Permalänk
Medlem

Flash till ipad

Flash fungerar ju inte till ipad,. Jag kollar ibland på serier och film på sidor som kräver flash men nu kan jag inte kolla. Finns det någon lösning? Helst gratis då jag inte har råd eller möjlighet att använda mitt kort. Är inlagd på sjukhus och kommer vara minst 2 månader så det skulle vara skönt med tidsfördriv i form av serier och film då jag inte orkar så mycket annat.

Permalänk

Hej,

tråkigt att höra och krya på dig.

Gällande flash så går det med jailbreak och massa pill men du behöver en laptop till hjälp (iaf sist jag gjorde det för ca 9 månader sedan) sedan kan det vara begränsingar till vilken version av IOS som går att jailbreaka osv...

Inget bra svar mer än en snabb googling sa att man kan använda sig av vissa browsers som fortfarande supportar flash (några kostar några kronor)

http://www.macworld.co.uk/how-to/ipad/how-get-flash-ipad-ipho...

edit: se macworld länken, finns också trail version av dessa browsers du kan testa och se om det funkar

mvh A

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Tack. Har ingen möjlighet att betala tyvärr och heller inte att jailbreaka.

Permalänk
99:e percentilen

Faktiskt mycket tacksam mot Apple för att de valde bort stöd för Flash i iOS, ty det har varit en mycket betydelsefull faktor i processen att fasa ut den numera värdelösa stenålderstekniken till förmån för HTML5. Ingen kommer gråta när den sista spiken slås ner i kistan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Kasp: Lättast är väl att köpa en billig android-platta?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Netflix, Viaplay och HBO Nordic kör alla med en gratis provapåmånad (om du inte redan har ett konto).

Kör en i taget så har du tre månader fritt vetja