Mörkt vänsterhörn på ny iPhone 6s

Permalänk
Medlem

Mörkt vänsterhörn på ny iPhone 6s

Köpte en ny iphone 6s igår och allt verkade frid och fröjd de första 20min. Men sen flimrade skärmen till och den vänstra delen av skärmen blev dimmad (väldigt mörk) höjde ljusstyrkan till Max och tillbaka sen försvann det, kom tillbaka vid ett par tillfällen. Uppdaterade till 9.3 under kvällen och har sedan dess inte märkt av felet.

Något känt fel? Bör jag lämna in telefonen?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Bör jag lämna in telefonen?

Definitivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Definitivt.

ok
jag köpte telefonen via blocket, ny inplastad förpackning (kvitto från conviq)
så ringde comviq idag och de vägrar att enbart byta ut den som reklamation utan de vill skicka den direkt på service. - bland de sämsta servicen jag någonsin fått, synd man inte spelade in samtalet, var något helt sjukt va korka personal.

hur som helst.
jag har varit i kontakt med Apple Store med och bokat en tid hos deras service, så antingen (ifall möjligt) byter dom ut det som är fel (antagligen LCDn) eller så går det in i utbytesprogrammet. Vilket vad jag förstår är oanvända telefoner med begagnade delar?

Jag själv tycker att alla alternativet är förjävla tråkiga med tanke på att telefonen inte är 24 timmar gammal...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Skrivet av Rolle90:

ok
jag köpte telefonen via blocket, ny inplastad förpackning (kvitto från conviq)
så ringde comviq idag och de vägrar att enbart byta ut den som reklamation utan de vill skicka den direkt på service. - bland de sämsta servicen jag någonsin fått, synd man inte spelade in samtalet, var något helt sjukt va korka personal.

hur som helst.
jag har varit i kontakt med Apple Store med och bokat en tid hos deras service, så antingen (ifall möjligt) byter dom ut det som är fel (antagligen LCDn) eller så går det in i utbytesprogrammet. Vilket vad jag förstår är oanvända telefoner med begagnade delar?

Jag själv tycker att alla alternativet är förjävla tråkiga med tanke på att telefonen inte är 24 timmar gammal...

De går helt rätt till väga där, inget att gnälla på.

Apple kommer att kolla på det och ge dig en utbytestelefon det är deras policy, så hade även Comviq's serviceverkstad gjort, men de måste ta in den först för att kolla felet, sen hade de gett dig en utbytestelefon (annars hade de inte följt Apple's policy i ärendet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

jag köpte telefonen via blocket, ny inplastad förpackning (kvitto från conviq)
så ringde comviq idag och de vägrar att enbart byta ut den som reklamation utan de vill skicka den direkt på service. - bland de sämsta servicen jag någonsin fått, synd man inte spelade in samtalet, var något helt sjukt va korka personal.

Du har alltså köpt en telefon på Blocket, inte av Comviq/Tele2 utan i andra hand av en privatperson eller ett skrivbordsföretag? Du har med andra ord ingen reklamationsrätt gentemot Tele2, men de erbjuder sig ändå att hantera telefonen och skicka den på service. Konsekvensen enligt dig av att de är beredda att lägga ner tid på ditt ärende, trots att du inte är deras kund, blir då att deras personal är "sjukt va korka [sic]" och ger dig bland den sämsta service du någonsin fått?
Reklamationsrätt har du gentemot den du köpt telefonen av, förutsatt att det inte är en privatperson och ni avtalat bort denna rätt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Du har alltså köpt en telefon på Blocket, inte av Comviq/Tele2 utan i andra hand av en privatperson eller ett skrivbordsföretag? Du har med andra ord ingen reklamationsrätt gentemot Tele2, men de erbjuder sig ändå att hantera telefonen och skicka den på service. Konsekvensen enligt dig av att de är beredda att lägga ner tid på dig, trots att du inte är deras kund, blir då att deras personal är "sjukt va korka [sic]" och ger dig bland den sämsta service du någonsin fått?
Reklamationsrätt har du gentemot den du köpt telefonen av, förutsatt att det inte är en privatperson och ni avtalat bort denna rätt.

Det finns företagsannonser på Blocket, så han har antagligen köpt den från Comviq via deras annons på Blocket.
Tele2 och Comvig är dessutom 2 skilda företag, så du har helt rätt i att han inte har någon reklamationsrätt gentemot Tele2, men mot Comviq har han det däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Det finns företagsannonser på Blocket, så han har antagligen köpt den från Comviq via deras annons på Blocket.
Tele2 och Comvig är dessutom 2 skilda företag, så du har helt rätt i att han inte har någon reklamationsrätt gentemot Tele2, men mot Comviq har han det däremot.

Är den köpt av Tele2 så gäller naturligtvis inte det jag skrivit, TS får bekräfta om jag tolkat fel eller inte.
Nej, Comviq är bara ett varumärke, inte ett separat företag.
"Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2 Sverige AB"

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har du köpt av privatperson så är telefonen mer än 24 timmar gammal (antar jag)
Du får gå efter datumet på kvittot. Om det skulle röra sig om en DOA. Så ska det ju bytas medetsamma utan service. Men hinner det gå 2veckor tex så blir det en service, vilket du värka bli erbjuden ju.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du skriver att du inte har märkt av felet sedan du uppdaterade till 9.3? Man märker inte av felet nu med andra ord? Kan man inte se något fel på den när du lämnar in den blir det nog svårt att få den utbytt.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.