Permalänk
Medlem

Grafisk designer

Hej!

Jag är en kille på 20 år som bor i Malmö och funderade på att studera grafisk design i augusti. Har lite tid över just nu och undrar ifall någon vet vart det finns praktikplats i Malmö eller hur jag kan fixa en portfolio till mitt cv? tex hjälpa företag skapa logotyper, designa hemsidor osv osv.

edit: Har goda kunskaper inom Photoshop. Men vill lära mig mer inom Indesign och Illustrator.

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem

Praktikplats lär du ju få genom utbildningen. Portfolio? Är ju bara att börja samla dina redan färdigställda projekt.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Kolla in på freelancer.com om du kan hitta något projekt som intresserar dig.

Permalänk
Skäggig legend

Inte för att vara negativ, men det är rätt svårt att komma in på företag. Det är bättre att börja frilansa och kötta en jäkla massa småkunder, och vissa föreningar. Jag jobbar inom den döende branschen "Repro" men med många stora kunder. Vi har tappat extremt många på kort tid så vi köpte även ett litet tryckeri som rullar på bra här på Södermalm i Stockholm.

Min bror pluggade på mittuniversitetet och kom nu tillbaka ned till Stockholm, kämpade som satan för att få ett kneg (bara en av hans klasskamrater som fått jobb) men tillslut sålde han in sina tjänster som inhyrd grafisk konsult och fakturerar dem tiden. (typ heltid).

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Praktikplats lär du ju få genom utbildningen. Portfolio? Är ju bara att börja samla dina redan färdigställda projekt.

Skrivet av Snakeyh:

Kolla in på freelancer.com om du kan hitta något projekt som intresserar dig.

Skrivet av XHI:

Inte för att vara negativ, men det är rätt svårt att komma in på företag. Det är bättre att börja frilansa och kötta en jäkla massa småkunder, och vissa föreningar. Jag jobbar inom den döende branschen "Repro" men med många stora kunder. Vi har tappat extremt många på kort tid så vi köpte även ett litet tryckeri som rullar på bra här på Södermalm i Stockholm.

Min bror pluggade på mittuniversitetet och kom nu tillbaka ned till Stockholm, kämpade som satan för att få ett kneg (bara en av hans klasskamrater som fått jobb) men tillslut sålde han in sina tjänster som inhyrd grafisk konsult och fakturerar dem tiden. (typ heltid).

Tack för alla svar!
Har registrerat mig på freelancer.com , Går det att skapa gratis grejer till företagen?

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black