Oculus Rift i konsumentversion försenas – HTC annullerar förbeställningar av Vive

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunden:

Även här känns det som ett missförstånd.
Nyckelorden är det fetmarkerade, att ladda upp innehåll genom deras tjänster. Laddar du upp exempelvis en skärmdump genom Occulus så har de rätt att göra vad de vill med bilden, exempelvis visa den i ett galleri på deras sida. Spelar du in och lägger upp på Youtube drabbas det inte för det är inte uppladdat genom deras tjänst.

Steam har samma punkt i deras avtal, scrolla ner till punkt 6, "User Generated Content".

Ja det är faktiskt sant som du säger. Lägger man själv upp material på deras plattform så kommer de vilja styra över detta. Troligen samma sak i steam och liknande. Jag tolkade det som att de tar ägandeskap på allt som genereras i deras plattform men det står ju inte så.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Känns som att skribenten för artikeln har helt missuppfattat flera delar av sekretessavtalet.
Pixels syftar på så kallade tracking pixels vilket är ett sätt (likt cookies) att spåra besökare på hemsidan, det har inget med att scanna pixlar i spel eller på en skärm att göra.

Som vilken websida som helst? alla sparar information om vilka enheter och operativsystem deras besökare använder.

Precis som Steam, de samlar in statistik om vilka spel folk köper och spelar, även spel som inte är utvecklade av Valve.

Vilken sida tar inte ut information om var sina besökare sitter genom IP-adresser? det kallas för geolocation och är man rädd för det får man nog sluta använda internet helt. Surfar man via mobiltelefonen kommer Occulus även att vilja hämta in din exakta position genom GPS/wifi eftersom den informationen finns tillgänglig men även den funktionen har många sidor, exempelvis för att se vilken fysisk butik som är närmast besökaren. Man ser dock väldigt tydligt när en sida vill ha tillgång till sin GPS-position, man får upp en varning där man får godkänna eller neka, de flesta som surfat med mobilen har säkert redan stött på det.

Det här är väl den enda punkten som är ovanlig och kanske läskig men heller inte så konstigt att de vill veta hur mycket folk rör på sig när de spelar.

Steam gör redan alla ovanstående punkter utom den sista (de har ju inget headset än). Det vore exempelvis ganska korkat att inte hålla koll på var användarna befinner sig, det ligger till grund för var de behöver placera sina servrar.

Folk vill ju inte dela med sig att man köpte ett 6000kr headset för att till 60% titta på porr och piratkopierade filmer 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag blir lite nojjig. Beställde så fort HTC sida öppnade portarna men inga pengar har dragits ännu. (swedbank)Förutom bekräftelse mail på ordern har jag bara fått det här mailetl för 9 dagar sedan

"It's in the works!
Thanks for pre-ordering the HTC Vive. Your order's being processed now."

*Biter på naglarna.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Jag blir lite nojjig. Beställde så fort HTC sida öppnade portarna men inga pengar har dragits ännu. (swedbank)Förutom bekräftelse mail på ordern har jag bara fått det här mailetl för 9 dagar sedan

"It's in the works!
Thanks for pre-ordering the HTC Vive. Your order's being processed now."

*Biter på naglarna.

Mitt tips är att du ringer banken och hör vad som gäller. Risken är att det går åt skogen, som det gjorde för mig, om du inte är förberedd.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Skrivet av Thursday:

Mitt tips är att du ringer banken och hör vad som gäller. Risken är att det går åt skogen, som det gjorde för mig, om du inte är förberedd.

Läste någonstans att pengarna dras när headsetet skickas. Aldrig strulat med köp online förut. Senast köpte jag lurar från USA och det var inga problem.

Men med lagen om all jävlighet så har det säkert fuckat upp någonstans...

*Edit

Jahap jag var tydligen inte snabb nog.
Följde instruktionerna här för att kolla upp min order.
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4bcsly/europe_how_to_k...

"Product Name: VIVE Kit - April Shipment - Sweden - Part 2" Snyft!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Läste någonstans att pengarna dras när headsetet skickas. Aldrig strulat med köp online förut. Senast köpte jag lurar från USA och det var inga problem.

Men med lagen om all jävlighet så har det säkert fuckat upp någonstans...

Nej, det har aldrig strulat för mig heller, men något med den här transaktionen kärvade. Sedan verkar det som att det var HTC:s partner för transaktioner som strulade i det här fallet.

Just nu väntar jag bara på att HTC ska ringa mig och lösa ärendet, håller tummarna för det.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Låter kanske tråkigt, men.. "Se över sina rutiner". Det håller inte att man i estimeringar går dem optimistiskaste vägen där allt klaffar. Det hade varit bättre att hoppas istället för att spika, om du förstår vad jag menar.. Men nu när det är som det är så är det väl rimligt att de tagit bort frakten som plåster på såren.

Det håller jag helt med om.
Där jag jobbar har vi äntligen börjat bli lite mer agila för att kunna möta verksamheten.
Dock händer saker hela tiden som gör att saker inte klaffar osv trots att man försöker förbättra sina rutiner.
Sen om det är för att investererare vill få ut sin produkt fort eller bara ren "otur" det är nog väldigt olika.

Permalänk
Skrivet av Thursday:

Nej, det har aldrig strulat för mig heller, men något med den här transaktionen kärvade. Sedan verkar det som att det var HTC:s partner för transaktioner som strulade i det här fallet.

Just nu väntar jag bara på att HTC ska ringa mig och lösa ärendet, håller tummarna för det.

Vilken bank använder du?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Vilken bank använder du?

Nordea. Det är inte omöjligt att de har hårdare säkerhet, de verkade ha någon egen (rätt kass) variant.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Nordea. Det är inte omöjligt att de har hårdare säkerhet, de verkade ha någon egen (rätt kass) variant.

Nordea har så att man måste låsa upp temporärt för (köp som är osäkra enligt Nordea) onlineköp numera. Fungerar ganska kasst ja.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Nordea har så att man måste låsa upp temporärt för (köp som är osäkra enligt Nordea) onlineköp numera. Fungerar ganska kasst ja.

Ja, jag förklarade för dem att den modellen är helt värdelös, eftersom man inte alltid vet när transaktioner ska gå igenom. Istället för att jag kan grönmarkera ett specifikt företag måste jag öppna upp för alla transaktioner, om jag inte vet exakt när det sker kan det innebära att mitt konto blir sårbart under en längre tid om jag behöver fortsätta öppna upp varje timme i säg en hel dag. Då blir effekten den rakt motsatta.

De skulle ta den synpunkten vidare internt, åtminstone.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Fick ett SMS 1 april att SEB ville att man skulle ringa in angående någon transaktion, kollade kontot och såg inget skumt, HTC hade reserverat sin summa så jag sket i att ringa. Och allt verkar ha gått vidare utan problem. phew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

När det gäller Oculus Rift kan jag lika gärna avstå när jag läser denna artikel.
http://www.nordichardware.se/nyheter/oculus-rift-lagrar-allt....
Sen väntar jag personligen på Pascal innan det blir något VR.

Hah! Jag visste att det skulle bli så här när Facebook köpte dem. Nu blev det genast mycket lättare att avstå, ja

Skrivet av hunden:

Känns som att skribenten för artikeln har helt missuppfattat flera delar av sekretessavtalet.
Pixels syftar på så kallade tracking pixels vilket är ett sätt (likt cookies) att spåra besökare på hemsidan, det har inget med att scanna pixlar i spel eller på en skärm att göra.

Som vilken websida som helst? alla sparar information om vilka enheter och operativsystem deras besökare använder.

Precis som Steam, de samlar in statistik om vilka spel folk köper och spelar, även spel som inte är utvecklade av Valve.

Vilken sida tar inte ut information om var sina besökare sitter genom IP-adresser? det kallas för geolocation och är man rädd för det får man nog sluta använda internet helt. Surfar man via mobiltelefonen kommer Occulus även att vilja hämta in din exakta position genom GPS/wifi eftersom den informationen finns tillgänglig men även den funktionen har många sidor, exempelvis för att se vilken fysisk butik som är närmast besökaren. Man ser dock väldigt tydligt när en sida vill ha tillgång till sin GPS-position, man får upp en varning där man får godkänna eller neka, de flesta som surfat med mobilen har säkert redan stött på det.

Det här är väl den enda punkten som är ovanlig och kanske läskig men heller inte så konstigt att de vill veta hur mycket folk rör på sig när de spelar.

Steam gör redan alla ovanstående punkter utom den sista (de har ju inget headset än). Det vore exempelvis ganska korkat att inte hålla koll på var användarna befinner sig, det ligger till grund för var de behöver placera sina servrar.

Jag har en BL2411PT och vad jag vet så spårar inte den vad jag klickar på i Firefox och skickar vidare detta till BenQ. Jag måste vara naiv, men jag hade hoppats att Oculus Rift mer eller mindre bara skulle vara en "3D-skärm" (eller ja, åtminstone trodde jag det fram tills Facebook köpte dem).

Om jag tex installerar något slags virtual desktop-program och surfar runt i VR med Firefox, varför ska Oculus spåra det? Jag menar, sidorna man besöker använder ju redan cookies, trackers och liknande, och så ska Oculus dessutom spåra ytterligare ovanpå det bara för att de kan? Nej tack.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Poppu-chan:

Hah! Jag visste att det skulle bli så här när Facebook köpte dem. Nu blev det genast mycket lättare att avstå, ja

Jag har en BL2411PT och vad jag vet så spårar inte den vad jag klickar på i Firefox och skickar vidare detta till BenQ. Jag måste vara naiv, men jag hade hoppats att Oculus Rift mer eller mindre bara skulle vara en "3D-skärm" (eller ja, åtminstone trodde jag det fram tills Facebook köpte dem).

Om jag tex installerar något slags virtual desktop-program och surfar runt i VR med Firefox, varför ska Oculus spåra det? Jag menar, sidorna man besöker använder ju redan cookies, trackers och liknande, och så ska Oculus dessutom spåra ytterligare ovanpå det bara för att de kan? Nej tack.

Tracking pixels och liknande syftar på deras hemsida och "store" eller vad de kallar det för, när du surfar där, precis som Steam har i deras store. Cookies och tracking pixels har ingen koppling till headsetet i sig, ditt headeset har varken utrymme att spara cookies eller har en egen IP-adress, den är ju kopplad till din dator.

Om du däremot laddar ner ett VR-desktop i deras store kan du räkna med att de loggar att du har laddat ner det och hur mycket du använder det, igen precis som Steam. Om de däremot spionerer på vilka sidor du surfar på genom applikationen beror väl på vem som utvecklat just den applikationen, är du säker på att alla spel du spelar idag inte för statistik över dig som spelare?

Har ingen Occulus själv men att det skulle vara en simpel skärm gäller nog inte, den verkar vara ganska fast förbunden med själva storen Frågan är om den går att använda fristående över huvud taget.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Nordea. Det är inte omöjligt att de har hårdare säkerhet, de verkade ha någon egen (rätt kass) variant.

Samma här , det sket sig och min order blev "avbeställd" automatiskt i lördags (Nordea). Tycker Sweklockers använder helt fel ord här med "annulerad". Då HTC verkar va medveten om problemet och har lovat att folk ska få behålla sin plats i kön. Det verkar ha varit sant för många om man läser på reddit. Dock inga nyheter på min front . Chattade med support när de öppnade i morse och fick höra att ärendet skickats vidare, och jag ska bli uppringd gudarna vette när. Man kan aktivera tillåtelse för såna här "3d unsecure" köp på sitt nordea konto i 60 minuter åt gången. Men visste ju inte när pengarna skulle dras så detta var förlorat från början . De hade lovar mig att ett nytt betalningsförsök skulle ske efter Torsdag så jag gick ju runt och öppnade kontot en gång i timmen som en idiot. Men när jag kollade med banken efter det blivit avbeställt sa de att inget försökt hade gjorts . Skönt.

Permalänk
Medlem

Varför behåller man detta i rubriken "HTC annullerar förbeställningar av Vive". När det uppenbarligen är ren lögn? Det enda Vive har haft problem med är att dra pengar. Finns väl inget företag i världen som skickar produkter utan att få betalt?

Jag kan inte förstå varför de inte drog pengarna direkt när man beställde, skulle undvikit så mycket problem. Jag skulle förmodligen hamnat i våg ett då med då alla med tattar banker skulle få problem att beställa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Samma här , det sket sig och min order blev "avbeställd" automatiskt i lördags (Nordea). Tycker Sweklockers använder helt fel ord här med "annulerad". Då HTC verkar va medveten om problemet och har lovat att folk ska få behålla sin plats i kön. Det verkar ha varit sant för många om man läser på reddit. Dock inga nyheter på min front . Chattade med support när de öppnade i morse och fick höra att ärendet skickats vidare, och jag ska bli uppringd gudarna vette när. Man kan aktivera tillåtelse för såna här "3d unsecure" köp på sitt nordea konto i 60 minuter åt gången. Men visste ju inte när pengarna skulle dras så detta var förlorat från början . De hade lovar mig att ett nytt betalningsförsök skulle ske efter Torsdag så jag gick ju runt och öppnade kontot en gång i timmen som en idiot. Men när jag kollade med banken efter det blivit avbeställt sa de att inget försökt hade gjorts . Skönt.

Surt, verkligen, vet hur det är!

Jag har mailat med den engelska supporten, och om du ringer supporten i Sverige så ska de enligt uppgift kunna hjälpa dig så att du landar på rätt "wave" igen. Numret är 020 980 788‎, men det verkar vara bra kö just nu, så ring när du har tid över. Sitter i kön just nu själv, så jag kan inte ge dig mer info än så dessvärre, men hoppas det löser sig!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när man kan förvänta sig leverans av Vive? Skickas de ut imorgon, iomed att det är världspremiär imorgon? Jag förbokade några minuter efter att Vive släpptes och hamnade bland de som får det direkt i april, första vågen alltså.

I mitt fall reserverades pengarna från mitt SEB konto förra veckan. SEB skickade sms och mail i fredags att jag skulle höra av mig angående transaktioner på mitt konto. Jag ringde dit direkt och sa att transaktionen på ca 9200kr är väntad och ok. Frågade de om de "avbrutit" transaktionen eller så, men det hade de inte, utan ville höra med mig ifall något var skumt.
Så med andra ord gick det igenom, och jag kan fortfarande se min order på HTC hemsida när jag loggar in.
Det skumma är dock att pengarna fortfarande än idag bara är reserverade, och inte fullständigt dragna. Innebär det att viven inte skickats ännu? Har heller inte fått något kollinummer från HTC ännu, och inget kollinummer finns under min order när jag loggar in.

Jag hade räknat med att få det levererat imorgon på premiären, men jag antar att det blir i så fall todigast torsdag eller nåt, eftersom expressfrakten skulle ta 1-2 dagar.

Otålig nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Surt, verkligen, vet hur det är!

Jag har mailat med den engelska supporten, och om du ringer supporten i Sverige så ska de enligt uppgift kunna hjälpa dig så att du landar på rätt "wave" igen. Numret är 020 980 788‎, men det verkar vara bra kö just nu, så ring när du har tid över. Sitter i kön just nu själv, så jag kan inte ge dig mer info än så dessvärre, men hoppas det löser sig!

Tackar!

Kom du fram innan det stängde? Jag ringde det brittiska imorse men det var en svensk som svarade. Han skulle skicka mig vidare till rätt team men efter 30min kö var jag tvungen att lägga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Är det någon som vet när man kan förvänta sig leverans av Vive? Skickas de ut imorgon, iomed att det är världspremiär imorgon? Jag förbokade några minuter efter att Vive släpptes och hamnade bland de som får det direkt i april, första vågen alltså.

I mitt fall reserverades pengarna från mitt SEB konto förra veckan. SEB skickade sms och mail i fredags att jag skulle höra av mig angående transaktioner på mitt konto. Jag ringde dit direkt och sa att transaktionen på ca 9200kr är väntad och ok. Frågade de om de "avbrutit" transaktionen eller så, men det hade de inte, utan ville höra med mig ifall något var skumt.
Så med andra ord gick det igenom, och jag kan fortfarande se min order på HTC hemsida när jag loggar in.
Det skumma är dock att pengarna fortfarande än idag bara är reserverade, och inte fullständigt dragna. Innebär det att viven inte skickats ännu? Har heller inte fått något kollinummer från HTC ännu, och inget kollinummer finns under min order när jag loggar in.

Jag hade räknat med att få det levererat imorgon på premiären, men jag antar att det blir i så fall todigast torsdag eller nåt, eftersom expressfrakten skulle ta 1-2 dagar.

Otålig nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är också otålig... och lite irriterad nu. När frakten är så dyr förväntade jag mig att den skulle vara vid min dörr 5 april.

Jag är också i första vågen och pengarna har reserverats på mitt konto i Swedbank, precis som hos dig. Ingen info från HTC, inget nytt när man loggar in och kolla ordern hos Digital River heller.

Surt nog verkar det som att vissa i USA fick den hem redan idag... Jäkla jänkare.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag är också i första vågen och pengarna har reserverats på mitt konto i Swedbank, precis som hos dig.

Gick det igenom utan att du tog kontakt med swedbank?
Är i wave 2 så har ingen aning när något kommer hända för mig, är lite paranoid att betalningen inte går igenom när den kommer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Tackar!

Kom du fram innan det stängde? Jag ringde det brittiska imorse men det var en svensk som svarade. Han skulle skicka mig vidare till rätt team men efter 30min kö var jag tvungen att lägga på.

Nej, jag kunde bara vänta i 40 min, sedan var jag tvungen att göra annat. Idag ska jag testa igen!

Jag säger till sedan hur det gick, håll mig gärna uppdaterad du också.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konchjaz:

Gick det igenom utan att du tog kontakt med swedbank?
Är i wave 2 så har ingen aning när något kommer hända för mig, är lite paranoid att betalningen inte går igenom när den kommer dock.

Tja, alltså det står fortfarande idag som "skyddat belopp". Jag har inte ringt Swedbank men enligt deras FAQ betyder skyddat belopp att företaget har dragit pengarna men att överföringen inte bokförts, så det BORDE inte vara något problem.

Jag är i våg 1 men det ser mörkt ut att få den idag... =(

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Nej, jag kunde bara vänta i 40 min, sedan var jag tvungen att göra annat. Idag ska jag testa igen!

Jag säger till sedan hur det gick, håll mig gärna uppdaterad du också.

Nu tog det fart! Jag fick dock aldrig tag i någon på telefonen . . . Det var chatten som fick till det efter 3e försöket där ! Så nu har jag fått betala via paypal och (enligt dem) behållt min plats i kön som den var innan men det återstår och se såklart . De fjärrstyrde min dator för att skriva in en speciell länk för att få till detta.

Om du ska gå igenom samma process och har några frågor är det bara att hojta till så kan jag ge detaljer.

Edit: Efter en snabb koll ser jag att jag verkar vara i våg 2 nu . . . . Hade hoppats de skickade ut fler på direkten. Vet inte när detta är men antar det tar några veckor nu då.

"Product Name: VIVE Kit - April Shipment - Sweden - Part 2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Nu tog det fart! Jag fick dock aldrig tag i någon på telefonen . . . Det var chatten som fick till det efter 3e försöket där ! Så nu har jag fått betala via paypal och (enligt dem) behållt min plats i kön som den var innan men det återstår och se såklart . De fjärrstyrde min dator för att skriva in en speciell länk för att få till detta.

Om du ska gå igenom samma process och har några frågor är det bara att hojta till så kan jag ge detaljer.

Haha, vilken timing, de måste ha ringt oss ungefär samtidigt!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tja, alltså det står fortfarande idag som "skyddat belopp". Jag har inte ringt Swedbank men enligt deras FAQ betyder skyddat belopp att företaget har dragit pengarna men att överföringen inte bokförts, så det BORDE inte vara något problem.

Jag är i våg 1 men det ser mörkt ut att få den idag... =(

/hulle.

Får man fråga när eller vad du fick för bekräftelse på betalning och sendelse ? Har varit i limbo med cancelled order tills det löste sig idag, att få betalat åtminstone. Men är såklart spänd på vad som ska hända, vill veta att allt går som det ska denna gång.Var i våg 1 innan men nu återstår det att se.

Permalänk
Medlem

@Thursday: Gött! Ser ut som det blev "Våg 2" dock för mig! Inte optimalt men är bara glad att det äntligen gick igenom åtminstone.

Permalänk
Medlem

@Heymelon: Jag har inte fått någon status på min order än. Gjorde du en förfrågan på ditt nya ordernummer eller hur fick du fram vilken våg du är i?

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

@Heymelon: Jag har inte fått någon status på min order än. Gjorde du en förfrågan på ditt nya ordernummer eller hur fick du fram vilken våg du är i?

Jag fick ett mail efter betalningen (paypal) med VIVE - Order Confirmation. Så tog jag numret därifrån och gjorde en check på htc shoppen.
"https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4bcsly/europe_how_to_k..."

Permalänk
Medlem

@Heymelon: Part 2 här också. Men, det är bättre än typ juni/juli.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED