Kan inte skicka mail (Iphone)

Permalänk
Medlem

Kan inte skicka mail (Iphone)

Vårt lilla familjeföretag har bytt mobiloperatör från 3 till Tele2 och vi kan nu inte få igång den utgående mailen.

Vår mail ligger på one.com och de inställningar som fungerade på 3 funkar inte. Har testat smtp från Tele2 och One men får bara meddelande att det inte går att skicka.

Någon som har ett bra tips innan jag blir helt gråhårig...

//Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Vårt lilla familjeföretag har bytt mobiloperatör från 3 till Tele2 och vi kan nu inte få igång den utgående mailen.

Vår mail ligger på one.com och de inställningar som fungerade på 3 funkar inte. Har testat smtp från Tele2 och One men får bara meddelande att det inte går att skicka.

Någon som har ett bra tips innan jag blir helt gråhårig...

//Jonas

Jag antar att du redan följt guiden på one.com? Men tipsar om det ändå

https://www.one.com/sv/support/guide/mail/konfigurera-e-post-...

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen är portarna ni kört med tidigare spärrade hos Tele2. Olika ISPer har olika policies. Förhoppningsvis har One stöd för mer än standardportarna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag kan inte använda one´s smtp, då får jag meddelandet:

"Kan inte skicka e-post

En kopia har lämnats i din utkorg.
Mottagaren "***@***.se"
accepterades inte av servern eftersom
den inte tillåter vidaresändning."

Och mail.tele2.se går bara inte att skicka, den bara tuggar. Antar att man ska använda denna smtp när man har en mailadress hos tele2 som vi inte har.

Det har funkat bra förut på de gamla telefonerna. Nu har vi bytt från 4s till 6s och från 3 till Tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Jag kan inte använda one´s smtp, då får jag meddelandet:

"Kan inte skicka e-post

En kopia har lämnats i din utkorg.
Mottagaren "***@***.se"
accepterades inte av servern eftersom
den inte tillåter vidaresändning."

Och mail.tele2.se går bara inte att skicka, den bara tuggar. Antar att man ska använda denna smtp när man har en mailadress hos tele2 som vi inte har.

Det har funkat bra förut på de gamla telefonerna. Nu har vi bytt från 4s till 6s och från 3 till Tele2.

Vad har du för port satt på smtp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Vad har du för port satt på smtp?

På One har jag 465 och på Tele2 använder jag 587.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

På One har jag 465 och på Tele2 använder jag 587.

Ja, då var det mer knepigt. SSL är On också? Vi kör både Tele2 och 3 med one.com utan problem så det är inget som Tele2 spärrar.

Har du testat att radera kontot och skapat ett nytt?