Relationer och dataspelande

Permalänk
Medlem

Relationer och dataspelande

Hej

Nu till ett mycket allvarligt ämne, hur kombinerar ni familj / relation med ert intresse för datorspel?

Är gift sedan 10 år tillbaka och har en underbar son på 5 år och en hustru som jag tycker om.

Jag är glad om jag lyckas klämma in en dryg timme eller två efter att pojken godnattats och frun har fått lite tid tillsammans i soffan med mig.

Men det är inte alltid smärtfritt ty hustrun tycker att min hobby är fånig minst sagt! Och hon gillar inte att jag spelar istället för att tillbringa mer tid med henne!

Hur lyckas ni kombinera familj med ert spelintresse?

Permalänk
Medlem

Jadu det är ingen lätt grej egentligen.

Jag är gift sedan 4år tillbaka i tiden och har 2barn och ett 3:e som kommer i oktober.

Jag brukar spela ibland på kvällar när barnen somnat samt så försöker man se till att frugan har något bra på TVn att kolla på vilket underlättar, dock så tycker inte min fru att min hobby är fånig, då jag förklarat för henne att det är som vilken hobby som helst

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag har inga större problem att få tiden efter dottern sover. Jag kör som du, nattning, tid med tanten i soffan, sen datorn. Vi har ömsesidig respekt för varandras intressen.
I början av förhållandet var det dock lite gnöl om att jag hade en fånig hobby. Jag löste det genom att involvera henne lite. Så hon fick se vad det var jag tyckte var roligt. Tog med henne till Dreamhack med besökarbiljett t.o.m.

Det viktigaste enligt mig är att ni enas om att respektera varandras intressen. Jag går liksom inte o slänger glåpord på henne när hon ser på Greys anatomy eller bakar. O hon respekterar ljud av AK47:or från sovrummet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kiario:

Hej

Nu till ett mycket allvarligt ämne, hur kombinerar ni familj / relation med ert intresse för datorspel?

Är gift sedan 10 år tillbaka och har en underbar son på 5 år och en hustru som jag tycker om.

Jag är glad om jag lyckas klämma in en dryg timme eller två efter att pojken godnattats och frun har fått lite tid tillsammans i soffan med mig.

Men det är inte alltid smärtfritt ty hustrun tycker att min hobby är fånig minst sagt! Och hon gillar inte att jag spelar istället för att tillbringa mer tid med henne!

Hur lyckas ni kombinera familj med ert spelintresse?

Till och från samma problem här. Min grundtanke är, vilket är ungefär vad jag brukar försöka förklara för frun när hon opponerar sig.

Att spela eller sitta vid datorn är mitt intresse. Det är inget hon kan ha synpunkter på. Att säga att datorspel är iq-befriade och liknande får mig bara att stänga av. Jag kommenterar inte hennes intresse för veterinärserier på TV, läsa böcker, broderi och allt vad det är.
Vill hon att vi ska göra något tillsammans så kan hon gärna fråga även om jag sitter vid datorn. Jag vill gärna göra saker tillsammans, men tex är jag inte överdrivet glad för att titta på TV. Föreslår hon något kommer jag att överväga det. (och detta säger jag inte till henne, men jag försöker hänga på när hon föreslår något bara för att uppmuntra att hon kommer och frågar om hon vill) Jag försöker också få till att vi gör något tillsammans varje dag.

Kan hon inte respektera detta så får hon göra slut. Det är hårt, men vi har varit tillsammans länge, så något är det ju med mig som hon vill ha och då får hon ta det onda med det goda. Och allt detta kan man naturligtvis vända på. Vad hade hon tyckt om jag hade hindrat henne från att läsa sina böcker?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Spel blir när tid finnes, dvs inte jättemycket. Married with children...

Permalänk
Medlem

Har själv ingen erfarenhet i ämnet men har en kul historia som en polare berättade.
Han berättade att när han satt och spelade på PC:n i ett annat rum så blev det ofta protester från tjejen om att han var tråkig, osocial etc etc etc. Men när han spelade på spelkonsollen på TV:n i vardagsrummet så funkade det bra även om tjejen inte deltog för då kunde hon sitta brevid i soffan och läsa en bok eller dyl.

Permalänk
Medlem

Samma sits här, Sambo sen 10år, Dotter på 5år.

Blir ganska lite spelande på vardagarna, Kanske 1 cs match annars så ligger min speltid på Fredag/Lördag kväll. Brukar sätta mig vid 23-00 och sitta till 04 typ.

Funkar rätt bra, Bara man ger damen lite kärlek så brukar hon inte protestera.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Har 2 barn och sambo, efter nattning får frugan nån timmes mys i soffan sen är det datoriserande som gäller, är en nattuggla så hinner få ett gäng timmar varje kväll, vi har i regel så att, hon stiger upp med barnen vid 6-7 och om barnen vaknar på natten sitter jag uppe med dom en stund, tex när dom är sjuka osv.

Har funkat bra för oss i snart 5 år, man måste väl anpassa sig lite efter varandra i frågan om hobbys.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Sambo sedan 4 år tillbaka ska bli far om någon månad, har hund, katt, kaniner, fåglar, fiskar, jobbar, tränar, fiskar en hel del och mecka i garaget, men lyckas alltid iaf kunna spela några timmar i veckan mest på kvällarna när sambon lagt sig.
Har sagt till henne att jag inte tänker sluta att spela för de är en utav alla mina hobbys.

Så de brukar bli att vi myser kollar film och äter tillsammans på kvällen, sen lägger hon sig så sätter jag mig vid datorn eller när hon är borta hos kompisar eller om hon nu vill titta på Teen mom eller någon annan blaska på tvn.

Går alltid att kompromissa.

Städar hemma med varje dag, tar disk, ute med hunden.

Jobbar 09-13 - men bor 5 mil från jobbet och sambon har bilen så tar kollektivt, de tar ca 3tim till och från jobbet samma lagt.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger ifall det blir någon timme över på kvällen så kanske, sedan är det alltid något annat som borde göras vid datorn eller liknande som gör att det inte blir tid till att spela ändå.

Trösten är at när barnen blir större så kan man spela ihop med dom..

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Verkar som vi är många som har liknande lösningar. Som det tydligt framkommer handlar det om ge och ta. Få till en ömsesidig respekt för intressen och glöm inte att umgås tillsammans för att slippa känna att du försvinner iväg så fort grabben snarkar. Det kan kosta lite tröttare mornar om du ska få till tiden, men sena kvällar är lösningen!

Permalänk

Ah den eviga frågan, alla kvinnor pratar om män som umgås med sina fruar samtidigt som alla kvinnor gnäller på sina män för deras intressen.

Men som allt annat så kokar det ned till ömsesidig respekt, det vill säga gör som hon vill annars djävlar

14,11,8 gamla är mina 3 så mina småbarnsår är över även om jag spelade då också så fungerade det bra om man lyder ovanstående påstående.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Hedersmedlem

Kan dock tycka att det är intressant att det blir gnäll om datorn, men hör inte alls lika mycket från kompisar som försvinner ut och meckar med bilen direkt efter middagen. Det är något med att man är där men ändå inte. För ofta kan man ju inte bara släppa allt på två sekunder om man sitter i ett spel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Entusiast

Just det här med datorer och spelande känns lite som en grej vuxna karlar inte ska syssla med, men hade du gått ut och meckat i garaget hade det vart helt ok. Som redan nämnts här ovan...

Vi tog upp denna diskussion på mitt förra jobb gällande vuxna män som lirar dator- och tv-spel och kom fram till att vi faktiskt är ett gäng på 30+ som sysselsätter oss med detta. Nu slänger du upp frågan på ett entusiastforum så här är vi väl ganska så överrepresenterade, men jag tror faktiskt att vi födda på 70-talet och framåt har detta intresse även i vuxen ålder och att detta inte bara är nåt för barn/ungdomar.

Så länge det inte tiden tar från din roll som pappa eller från er relation så borde det vara ömsesidig respekt gällande den andras intressen

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har "tur" att vi delar samma intresse till viss del? Båda är teknikintresserade, Sambon håller just nu på att plocka ihop en beg i5 för o spela WoW Legion när de släpps, Sen har hon sin naglar m.m som intresse, Och jag tillbringar tid i garaget.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Samma sits här, Sambo sen 10år, Dotter på 5år.

Blir ganska lite spelande på vardagarna, Kanske 1 cs match annars så ligger min speltid på Fredag/Lördag kväll. Brukar sätta mig vid 23-00 och sitta till 04 typ.

Funkar rätt bra, Bara man ger damen lite kärlek så brukar hon inte protestera.

Önskar att jag också kune sitta längre in på kvällen eller natten. Men jag får ont i huvudet dan därpå om jag missar sömn. Så 22.30 är max tid för mig för att jag måste upp 05.30 och jobba.

Fruns intresse för dator/datorspel är totalt 0 och hon tycker det som sagt är en "fånig/barnslig" hobby som jag smiter undan till på kvällen.

Självklart får man lite dåligt samvete. Detta trots att man är tillsammans med grabben och hustrun hela tiden efter man kommit hem från jobbet, middag kvällsmys för grabben framför TV'n mellan 18.30 till 19.00. Sen lägger jag han och Frun och jag brukar kolla på ett avsnitt på någon netflix serie.

Efter det så vill man så gärna gå ner i gillestugan och spela men det bemöts nästan jämt av besvikelse från hustrun
Fredagar och lördagar brukar det inte bli så mycket överhuvudtaget då vi har myspys i soffan senare än vardagar.

Jaja...det kunde säker varit värre

Permalänk
Medlem

@kiario: Hehe min sambo tycker la med att jag är nördig när vi sitter och tjoar i mumble. Men va fan hon gillar att kolla på TV och det gör inte jag men gör det ändå med henne så kan hon inte säga nått om datorspelandet.

Har dock inte vågat tala om vad Viven jag har bokat kostade

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

ja det är en klurig fråga. Vissa tjejer är mer klängiga och vill ha den extra uppmärksamheten, annars känner de sig inte behövda trots att man spenderat hela dagen med dem. Nästan som att man borde ha vissa kvällar som "egen tid" och andra soffsittande och umgänge.
Nu bor vi iofs inte ihop än men jag kan inte se att det blir lättare när vi väl gör det.

Det händer emellanåt att jag sätter mig i soffan och hon tar fram mobilen och börjar spela candy crush eller chattar med nån kompis på facebook. Problemet är att om jag sätter mig framför datorn sitter jag där gärna ett par timmar och då blir det direkt "ojämnt".

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Exet tyckte det var en fånig sysselsättning och tyckte jag skulle spendera tid att glo på henne när hon höll på med sina sysslor... en av anledningarna till att det inte fungerade.

Anyway, nu för tiden så jobbar jag och pendlar mycket, så det blir väl kanske någon till några timmar under kvällen om jag har tid. Efter att spenderat någon timma med fästmön. Vi har även "date nights/days" där jag inte spelar alls utan bara gör saker tillsammans.

Hon har ett visst intresse för spelande själv, men är just nu i en längre period där hon inte är intresserad av så mycket spelande.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits :/ Senast igår var det tjafs om mitt spelande. Har försökt få henne att förstå att det är ett intresse, en hobby, och inte något fånigt för barn men det verkar inte gå hem.

För mig är det exakt samma sak när jag spelar som hon när hon kollar hollywoodfruar o liknande tv serier eller läser böcker. Saker hon tycker om att göra. Men hon tycker inte det går att jämföra för att jag blir så inne i spelandet och inte märker vad som händer runt om. Kan till viss del hålla med om det men samtidigt spelar jag nästan bara single player spel så paus är inget problem.

Har varit tillsammans i 5 år nu och jag ser verkligen en framtid med henne men dessa diskussioner får mig att tveka :/

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

Jag har inte kommit så långt med ungar ännu.
Men jag och min sambo har hållit ihop i snart 8 år, och hon vet att jag gärna spelar. Och hon är då ute med sina vänninor och dricker vin dansar och så vidare.
på helgerna då

Permalänk
Medlem

Känner mig otroligt lyckligt lottad när jag läser denna tråd. Jag har visserligen inga barn, men sambo sedan över tre år tillbaka.

Hon uppmuntrar mina intressen och tycker bara det är roligt att jag spelar med kompisarna (en del gemensamma vänner dessutom). Självklart kan jag inte sitta varje kväll - vilket jag inte heller vill. Så länge vi tränar tillsammans, lagar mat, äter, umgås med vänner så är det inga klagomål på mina intressen och vice versa.

Häromkvällen när jag kom hem från gymmet hade hon haft AW med jobbet och fått i sig några öl. Kvällen slutade med att jag höll en lektion i olika bildskärmstekniker då hon undrade varför jag velade så mycket över mitt nya skärm köp. Hon hjälpte mig att resonera mig hela vägen från en Benq-skärm för 1290:- till en Asus för 2990:- när hon fick veta alla fördelar. "Ta den du blir nöjd med, du ska ha den länge så det är ingen idé att snåla" sen är hon ju kvinna också så det blev givetvis ett "Asusen är mycket snyggare!".

Hon accepterar intressen som gör mig lycklig. Får vi båda göra saker som vi blir glada av blir även den tid vi spenderar tillsammans bättre och mer värdefull så för oss funkar det bra.

Man måste respektera varandra helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Jag har turen att ha en tjej som gillar spel till viss grad, så det brukar mest bli tjafs vem som ska spela då vi bara har en PS4

Men ibland blir det väl lite tjafs då hon vill hitta på något annan då jag vill vara hemma och spela, men det handlar om att kunna kompromissa med varandra. Jag säger inte nej till alla promenader och hon släpar inte med mig på alla utan vi möts på mitten.

Skrivet av El1min4tor:

Självklart kan jag inte sitta varje kväll - vilket jag inte heller vill. Så länge vi tränar tillsammans, lagar mat, äter, umgås med vänner så är det inga klagomål på mina intressen och vice versa.

Håller med där, jag och min tjej samarbetar för det mesta, sen kan jag spela lite så sitter hon och kollar på så turas vi om.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Önskar att jag också kune sitta längre in på kvällen eller natten. Men jag får ont i huvudet dan därpå om jag missar sömn. Så 22.30 är max tid för mig för att jag måste upp 05.30 och jobba.

Fruns intresse för dator/datorspel är totalt 0 och hon tycker det som sagt är en "fånig/barnslig" hobby som jag smiter undan till på kvällen.

Självklart får man lite dåligt samvete. Detta trots att man är tillsammans med grabben och hustrun hela tiden efter man kommit hem från jobbet, middag kvällsmys för grabben framför TV'n mellan 18.30 till 19.00. Sen lägger jag han och Frun och jag brukar kolla på ett avsnitt på någon netflix serie.

Efter det så vill man så gärna gå ner i gillestugan och spela men det bemöts nästan jämt av besvikelse från hustrun
Fredagar och lördagar brukar det inte bli så mycket överhuvudtaget då vi har myspys i soffan senare än vardagar.

Jaja...det kunde säker varit värre

Har din fru något intresse?
Ni borde kanske faktiskt sätta er ner och prata om det, att förringa sin partners intresse för att det är enligt en själv fånigt är inte direkt bra. Vilken hobby hade enligt henne varit godtagbar? Tror ärligt inte att problemet egentligen ligger i din hobby utan grundar sig i annat och det kan vara värt att försöka diskutera detta, säger inte att ni inte har det bra redan men går säkert att hitta något sätt där alla tycker det är bättre?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Hej

Nu till ett mycket allvarligt ämne, hur kombinerar ni familj / relation med ert intresse för datorspel?

Är gift sedan 10 år tillbaka och har en underbar son på 5 år och en hustru som jag tycker om.

Jag är glad om jag lyckas klämma in en dryg timme eller två efter att pojken godnattats och frun har fått lite tid tillsammans i soffan med mig.

Men det är inte alltid smärtfritt ty hustrun tycker att min hobby är fånig minst sagt! Och hon gillar inte att jag spelar istället för att tillbringa mer tid med henne!

Hur lyckas ni kombinera familj med ert spelintresse?

bor med sambo & katt och vi har varit tillsammans i ca 8 år
tur så delar vi intresse gällande en del på spelfronten så blir inga större diskussioner då vi har samma synpunkter och spelar vissa spel tillsammans (nog för vi gör mycket annat, oxå) men alla måste få ha sina intressen.
att hålla tillbaka någon eller dumförklara varann håller inte i längden. utan man måste acceptera varandras olikheter och hitta en lösning gemensamt som fungerar
en normal vardag blir det väl 1-2 timmar vid datorn och 2-4 på helger då man inte mekar med bilen eller annat som behöver göras

innan jag flyttade hemifrån var det mycket gnäll från föräldrarna om att jag satt vid datorn och de ansåg att detta var en hjärndöd hobby....
jag påpekade hela tiden att tiden de satt och såg på plus, så ska det låta, vem vet mest mm lade jag på att sitta vid datorn
med åren insåg de att man gjorde så mycket mer vid datorn än bara spela, läsa nyheter, kolla in den senaste elektroniken, snacka med kompiar mm. och nu så är man på gott och ont föräldrarnas support gällande elektronik på heltid...

Skrivet av Nevil:

Är det bara jag som har "tur" att vi delar samma intresse till viss del? Båda är teknikintresserade, Sambon håller just nu på att plocka ihop en beg i5 för o spela WoW Legion när de släpps, Sen har hon sin naglar m.m som intresse, Och jag tillbringar tid i garaget.. ^^

för mig delar vi intresset för spel men inte elektronik då hon anser att ''det ska bara fungera'' så allt byggande fixar jag
men man kan inte få allt som man vill

sen tror jag inte det är bra om man är för lika då man inte kan göra något själv utan att sambon ifrågasätter varför hon inte fick/får vara med (eftersom han/hon oxå vill göra samma saker) så gäller nog att ha en balans mellan liknande intressen och olika för att det ska fungera i längden

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

bor med sambo & katt och vi har varit tillsammans i ca 8 år
tur så delar vi intresse gällande en del på spelfronten så blir inga större diskussioner då vi har samma synpunkter och spelar vissa spel tillsammans (nog för vi gör mycket annat, oxå) men alla måste få ha sina intressen.
att hålla tillbaka någon eller dumförklara varann håller inte i längden. utan man måste acceptera varandras olikheter och hitta en lösning gemensamt som fungerar
en normal vardag blir det väl 1-2 timmar vid datorn och 2-4 på helger då man inte mekar med bilen eller annat som behöver göras

innan jag flyttade hemifrån var det mycket gnäll från föräldrarna om att jag satt vid datorn och de ansåg att detta var en hjärndöd hobby....
jag påpekade hela tiden att tiden de satt och såg på plus, så ska det låta, vem vet mest mm lade jag på att sitta vid datorn
med åren insåg de att man gjorde så mycket mer vid datorn än bara spela, läsa nyheter, kolla in den senaste elektroniken, snacka med kompiar mm. och nu så är man på gott och ont föräldrarnas support gällande elektronik på heltid...

för mig delar vi intresset för spel men inte elektronik då hon anser att ''det ska bara fungera'' så allt byggande fixar jag
men man kan inte få allt som man vill

sen tror jag inte det är bra om man är för lika då man inte kan göra något själv utan att sambon ifrågasätter varför hon inte fick/får vara med (eftersom han/hon oxå vill göra samma saker) så gäller nog att ha en balans mellan liknande intressen och olika för att det ska fungera i längden

Hon är lite sån också, Hon har intresset, Men inte själva orken o fixa med allt själv..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

@Nevil:

jag klagar inte då jag anser att halva nöjet är att montera ihop datorn och få det bra ^^
sålänge jag får bygga är jag nöjd och fungerar det då man är klar blir hon nöjd

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

+25 år med samma fru, numera vuxna och utflugna barn, spelar mellan 2000 och 2200 varje dag frånsett helger, utöver spelandet blir det rätt mycket spelrelaterat arbete, skriva bugg rapporter, moderera forum etc.
Hon har tack och lov fattat att det är min hobby så det blir inte så mycket snack om det.
Enda gången det har blivit lite griningt var när jag och ungarna drog i gång monster hunt(co-op mod till UT) efter att hon hade somnat, 4x miniguns på fullt ös lät vist nog som kriget hade kommit

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Har din fru något intresse?
Ni borde kanske faktiskt sätta er ner och prata om det, att förringa sin partners intresse för att det är enligt en själv fånigt är inte direkt bra. Vilken hobby hade enligt henne varit godtagbar? Tror ärligt inte att problemet egentligen ligger i din hobby utan grundar sig i annat och det kan vara värt att försöka diskutera detta, säger inte att ni inte har det bra redan men går säkert att hitta något sätt där alla tycker det är bättre?

Hej, du slår huvudet på spiken så att säga. Medans jag älskar min hobby så har frugan faktiskt ingen direkt. Hon säger att hon får sitta och vänta på mig i soffan tills jag har spelat klart.

Hon verkar bara vilja att tiden skall gå och tar inte för sig något av eget intresse.
Det händer att hon sitter o grejar i telefonen på facebook osv men frågar jag om det är kul så säger hon att hon måste ha nåt att göra medans hon väntar på mig.

Konstigt, då har vi trotts allt tillbringat familjetid tillsammans från kl 16.30 till 20.30.
Ja...ja hon säger inte heller att hon har något personligt problem så jag vet inte vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

@Nevil:

jag klagar inte då jag anser att halva nöjet är att montera ihop datorn och få det bra ^^
sålänge jag får bygga är jag nöjd och fungerar det då man är klar blir hon nöjd

Exakt! Ska ja va helt ärlig så spelar ja inte så mycket, utan lägger hellre mer tid på o bygga o konfa..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |