Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

"The hateful eight" får 8/10 toasters!
Ja vad kan man säga om den. Tarantino-film, antingen diggar man det, eller så hatar man det.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen efter premiären av Batman v Superman: Dawn of justice.
Klart värt besöket, får en 10:a. Måste ses

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

The Last Boy Scout.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Precis hemkommen efter premiären av Batman v Superman: Dawn of justice.
Klart värt besöket, får en 10:a. Måste ses

Låter bra. Har sett fram emot denna ett tag nu.
Recenscenterna verkar dock ha väldigt delade meningar om filmen. Men som superhjältefilmfan så ska det rätt mycket till om jag skulle se den som dålig. Och trailarna har ju sett lovande ut.
Blir till att se den den kommande veckan.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Bra och skakande dokumentär om värsta koncentrationslägret i historien Jasenovac:

Permalänk

"Army of Darkness" klassiker från 1992 var många år sedan jag såg den sist men hittade den på netflix igår, rekommenderas starkt. 5/5

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Deadpool, 5/7

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Inaktiv

Såg precis "August Rush". Fantastisk film. Är du lite musikintresserad kommer du säkerligen gilla den.
http://www.imdb.com/title/tt0426931/

Avslutnings scenen https://www.youtube.com/watch?v=RG-PXr7sces

Permalänk
Medlem

Spolade mig igenom Deadpool igår. Gav den 6/10 på IMDB. Antar att jag är för gammal helt enkelt.

En annan film jag såg häromkvällen med tjejen var Coherence. Stabil 8/10.

Coherence IMDB

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Spolade mig igenom Deadpool igår. Gav den 6/10 på IMDB. Antar att jag är för gammal helt enkelt.

En annan film jag såg häromkvällen med tjejen var Coherence. Stabil 8/10.

Coherence IMDB

Såg själv deadpool nyss, andra gången.

Ger den 9/10, förutsatt att man tar den med en klackspark och har lite koll på marvel-universumet samt håller ögonen öppna, då man annars missar mycket underbar referenshumor

Permalänk
Medlem

Såg Star Wars, kanske inte så värst spännande kan tyckas. Men inte vanliga filmerna, utan dokumentären Star Wars - Empire Of Dreams som går igenom George Lucas jobb från första filmen och allt bakok kulisserna spelen.
Otroligt intressant om man är Star Wars nörd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg Batman v Superman igår.
Blev klart positivt överraskad, speciellt efter så många lite halvdåliga recensioner.
Det är ingen film man ser på grund av någon djupare story dock. Det här är renodlad superhjälteaction. Dock gör den det bra, det blir aldrig enformigt. Effekterna och miljöerna är påkostade.
Själva storyn är dock inte helt dum den heller. Den behandlar det filosofiska problemet mänskligheten får med diverse superhjältar som de inte kan kontrollera. I grunden är det samma fråga som behandlas här som i Marvels Captain America : Civil war som snart har premiär.

Filmen känns mycket mörkare än den första Supermanfilmen, Man of Steel.
Batman har aldrig varit så våldsam och badass som i denna film. Lex Luthor är lite småknäpp och livsfarlig. Även superman tvingas visa upp en mer mörk sida.

Filmen får 9/10 av mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

@JesperT: Jag såg också filmen, jag tyckte dock att grundkonflikten var lite vek och de överreagerade.

Nå jag är nyfiken på vad denna film kan leda till, den som känner till serietidningarna från 80 talet vet att mycket kan hända och de har storymaterial att ta ifrån.
Just detta tyckte jag var extra bra med denna film, många filmer jag ser på bio ger ingen eftertanke, likaså vilja att klura på uppföljarna.
Utan att spoila för mycket så gifter sig stål och batman med varandra.

Permalänk
Medlem

Akira

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Nya starwars . 7/10 den var bra men för mycket Disney aktig.

Visa signatur

Mobo:Asus P5k Processor:Intel core duo e8500 3.16Ghz + Cooler Master X Dream i117. Ram:kingston pc2-5300 ddr2 4GB. HDD: WD5000AAKX 500GB GPU:ASUS GeForce GTX 560 Ti 1GB . Nätdel:Chieftec 650W Ctb-650s. Chassi:Cooler Master Elite 310

Permalänk
Medlem

10 cloverfield lane helt ok ger den en 6/10 kanske lite utdragen på vissa scener.

Permalänk
Medlem

Jag såg Fast 7 på Viaplay. Så jävla dålig alltså, det börjar bli för mycket nu. Hjältarna i filmen får liksom alla resurser dom vill ha. Men jag vet! Vi släpper ut bilar från ett plan och förföljer en buss, vad kan gå fel liksom? Personligen hade jag tagit en Apache istället, känns som ett säkrare kort.

Skrivet av nidnus:

Spolade mig igenom Deadpool igår. Gav den 6/10 på IMDB. Antar att jag är för gammal helt enkelt.

En annan film jag såg häromkvällen med tjejen var Coherence. Stabil 8/10.

Coherence IMDB

Håller med om Deadpool. En ren tonårsfilm skulle jag beskriva det som. Action, blod och penisskämt till det svämmar över.

Coherence finns på Netflix, jag har tänkt se den snart!

Skrivet av NewCamps:

10 cloverfield lane helt ok ger den en 6/10 kanske lite utdragen på vissa scener.

Jag så trailer på tuben, dem verkar helt klart spännande! Det ska vara thriller/skräck, hur skräckig är den?

Permalänk

Såg "Det Vita Folket" Igår kväll.

Rörig, konstig och totalt osammanhängande. Svenskt drama med intriger utan backstory.
Tanken är att man skall känna något för karaktärerna men det är svårt då dom är plattare än pappersark.

2/10 Sorkar
http://www.imdb.com/title/tt2172095/

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag såg Fast 7 på Viaplay. Så jävla dålig alltså, det börjar bli för mycket nu. Hjältarna i filmen får liksom alla resurser dom vill ha. Men jag vet! Vi släpper ut bilar från ett plan och förföljer en buss, vad kan gå fel liksom? Personligen hade jag tagit en Apache istället, känns som ett säkrare kort.

Håller med om Deadpool. En ren tonårsfilm skulle jag beskriva det som. Action, blod och penisskämt till det svämmar över.

Coherence finns på Netflix, jag har tänkt se den snart!

Jag så trailer på tuben, dem verkar helt klart spännande! Det ska vara thriller/skräck, hur skräckig är den?

Hjältefilmarna är för den yngre generationen, det står rätt klart. Tycker överlag de är rätt löjliga. Finns ett par undantag dock, exempelvis tyckte jag mycket om Watchmen och Sucker punch.

Se Coherence. Mycket bra.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@biorrith: Skräck finns med inte så värst mycket men man märker av det, trailern är väldigt spännande det kan man hålla med om.

Permalänk

Den nya Batman vs Superman.
Betyg : 8 av 10
Ben Affleck som jag för övrigt rankar som B-skådis gjorde faktiskt en rätt bra insats i filmen.
Specialeffekterna var lite väl svulstiga (och overkliga) i slutet och det drar ner betyget något.

Permalänk
Medlem

Der Himmel über Berlin, den var fin 8/10

Permalänk

The Social Network, riktigt bra var den!
9/10

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Den nya Batman vs Superman.
Betyg : 8 av 10
Ben Affleck som jag för övrigt rankar som B-skådis gjorde faktiskt en rätt bra insats i filmen.
Specialeffekterna var lite väl svulstiga (och overkliga) i slutet och det drar ner betyget något.

Måste bara kommentera, tyckte inte alls han passade som Batman.. men man tycker olika

Permalänk

den nya bond-filmen spectre. Den var inte så bra

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Djungelboken , en riktigt bra rulle.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The Huntsman: Winter's War

Bra grejer

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Deadpool

Klart underhållande. Inte en av dom bättre kanske som man har sett.
Men en film som man inte behöver tänka sig igenom så mycket.

Är bara att slå på autopiloten och hänga med så gott det går.

6/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Deadpool - Bra action och sjukt snyggt filmad. Inte så mycket mer dock. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Captain America Civil War, seg start, mycket CGI, och halvtaskig handling. Ändå ganska okej, men alldeless för lång!