Skripta med Nackademin och vinn presentkort på Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Skripta med Nackademin och vinn presentkort på Webhallen

Vilka dagsrutiner har du för att komma in i rätt arbetsflöde? Nu vill Nackademin att du beskriver dessa i text eller skript, för chansen att vinna presentkort på 5 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

DETTA! är en kanon tävling, inte för att jag kan ett skit, utan för att det är coolt och ser ut som Matrix. Nu återgår jag till mina grafiska kunskaper, chiao!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Utmärkt tävling! Windows och Mac nämns i texten, men jag antar att man får skripta för Linux också?

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Inaktiv

Hur definierar ni skript? Är C eller C++-kod accepterad?

Permalänk
Medlem

Måste det vara js eller python? Funkar t.e.x powershell ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

"Men va faaan??? en till tävling där man måste anstränga sig för att få chans att vinna. DISKRIMINERING!!!!!"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Men va faaan??? en till tävling där man måste anstränga sig för att få chans att vinna. DISKRIMINERING!!!!!"

Ta till högafflarna och facklorna!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av riiga:

Utmärkt tävling! Windows och Mac nämns i texten, men jag antar att man får skripta för Linux också?

Skrivet av anon214934:

Hur definierar ni skript? Är C eller C++-kod accepterad?

Valet av operativsystem och programspråk är helt upp till er!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

När jag börjar koda vill jag alltid börja med ett tomt blad så kör alltid en "rm -rf /" innan jag börjar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkläsk:

När jag börjar koda vill jag alltid börja med ett tomt blad så kör alltid en "rm -rf /" innan jag börjar

Låter som en underbar start på dagen!

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Avstängd

Så här kommer jag in i mitt arbetsflöde. Jag kör på programspråket svenska.

1. Vakna
2. Snooza
3. snooza
4. stressa till toa och dusch
5. klä på
6. snus
7. promenera
8. Buss
9. Promenera
10. Kaffe
11. Jobba

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Fan va kul, började skriva ihop ett script dirr Har funderat på att göra det tidigare men har prioriterat annat, nu har man en anledning till att förverkliga det.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Throwback till när sweccommunity anklagade swec för att vara sellouts som gått ifrån sina rötter när de körde stayhard tävlingen.

Nöjda nu?

Kul tävling btw!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Rolig tävling!

Permalänk
Medlem

Antar man bör skriva i en fil bara i och med det ska vara ett script. Tyckte det blev lite stort först så ville splitta upp i flera moduler men försöker få ner kod basen lite

Permalänk
Medlem

Kul tävling! Har för övrigt pluggat på Nackademin - kvalitén varierar såklart mellan olika föreläsare och kurser, men generellt var det en bra skola som håller samma nivå som de flesta bättre högskolor/universitet.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

Tävlingen pågår till och med den 13 april. Vinnare utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM).

Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Nu hänger jag inte riktigt med.. Det är ju den 7 april idag?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Valet av operativsystem och programspråk är helt upp till er!

plus "Målet är att skriptet ska utföra åtgärder i syfte att komma in i rätt arbetsflöde."

Va handlar det här om??? skripta i C?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Icte:

Tävlingen pågår till och med den 13 april. Vinnare utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM).

Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Nu hänger jag inte riktigt med.. Det är ju den 7 april idag?

Oj, det var inte meningen. Fixat!

Skrivet av ioVulture:

plus "Målet är att skriptet ska utföra åtgärder i syfte att komma in i rätt arbetsflöde."

Va handlar det här om??? skripta i C?

Skripta i C om du vill!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Oj, det var inte meningen. Fixat!

Tackar!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vilka roliga windosmoduler som jag har missat helt för python. =D
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]