Hjälp: SAMSUNG S6, inget ljud vid uppringning(slumpartat)

Permalänk

Hjälp: SAMSUNG S6, inget ljud vid uppringning(slumpartat)

Hej!
Har haft min samsung S6 i snart ett år och är väldigt nöjd överlag med hela telefonen.
Men ungefär i 2-3månaders tid så har jag haft ett problem när jag ringer upp folk, vilket förstör något enormt.
Jag ringer och får varken fram signaler eller ljud, jag hör inte personen i andra änden och denne hör inte mig.

Felet uppstår aldrig när någon ringer till mig utan bara när jag ringer till dom.
Det uppstår helt slumpartat så har inte den blekaste vad det kan vara.
Har försökt googla lite kring problemet men ska sanningen fram så hittar jag inget men är också väldigt dålig på att just hitta liknande fel på nätet.

Hoppas att de finns någon vis som kan få hjälpa mig att få bukt på mitt problem.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Äntligen! En till som har samma problem köpte 3 st till familjen i oktober, och en av dem har haft detta problem sedan mitten av december. Alla 3 har samma operatör och är uppdaterade till senaste men bara en har problemet. Har också googlat lite men inte hittat något, men jag har en liten lösning och det är att när jag ringer någon så drar jag på högtalartelefon, måste göras direkt annars går det inte och då går det och ringa sen slår jag bara av högtalaren när jag får ton.

Visa signatur

det jag inte vet vill jag lära mej

Permalänk

Hmm din lilla fix där fungerar tyvärr inte för mig :/
Verkar som ett väldigt konstigt problem har letat mer nu i dagarna men är rätt svårt att finna någon information.

Permalänk
Medlem

Gammalt känd problem och det är operatörernas okompatibelt med nya "HD ljud" eller överbelastning. Inte bara S6, utan andra mobiler har samma problem och operatörerna säger dom håller på uppgradera masterna för lösa problemet.
Bara ring och klaga och hoppas dom uppgraderar masterna runt om där du bor.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Okej så med andra är det min operatör COMVIQ(Tele2) som har dåliga mastrar?
Tack för ditt svar Xperion.

Permalänk

Har samma problem. Men det eftersom problemet är just att det inte hörs/går att ringa är det svårt att ringa och klaga

Men mejla kan ju vara in idé. sjukt irriterande och stort problem!

Permalänk
Medlem

Tjejen hade samma problem med sin S6a men då hon skulle ta emot samtal. Kopplade bort henne från 4g så talet går på 2g. Verkar ha hjälpt men gått för lite tid än för att jag ska kunna va säker. 4g nätet är rätt överbelastat i norrland då alla har telia och tappar man 4g på samtalet bryts det. Kan va värt ett försök ifall man inte behöver 4g surfhastigheten.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.