Köpa ny mobile med abonnemang, behålla samma nummer?

Permalänk

Köpa ny mobile med abonnemang, behålla samma nummer?

Tjenare!

Jo det är så att jag tänkt att skaffa mig en ny mobil och tänkte köpa en med abonnemang, då jag bl.a. tröttnat på att fylla på ett kontantkort hela tiden.

Dock så har jag redan en mobil nu, med ett sim-kort ifrån Comviq. Jag tänkte köpa den nya mobilen ifrån Comviq, men vill ha kvar mitt gamla nummer. Går det att fixa?

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara några problem med det.

Permalänk
Skrivet av Zånkt:

Det borde inte vara några problem med det.

Okej, tack!

Permalänk
Medlem

Går att flytta numret till olika operatörer utan problem så länge det är registrerat på ditt personnr.
(jobbar på 3)
iPhone 6s, 12gb surf (om du är mellan 18-27), surfplatta på köpet (1000kr). 449kr!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fikaknugz:

Tjenare!

Jo det är så att jag tänkt att skaffa mig en ny mobil och tänkte köpa en med abonnemang, då jag bl.a. tröttnat på att fylla på ett kontantkort hela tiden.

Dock så har jag redan en mobil nu, med ett sim-kort ifrån Comviq. Jag tänkte köpa den nya mobilen ifrån Comviq, men vill ha kvar mitt gamla nummer. Går det att fixa?

Absolut, tjänsten brukar kallas portering om du byter till en annan operatör. Om du är nöjd med Comviq som operatör så kanske du enbart skall omvandla ditt kontaktkort till ett abonnemang?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|