Minecraft inloggning fungerar inte

Permalänk

Minecraft inloggning fungerar inte

Hej,

Är det någon mer som har problem med att logga in i Minecraft just nu?

Har testat både på minecraft.net och i launchern. Får "Fel användare eller lösenord".

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du har väll antagligen inte skrivit rätt.
Alternativt har du caps på

Permalänk
Medlem

Du har nog skrivit fel login.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av saizz:

Du har väll antagligen inte skrivit rätt.
Alternativt har du caps på

Skrivet av Cooling23:

Du har nog skrivit fel login.

Tror inte jag har skrivit fel. Jag har 3 konton och får samma fel på alla. Det funkar att spela så länge man inte loggar ur klienten. Loggar jag ur så kan jag inte logga in igen. Märkligt.

Ingen som har lust att logga ut och in på minecraft.net ?

Permalänk
Medlem

@splitfile:

Kommer själv in på mitt gamla acc utan problem

Permalänk
Skrivet av saizz:

@splitfile:

Kommer själv in på mitt gamla acc utan problem

Ok. Tack!
Skitskumt. På minecraft.net får jag:
"Oops, unknown username or password. If you are logging in with a Mojang account make sure to use your e-mail address as username."

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitfile:

Ok. Tack!
Skitskumt. På minecraft.net får jag:
"Oops, unknown username or password. If you are logging in with a Mojang account make sure to use your e-mail address as username."

Skriv in ditt namn här och kolla om någon har bytt ditt namn på karaktären (kanske någon som har tagit dina konton, sådna fall skit på datorn eftersom det var 3 konton)
https://sv.namemc.com/

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Skriv in ditt namn här och kolla om någon har bytt ditt namn på karaktären (kanske någon som har tagit dina konton, sådna fall skit på datorn eftersom det var 3 konton)
https://sv.namemc.com/

Nu fungerar det igen
Jag gjorde inget. Bara hoppade igång igen.

Tack för alla hjälpsamma svar!

Permalänk
Medlem

Hade också problem idag. Tydligen någon som bytt e-postadress på mitt konto till en rysk adress (fick mail om det). Dispyterade ändringen, nollställde lösenordet och skapade ett nytt och "säkrade" kontot med nya säkerhetsfrågor.

Men hur tusan lyckades de ta mitt konto från första början?

Permalänk
Medlem

Min email hade också ändrats och jag hade inte fått något mail eller så om det. Det var dock läskigt lätt att få tillbaka kontot. Mailade mojang och dom ställde inga säkerhetsfrågor alls.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Någon har nog varit inne på mitt konto igen för jag hade plötsligt fått ett annat skin. Bytte lösenord på nytt men det känns inte OK detta.