Permalänk
Melding Plague

Razer Diamondback

Amerikanska Razer återupplivar det omtyckta speldonet Diamondback som fått sig en ordentlig renovering. Häng med när SweClockers sätter den återuppväckta spelmusen på prov.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Låter som en klassisk Razer-produkt detta.
Kass och väldigt överprisad.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
SpelClockers

Mycket CS blir det

Tråkigt att dom väljer en sådan dålig sensor.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Har aldrig fått en Razer att bete sig som jaf vill. Både med och utan deras otroligt dåliga mjukvara. Måste va deras sensorer som inte lirar med min smak. När jag bytte från en Naga till en ASUS strix började jag bli nöjd. Med en Rival 300 var det perfekt. Utan någon extra mjukvara alls. Möss ska bara funka tycker jag. Går det att justera så ska det va direkt via hårdvaruknappar

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

För den som känner ett behov av att fortsätta ventilera om blockerat innehåll vid användning av Adblock finns fortfarande en tråd om ämnet i Feedback! http://www.sweclockers.com/forum/trad/1416499-adblock-pa-swec...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Låter som en klassisk Razer-produkt detta.
Kass och väldigt överprisad.

Har kört endast razer möss sedan copperhead(minns ej årtal). En naga som började strula, köpte en ny, älskade den till wow. Köpte en taipan när jag skulle börja lira cs igen, funkade inte alls. Köpte istället en death adder( använder den fortfarande). Hade lite problem när jag använde en tjock steel series musmatta. Böt till razer matta, funkar hur bra som helst efter det. Kör även ett tangentbord från razer.

Permalänk
Medlem

Jag som har haft musen sen release i september kan inte känna igen mig i det ni skriver, sensorn bråkade som tusan innan kalibrering men efter så har den varit perfekt.
För min del så är formen på musen helt perfekt, claw grip som jag kör är ruskigt bekvämt med denna jämfört med andra populära spelmöss idag (Rival t.ex.). Men detta är ju väldigt personligt.

Men i självklart eftersom det är en razer produkt så kommer den med sina problem efter ett tag, nu ett halvår efter inköp har rullhjulet börjat registrera både upp och ner ungefär var 3e hack oberoende av vilket håll som den rullas, måttligt irriterande. (Tur det finns garanti för sånt).

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Har fortfarande den gamla razer diamondback och måste säga att sidoknapparna knappt används allas, har försökt med slutar med att jag bara använder ena tumknappen. Annars har musen varit perfekt för mig (8 år nu)

specifiering
Permalänk
Medlem

jag som precis köpt en på webhallen =/ dock oöppnad, behöver en som jag kan använda med båda händer dock. Några andra tips på bra spelmus för höger&vänster?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

som en bonus lär den sluta fungera efter ett tag, det har åtminstone varit min erfarenhet med razer-produkterna jag har använt.

Permalänk
Medlem

Alltså att testa möss är ju lite "meh" det ända man kan testa är ju sensorn. Allt annat är ju personligt, visst mjukvaran kan man ju oxå testa men det är ju lite beroende av systemet i sin helhet.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Skrivet av kissekotten4:

Har fortfarande den gamla razer diamondback och måste säga att sidoknapparna knappt används allas, har försökt med slutar med att jag bara använder ena tumknappen. Annars har musen varit perfekt för mig (8 år nu)

Jag har också den gamla Diamondback 3G, inköpt 2009. Sidoknapparnas placering är helknas, men i övrigt är det en mycket trevlig och bekväm mus. Denna version verkar ha precis samma för- och nackdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker väldigt mycket om denna musen, känns bra osv, allt sånt som är personligt, har dock haft problem med rullhjulet, är inne på andra musen nu (fick en ny pga samma problem). Ibland (ofta) när man scrollar åt ett håll så går den åt fel håll liksom. Måttligt irriterande...

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Alltså att testa möss är ju lite "meh" det ända man kan testa är ju sensorn. Allt annat är ju personligt, visst mjukvaran kan man ju oxå testa men det är ju lite beroende av systemet i sin helhet.

Ha det gött

Nja, tycker att byggkvalitet, scrollhjul, knapparnas brytare, och mjukvara också är objektiva saker som gärna får testas.
Sen den subjektiva känslan kan också vara värdefull men håller med om att den är klurigare. Helst bör man då ha en uppfattning om hur lika eller olika man är jämfört med testaren.
Jag tycker det är betydligt bättre med en recension än ingen när jag letar produkt, även om den råkar vara subjektiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag som precis köpt en på webhallen =/ dock oöppnad, behöver en som jag kan använda med båda händer dock. Några andra tips på bra spelmus för höger&vänster?

"ambidextrous"
http://www.maxgaming.se/moss/steelseries/sensei-raw-rubberize...

Permalänk
Medlem

Nu skall erkännas att jag inte läser dessa testen helt och hållet men ja imponeras av hur många smarta och bra test samt subjektiva kommentarer du har. Känns nästan som du har mer matnyttigt att skriva om en "enkel" mus än vissa andra skriver om klart mer avancerad utrustning.
Keep the good work up.

Mvh en P90 Hero

Permalänk

Inte ens tänk på det men jag använder fortfarande Orginalet, Razer Dimondback från 2004.

Fungerat bra hela tiden

Vände just på den och ser att glidkuddarna precis blivit utslitna så undrar om man kan fixa sig ett par nya?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

@Modellören: Maxgaming har två olika för 100lappen

Permalänk

Undrar om den lider av samma bekymmer som deras tidigare modeller.

Att kabelavlastningen eller kabeln de använder är skit och börjar glappa i kabeln där den går in i musen.

Har lött om några polares gammla möss med prima biltema usbkabel orginalkabeln blivit glapp efter bara något år eller två.

De flesta har inte behövt restaurerats sedan dess.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hur kan priset kan vara en nackdel, men inte på en som kostar 1900:- ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför är denna sensorn problematisk och inte sensorn i Mamban som vi testade tidigare? http://www.sweclockers.com/test/21695-razer-mamba-tournament-...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av rhalla:

Varför är denna sensorn problematisk och inte sensorn i Mamban som vi testade tidigare? http://www.sweclockers.com/test/21695-razer-mamba-tournament-...

Står med i texten

Citat:

Detta beteende fanns inte med redaktionens exemplar av Mamba Tournament Edition, vilket kan vara ett tecken på stor variation i sensorkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Inte ens tänk på det men jag använder fortfarande Orginalet, Razer Dimondback från 2004.

Fungerat bra hela tiden

Vände just på den och ser att glidkuddarna precis blivit utslitna så undrar om man kan fixa sig ett par nya?

Har också kvar min gamla DB. Helt suverän kvalitet. Köpt 2005, still going strong.
Diamondback är planetens mest missförstådda mus, de allra flesta håller musen fel och har inte den på tillräckligt hög känslighet. De som låter handen ligga som en död padda på musen tycker klart att detta är världens sämsta speldon. Den är missförstådd på precis samma sätt som Intels kylarfästen. Skit bakom spakarna helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Hallå till fotogtafen.

Om jag får ha önskemål om hur ni fotar möss i framtiden så vill jag gärna se bilder rakt uppifrån, från sidan och och bakifrån. Det är svårt att se på era bilder hur musens form egentligen är och det är det absolut viktigaste med en mus. För min del. Jag vet till exempel att jag behöver en mus som är hög mot handloven eftersom jag har "claw grip" och jag därför behöver tydlig kontakt bakåt. Har man palm grip föredrar man, får jag förmoda, en mus med en mjuk kulle någonstans mitt på. Tack för ordet!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Avstängd

jag har aldrig förstått ergonomin i denna musen. Är den gjord för claw grip? hade min i ca 10 minuter när det begav sig

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

jag har aldrig förstått ergonomin i denna musen. Är den gjord för claw grip? hade min i ca 10 minuter när det begav sig

japp, rent claw grip. allt annat måste vara otroligt obekvämt med denna musen, ungefär lika obekvämt som claw grip är på en rival t.ex!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Låter som en klassisk Razer-produkt detta.
Kass och väldigt överprisad.

Kunde inte beskrivit de bättre själv.

Köpte denna för typ 12år sedan och de är inte en skön mus alls, sidoknapparna trycks in i fingrarna och sidorna sluttar in så oavsett hur du håller musen så hamnar handen i något helt oergonomiskt läge.

Bytte sedan till logitech och bytte inte ifrån dem fören senaste sommaren då de blev en razer igen, Tänkte att de kanske lärt sig något de senaste 10åren. Betydligt skönare design men kvaliten är som vanligt värdelös, gnisslar redan när man klickar och sensorn börjat gå helt bananas.

Att köpa razerprodukter i min värld är som att gå och storhandla på statoil bara för att de ligger närmare. Ska verkligen inte upprepa misstaget att handla en razerprodukten igen. 2 gånger räcker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Kunde inte beskrivit de bättre själv.

Köpte denna för typ 12år sedan och de är inte en skön mus alls, sidoknapparna trycks in i fingrarna och sidorna sluttar in så oavsett hur du håller musen så hamnar handen i något helt oergonomiskt läge.

Bytte sedan till logitech och bytte inte ifrån dem fören senaste sommaren då de blev en razer igen, Tänkte att de kanske lärt sig något de senaste 10åren. Betydligt skönare design men kvaliten är som vanligt värdelös, gnisslar redan när man klickar och sensorn börjat gå helt bananas.

Att köpa razerprodukter i min värld är som att gå och storhandla på statoil bara för att de ligger närmare. Ska verkligen inte upprepa misstaget att handla en razerprodukten igen. 2 gånger räcker!

Jag har alltid kört razer diamondback pga av deras "Ambidexterity" fick lite tips på en sådan mus här, men de var från 2011 och skulle vilja ha lite nyare mus för gamin. Tips i så fall. Misstänker att Logitech inte har sådana möss...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Permalänk
Medlem

thank you!
någon som du rekommenderar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"