iPhone 4S går ej att slå på wifi

Permalänk
Medlem

iPhone 4S går ej att slå på wifi

Hej,

Gjorde en sökning i forumet och hittade denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1261165-ip...
Min kära frus iPhone 4S vill inte slå på wifi längre och hon har den senaste version av iOS.
Kan det vara wifi chipet som har brunnit pga av iOS 7.x?
Eller är det någon som har råkat ut för samma sak?
Att starta om telefenon hjälpte inte.

Permalänk
Skrivet av MrRhoads:

Hej,

Gjorde en sökning i forumet och hittade denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1261165-ip...
Min kära frus iPhone 4S vill inte slå på wifi längre och hon har den senaste version av iOS.
Kan det vara wifi chipet som har brunnit pga av iOS 7.x?
Eller är det någon som har råkat ut för samma sak?
Att starta om telefenon hjälpte inte.

Om du är lite händig så kan du köpa en skruvsats att öppna iPhonen, och sen värma upp chipet som tusan och vänta lite så fungerar det sen.
Så gjorde jag har det har fungerat i ca 2 månader snart helt utan problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Om du är lite händig så kan du köpa en skruvsats att öppna iPhonen, och sen värma upp chipet som tusan och vänta lite så fungerar det sen.
Så gjorde jag har det har fungerat i ca 2 månader snart helt utan problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Ha ha, man får göra en analog varmboot med andra ord
Har du någon guide till hur man öppnar en iPhone?
Har ett elektronikmejselset liggandes här hemma dock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrRhoads:

Ha ha, man får göra en analog varmboot med andra ord
Har du någon guide till hur man öppnar en iPhone?
Har ett elektronikmejselset liggandes här hemma dock

Google/youtuba på Iphone S4s dissassembly.
http://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4S+Display+Assembly+Replac...
http://www.youtube.com/results?search_query=iphone+4s+disasse...

Har hon ingen reklamationsrätt? Dotterns Iphone gick sönder (powerknappen) och hon fick en "ny" utan tjafs, fick dock skicka in den först.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Precis, kolla om du har garanti kvar via apples hemsida, jag hade det och fick en helt ny 4s av apple, via UPS och allt, tog tre dagar. Dock hade jag fel på powerknappen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blofeld:

Precis, kolla om du har garanti kvar via apples hemsida, jag hade det och fick en helt ny 4s av apple, via UPS och allt, tog tre dagar. Dock hade jag fel på powerknappen.

Ska gå även om garantin har gått ut, min dotters mobil var 1.5år och givetvis påpekade 3 detta. Jag sa att jag ville reklamera mobilen och då gick det utan problem. Vet dock om att Apple och deras återförsäljare oftast *bort* när det gäller reklamationsrätt men det är bara att stå på sig.

Ovårdat språk
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hmm, Apple anger bara 1års garanti men om jag inte har fel så har man väll 3års reklamationsrätt mot fabrikationsfel enligt ARN?

Permalänk

Min telefon var 1.5 år när detta hände och skulle få vara tvungen att betala ca 1800 kr om de reparerade den.
Men om du inte har någon garanti så ta bort den här Emi Shielden och värm upp wifichippet med en hårtork några minuter, värme min så det inte gick att ta i den riktigt uppe där jag blåste. Sen in i kylen några minuter så fungerade den tiptop sen

Den han håller i ska du skruva bort och värma till höger.
Kom ihåg att skruvarna oftast är Pentalobe så du inte runddrar dom, men för mig har även en kökskniv fungerat kanon

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

innan du börjar skruva isär telefonen så kan det ju faktiskt vara en bra ide att göra en fabriksåterställning och se ifall det hjälper. Har haft ett sådant fel på en android lur där en återställning fick igång det igen. Samma sak på en iphone 5 som inte ville slå på antennen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

innan du börjar skruva isär telefonen så kan det ju faktiskt vara en bra ide att göra en fabriksåterställning och se ifall det hjälper. Har haft ett sådant fel på en android lur där en återställning fick igång det igen. Samma sak på en iphone 5 som inte ville slå på antennen.

Pröva att återställa nätverksinställningar före

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Min telefon var 1.5 år när detta hände och skulle få vara tvungen att betala ca 1800 kr om de reparerade den.
Men om du inte har någon garanti så ta bort den här Emi Shielden och värm upp wifichippet med en hårtork några minuter, värme min så det inte gick att ta i den riktigt uppe där jag blåste. Sen in i kylen några minuter så fungerade den tiptop sen

http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/bV2JhVuybBN22KND.medium

Den han håller i ska du skruva bort och värma till höger.
Kom ihåg att skruvarna oftast är Pentalobe så du inte runddrar dom, men för mig har även en kökskniv fungerat kanon

http://www.iphoneshopusa.com/blog/wp-content/uploads/2011/02/pentalobe-screws-iphone4.png

Tack för tipset. Det här med att värma funkar faktiskt. Har provat med olika inställningar, omstart mm men not! Skruvade upp de två små skruvar med en liten kniv så som bilden visar. Skruva upp och tog bort lilla metaldelen längst upp värmde den längst upp till höger (obs själva telefon inte metalbiten ). Hade den på hela tiden tills det kom upp ett varningsmeddelande om temperaturen. Snabbt in i frysen i en minut. Startade om och taadaa alla tillgängliga wifi kom upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Vet dock om att Apple och deras återförsäljare oftast är riktiga svin när det gäller reklamationsrätt men det är bara att stå på sig.

Deras återförsäljare..? Du menar varenda butik som säljer elektronik? Måste kännas tryggt att veta att alla är svin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrRhoads:

Hmm, Apple anger bara 1års garanti men om jag inte har fel så har man väll 3års reklamationsrätt mot fabrikationsfel enligt ARN?

Förutsatt att ni inte förstört telefonen så bör du absolut reklamera.

Avaktivera 'hitta min iPhone'; fabriksåterställ telefonen; starta som ny iPhone (dvs lägg inte in säkerhetskopia). Om den fortfarande vägrar fungera så ta med kvitto och kontakta de som sålt telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com