Firefox äter upp allt mitt ram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Problemet är ju om jag startar ett spel, säg Fallout 4 som tar cirkus 1.8gb ram inte går att spela för att jag vill ha webbläsaren uppe och slippa stänga kanske 20 flikar.

Fast är det bara därför... I inställningarna, under allmänt, "När Firefox startar:" välj "Visa flikar och fönster från förra sessionen"
Stäng FireFox. Minnet är tillgängligt, och när du startat Firefox är dina 20 flikar där. Det löser inte ditt problem med att minnet förbrukas av FF, men det är kanske en godtagbar workaround?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kan stark rekommendera Firefox developer edition, du kanske inte behöver alla extra verktyg man får med men jag har personligen märkt att den inte käkar lika mycket ram under en längre period.
Är även 64 bitars
https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/developer/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Problemet är ju om jag startar ett spel, säg Fallout 4 som tar cirkus 1.8gb ram inte går att spela för att jag vill ha webbläsaren uppe och slippa stänga kanske 20 flikar.

Det räcker med att minimera webbläsaren för att VMM i windows ska växla ner till disk. Hur vet du vad FF har allokerat i RAM (taskmgr visar "minne" vilket är RAM och eller disk ifrån växlingsfilen)?

Vad är det som tar kraft eller är segt när du kör, vilken sak jobbar?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Följer den tråden!! Jag ha samma problem som du.. Hur gick det? Lyckas du eller var du tvungen köpa mer ram minne?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

För att applikationen fortfarande är igång efter jag avslutat den(dvs tryck på krysset). Har jag task manager uppe står det att programmet fortfarande körs. Kan säga att allt förövrigt har alla de senaste uppdateringarna och att jag kör 64 bit.

Men jag ska testa avaktivera mina plug in, ett för ett för att se om det gör någon skillnad.

Jag har inget emot att det fyllar upp minnet direkt, det är ju vad man har det till för, men det är irriterande om det fylls upp när jag behöver det till annat.

Lite sent svar, men det jag reagerar på är att FF inte stängs.

Det låter som att något är galet med den, antingen via plugin, eller FF själv (skadat). FF ska stängas när du trycker på [X], och naturligtvis frigöra minnet.

Undrar om du inte jagar 2 fel här.
- Ena att FF drar en hel del minne.
- Andra att FF inte stängs av korrekt.

Hur har det gått med testningen av felsäkert läge mm?