnY55zhAuU

Något jag inte tycker framgick så tydligt är om telefonen stödjer Quick Charge 3.0. Har någon koll? Jag tycker att den borde det med tanke på dess USB Type-C och Snapdragon 820, men jag är lite osäker.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Den har QC 3.0 med Type-C USB 3.0. Det jag tycker är synd är att telefonen är .2" mindre än G3 och G4 men fortfarande är större.

Permalänk
Hedersmedlem

G5 har stöd för Quick charge 3.0 enligt Swedroids artikel
Hi-Fi Plus från B&O låter ju som en trevlig idé, men lär väl att kosta en del...
Edit: Länk till Sweclockers nyhetstråd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast

Sjukt ful, pinsamt dålig presentation som nästan inte alls fokuserade på telefonens tekniska aspekter. Cool idé med moduler dock. Kanske kan G6 bli mer intressant. Av det jag sett av M10 så verkar den tillsammans med S7 slåss om kronan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

saknar OLED och IP klassning, blir en S7 32GB + 128GB microSD från nuvarande S6 64GB.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

G5 har stöd för Quick charge 3.0 enligt Swedroids artikel

Alright! Grymt. Det blir en G5, S7 eller Z6 för mig. Ser fram emot de två sistnämndas presentation! Måsten:

-SD 820 (läs QC 3.0)
-USB Type-C
-Minneskortsläsare
-<5,5"
-Fingeravtrycksläsare
-Relativt stort batteri

Valet för mig kommer falla på design och prissättning, samt storleken på batteriet.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

S7 kommer nog inte med USB Type-C. ingen deal-breaker för mig dock.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

S7 kommer nog inte med USB Type-C. ingen deal-breaker för mig dock.

Har inte det på bilder/filmer som läckt, folk menar att de hade kvar micro-usb för att fortfarande vara kompatibel med Gear VR och det rycktas även att man får med Gear VR om man förbokar telefonen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Casper:

Alright! Grymt. Det blir en G5, S7 eller Z6 för mig. Ser fram emot de två sistnämndas presentation! Måsten:

-SD 820 (läs QC 3.0)
-USB Type-C
-Minneskortsläsare
-<5,5"
-Fingeravtrycksläsare
-Relativt stort batteri

Valet för mig kommer falla på design och prissättning, samt storleken på batteriet.

Med de där kraven i åtanke är ju M10 spot on. Samsung Saknar type-C, G5 är ful. M10 har allt det där samt såvitt jag vet störst batteri av alla modellerna. Z6 ska väl inte komma i vår?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Detta ska då vara LG G5 fyfan va hemsk trist design,, ser ut som en billig kina telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2016/02/lg-g5-wtf-543x500.jpg

Detta ska då vara LG G5 fyfan va hemsk trist design,, ser ut som en billig kina telefon.

Du hittade också den fulaste bilden som läcktes här om dagen innan telefonen visades upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Med de där kraven i åtanke är ju M10 spot on. Samsung Saknar type-C, G5 är ful. M10 har allt det där samt såvitt jag vet störst batteri av alla modellerna. Z6 ska väl inte komma i vår?

Intressant! Denna har smitit under the radar för mig.

Sony håller presskonferans på MWC imorgon bitti, skulle vara väldigt konstigt om de inte har något att visa upp.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

@LeVvE det är ju så telefonen ser ut den tillhör inte direkt lgs snyggaste telefon... usch för den där modulära designen.. absolut ingen höjdare tror jag, nä samsung blir en tuff nöt att knäcka då det var smart av dom att göra telefonen IP68 medans lg verkar inte vilja göra det fattar ej hur dom tänker..

Permalänk
Medlem

Fulaste telefon 2016?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2016/02/lg-g5-officiell-600x364.jpg

@LeVvE det är ju så telefonen ser ut den tillhör inte direkt lgs snyggaste telefon... usch för den där modulära designen.. absolut ingen höjdare tror jag, nä samsung blir en tuff nöt att knäcka då det var smart av dom att göra telefonen IP68 medans lg verkar inte vilja göra det fattar ej hur dom tänker..

Sa aldrig att den va snygg men bilden du länkade gjorde den inge vackrare heller

Permalänk
Medlem

men skyll inte på mig inte jag som tillverkat telefonen.. hoppas ingen köper denna dynga modulär skit har nog en lång väg att gå innan det lär finnas nåt behov av det skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Skönt att alla dömer ut den.
Jag tycker det är härligt med en tillverkare som tänker lite utanför ramarna - även om det modulära tänket redan synts i Project Ara (som iofs bara är ett koncept än så länge).

Men men, död åt innovationen, allt ska vara som det varit tidigare, men ändå inte.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Skönt att alla dömer ut den.
Jag tycker det är härligt med en tillverkare som tänker lite utanför ramarna - även om det modulära tänket redan synts i Project Ara (som iofs bara är ett koncept än så länge).

Men men, död åt innovationen, allt ska vara som det varit tidigare, men ändå inte.

Ara har ju flyttas fram flera gånger.

Jag hade hoppas på LG släppt en G4 i design, när ryktena var som hetast hoppades jag innerligt att LG skulle släppa två toppmodeller. Känns ärligt talat dumt att låta G5 stå själv, den enligt mig klår inte sin föregångare (förutom prestandan självklart).

Tycker samsung med sitt touchwiz inte är bra för fem öre, S5 som två äger är långt ifrån nöjda med prestandan (då har dom ändå lagt ner massa jobb på just trögheten). S7 vad jag såg på swedroid har fortfarande viss prestanda problem (vist lagg). Nu när vi får ett skit soc som exynos här i EU (om det inte ändrar på sig), så får man antingen stå ut med viss oflyt eller silkeslen upplevelse med custom plus buggar.

Sitter själv på S3 och blivit lämnad av samsung för länge sen. Sitter nu i kläm i mellan pest eller pina. Original är slött (4.3 än värre), custom vissa buggar. Som simkortet inte är isatt (brukar hända vid systemkrach), MMS har jag fått leva utan sen Lollypop, den CM 12.1 romen var bedrövligt dålig jag körde sist (trodde mobilen höll på att ge sig), blev så trött så CM 13 åkte in. Mobilen fungerar faktiskt bättre webbläsaren kraschar inte jämnt, samt tappar inte prestanda på samma vis.

Känns så fel att alla kör metall till 100%, gillar min S3 ren hårdvara (modulär design, samt batterilucka).

Den som ligger närmast ett köp är ändå G5 (även om den inte ser lika snygg ut som G4), varenda en som jag sett med 820 har helgjutet metallskal utan möjlighet att bytta batteri alls. Dock för G5 ens ska bli värdigt för ett köp bör den gå för under 4000kr (är inte värt ett öre mer). Hade annars varit fint med en G4 (om man kunde bytt moderkortet till en med 820 soc). 810 känns inte så värt köp alls (Var orsaken varför jag lät bli köpa en mobil förra året).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Alltså den är ju så ful så det är inte sant, likaså Galaxy S7............

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Alltså den är ju så ful så det är inte sant, likaså Galaxy S7............

Jag tyckte note 5 med kurig baksida var rätt snygg, s7:an ser ju i princip likadan ut fast mindre. Tycker denna ser helt ok ut. Edgevarianterna ser mindre bra ut tycker jag dock.

Dock intressant och höra vilken eller vilka telefoner du tycker är snygga? Personligen tycker jag alla är snygga, eller alla är fula om man så vill och enstaka är lite snyggare, eller lite fulare om man vill uttrycka sig så. Hello kitty-telefoner och liknande är inte inräknade.

Någon som vet om man måste trycka in knappen på baksidan för att väcka G5:an och den läser fingeravtrycket sen och låser upp? Detta är ju en rätt stor fail isf om de inte härmat alla andra där man bara sätter dit fingret så väcks den och låser upp i samma veva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Jag tyckte note 5 med kurig baksida var rätt snygg, s7:an ser ju i princip likadan ut fast mindre. Tycker denna ser helt ok ut. Edgevarianterna ser mindre bra ut tycker jag dock.

Dock intressant och höra vilken eller vilka telefoner du tycker är snygga? Personligen tycker jag alla är snygga, eller alla är fula om man så vill och enstaka är lite snyggare, eller lite fulare om man vill uttrycka sig så. Hello kitty-telefoner och liknande är inte inräknade.

Någon som vet om man måste trycka in knappen på baksidan för att väcka G5:an och den läser fingeravtrycket sen och låser upp? Detta är ju en rätt stor fail isf om de inte härmat alla andra där man bara sätter dit fingret så väcks den och låser upp i samma veva.

Jag tycker tex LG G4, Huawei P8 och Sony Z5 är snygga telefoner. Blev riktigt besviken på designen på G5 då jag tyckte G4 och G3 var så snygga.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Har kört med LG sedan G2:an släpptes. Tycker att G-serien har haft kraftfull hårdvara med enkel och fin design(verkligen deras tunna kanter). Nu när jag ser och läser om G5 kommer jag troligen hålla fast vid min G4.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Verkar vara att G5 inte blev/blir så poppis på SweC. Jag undrar om det speglar bilden av hur det blir i övriga Sverige.

För övrigt finns den i en H640-version med SnapDragon 652, vilket gör den till en mid-rangemobil. Priset lär väl bli avsevärt lägre också, hoppas jag på. För mig räcker det nog med 652, bara att batteritiden är bättre eller lika bra som med 820. Det är första prio, inte prestandan på SoC/CPU/GPU. Själ kör jag inte spel eller nått intensivt på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Verkar vara att G5 inte blev/blir så poppis på SweC. Jag undrar om det speglar bilden av hur det blir i övriga Sverige.

För övrigt finns den i en H640-version med SnapDragon 652, vilket gör den till en mid-rangemobil. Priset lär väl bli avsevärt lägre också, hoppas jag på. För mig räcker det nog med 652, bara att batteritiden är bättre eller lika bra som med 820. Det är första prio, inte prestandan på SoC/CPU/GPU. Själ kör jag inte spel eller nått intensivt på mobilen.

SD652 versionen kommer inte komma hit, vad jag sett är den endast gjord för Latin-Amerika.

LG G5 känns inte så poppis bara för att den är så stor, den är större än G4an och med mindre skärm. Att den är modulär känns mest som ett minus för mig, hade hellre haft större inbyggt batteri och fått slippa den där skjutluckan som kommer gå sönder.

Permalänk

Ljudknapparna flyttade till sidan och ingen trådlös laddning är minus för mig.
Så jag kommer behålla min G3 och se hur G6an blir.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tycker fan att dom gjorde allt fel den här gången och jag kan inte se att den på allvar skulle kunna utmana S7 som den bäst säljande.
Designen kan diskuteras, men jag tycker verkligen dom tog ett stort steg tillbaka. Varför kunde dom inte ha erbjudit en lädervariant som sist? Sitter med den svarta just nu och den känns verkligen helt annorlunda mot andra modeller, den känns unik.
Sen att dom flyttade knapparna från baksidan är helt enkelt det stösta felet dom kunde göra. Likaså dessa moduler...kommer gå på från 900-1500:- av vad jag läste på swedroid idag. Bättre kamera funktioner och extra batteripack, och en stereomodul? Dessa är funktioner som dom borde ha byggt in från början istället och dom kunde enkelt tagit lika mycket betalt som Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av asconakille:

Ljudknapparna flyttade till sidan och ingen trådlös laddning är minus för mig.
Så jag kommer behålla min G3 och se hur G6an blir.

Jag köpte nyss en G3'a..så denna ska jag ha i 5år som jag hade min HoX

Hoppas på 6.0 MM kommer till G3'an!

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Jag köpte nyss en G3'a..så denna ska jag ha i 5år som jag hade min HoX

Hoppas på 6.0 MM kommer till G3'an!

6.0 har redan kommit till G3. Dock inte till Sverige än, men skulle tippa på närsomhelst. Själv kör jag den polska 6.0 till min G3 och det var ett rejält lyft för telefonen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Ingen som kommenterar de dubbla kamerorna? I min mening är det G5ans paradnummer! Får telefon genom jobbet där jag ständigt har problem med att iPhonens brännvidd är allt för snäv. Att kunna 'zooma' till vidvinkel nu är för mig en dealmaker.

Trivts mycket bra med min G4a så jag längtar som sjutton efter efterföljaren nu. Får dessutom med kameramodulen vid förhandsbokningar.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

6.0 har redan kommit till G3. Dock inte till Sverige än, men skulle tippa på närsomhelst. Själv kör jag den polska 6.0 till min G3 och det var ett rejält lyft för telefonen.

Där ser man Har en fråga, fixade updaten hörlursproblemet? dvs det brusandet automatiskt? I 5.0 så måste man ju kalibrera hörlurarna efter varje gång telefonen omstartas (Vilket är sällan man behöver göra)

http://www.noach.one/blog/fix-audio-quality-lg-g2-g3/

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.