Permalänk
Vägledare

Lära känna nya människor

Har länge undrat hur jag ska gå tillväga för att lära känna nya människor. Någon att ses med då och då för en kopp kaffe eller en shoppingrunda.
För tillfället pluggar jag på distans vilket har lett till att jag börjat känna mig isolerad och ensam, en känsla som börjat tära på mig ganska så ordentligt. Polarna dom antingen jobbar eller pluggar så dom träffar man inte mer än på helgerna vilket inte är någon höjdare.
Så finns det något bra sätt och lära känna nytt folk på? Någon bra hemsida för just detta ändamål eller finns det kanske till och med någon här på Sweclockers som också bor i Skåne och känner igen sig som skulle vilja ses?

Permalänk
Skrivet av Miikks:

Har länge undrat hur jag ska gå tillväga för att lära känna nya människor. Någon att ses med då och då för en kopp kaffe eller en shoppingrunda.
För tillfället pluggar jag på distans vilket har lett till att jag börjat känna mig isolerad och ensam, en känsla som börjat tära på mig ganska så ordentligt. Polarna dom antingen jobbar eller pluggar så dom träffar man inte mer än på helgerna vilket inte är någon höjdare.
Så finns det något bra sätt och lära känna nytt folk på? Någon bra hemsida för just detta ändamål eller finns det kanske till och med någon här på Sweclockers som också bor i Skåne och känner igen sig som skulle vilja ses?

vad har du för intressen?
googla intresse X med den ort/stad som du lever i kolla om det finns andra med samma hobby ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Har länge undrat hur jag ska gå tillväga för att lära känna nya människor. Någon att ses med då och då för en kopp kaffe eller en shoppingrunda.
För tillfället pluggar jag på distans vilket har lett till att jag börjat känna mig isolerad och ensam, en känsla som börjat tära på mig ganska så ordentligt. Polarna dom antingen jobbar eller pluggar så dom träffar man inte mer än på helgerna vilket inte är någon höjdare.
Så finns det något bra sätt och lära känna nytt folk på? Någon bra hemsida för just detta ändamål eller finns det kanske till och med någon här på Sweclockers som också bor i Skåne och känner igen sig som skulle vilja ses?

Jag kan varmt rekommendera http://www.meetup.com/

Där kan du söka på ett område och få listor över olika Meetups som genomförs i det området. Det kan röra sig om engångsmöten där någon till exempel vill låta andra prova på en Oculus Rift, eller kontinuerliga möten varje tisdag för personer som gillar att rita manga/ha snöbollskrig/mala det perfekta kaffet/dricka kaffe och snacka skit.
Det som gör det så lätt att träffa nya vänner som man sedan kan träffa utanför dessa Meetups är att man vet att man kommer ha minst ett intresse gemensamt redan innan man träffat dem första gången. Det blir därför lättare att prata och lära känna varandra. Hittar du inget bra Meetup i ditt område är det dessutom enkelt att slänga ihop ett själv.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kolla in appen Jodel, där kan du garanterat hitta folk Såvida du inte bor i en liten håla som mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Grönahunden:
Skrivet av Jonny Myran:
Skrivet av KKay:

Tack för tipsen. Ska kikas på.