Permalänk

processor ligger på 12 grader

hej!"
har ett problem med min dator vet inte set up då jag är rätt kass på sånt här men iallafal på min "speldator" började processorfläkten(har vattenkyld vet jag) började jobba som fan och fläkta på maxvarv så fort man gjorde något, den lyser lilla när den jobbar mycket annars blått, och nuförtiden lyser den lilla väldigt ofta även fast man bara kollar på film, kollade graderna på mina kompetenter och då visade processorn 12 grader? låter lite lite då jag vet att den brukade ligga på runtt 30+ förut

AMD Phenom II X6 1090T 12 °C
Thuban 45nm Technology
så här står det(namn på processorn till och med, tror jag)

tack på förhand !
snabbt och konstigt skrivet men nu bör förstå

Permalänk
Skrivet av förtjockförsport:

hej!"
har ett problem med min dator vet inte set up då jag är rätt kass på sånt här men iallafal på min "speldator" började processorfläkten(har vattenkyld vet jag) började jobba som fan och fläkta på maxvarv så fort man gjorde något, den lyser lilla när den jobbar mycket annars blått, och nuförtiden lyser den lilla väldigt ofta även fast man bara kollar på film, kollade graderna på mina kompetenter och då visade processorn 12 grader? låter lite lite då jag vet att den brukade ligga på runtt 30+ förut

AMD Phenom II X6 1090T 12 °C
Thuban 45nm Technology
så här står det(namn på processorn till och med, tror jag)

tack på förhand !
snabbt och konstigt skrivet men nu bör förstå

Om du inte har väldigt kallt i rummet är det omöjligt att din processor ligger på 12 grader. Sensorn kanske har gett sig?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

@förtjockförsport:
Ladda ner hw monitor och kolla vad du har för core- och sockettemp.

Edit.
Så kan du även felsöka vilken temp som spökar, för som sagt, om du inte sitter i ett kylrum så är det icke rimligt med 12c.

Permalänk
Skrivet av förtjockförsport:

hej!"
har ett problem med min dator vet inte set up då jag är rätt kass på sånt här men iallafal på min "speldator" började processorfläkten(har vattenkyld vet jag) började jobba som fan och fläkta på maxvarv så fort man gjorde något, den lyser lilla när den jobbar mycket annars blått, och nuförtiden lyser den lilla väldigt ofta även fast man bara kollar på film, kollade graderna på mina kompetenter och då visade processorn 12 grader? låter lite lite då jag vet att den brukade ligga på runtt 30+ förut

AMD Phenom II X6 1090T 12 °C
Thuban 45nm Technology
så här står det(namn på processorn till och med, tror jag)

tack på förhand !
snabbt och konstigt skrivet men nu bör förstå

Oavsett om du har vattenkylning eller luft kan du inte kyla till lägre temperatur än du har i rummet, så troligast är den tempen felaktig.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av förtjockförsport:

hej!"
har ett problem med min dator vet inte set up då jag är rätt kass på sånt här men iallafal på min "speldator" började processorfläkten(har vattenkyld vet jag) började jobba som fan och fläkta på maxvarv så fort man gjorde något, den lyser lilla när den jobbar mycket annars blått, och nuförtiden lyser den lilla väldigt ofta även fast man bara kollar på film, kollade graderna på mina kompetenter och då visade processorn 12 grader? låter lite lite då jag vet att den brukade ligga på runtt 30+ förut

AMD Phenom II X6 1090T 12 °C
Thuban 45nm Technology
så här står det(namn på processorn till och med, tror jag)

tack på förhand !
snabbt och konstigt skrivet men nu bör förstå

Som de andra skriver så är det omöjligt att tempen ligger under din rumstemp, men då ska vi komma ihåg att AMD:s CPU:temperaturkännare inte är den mest exakta när det gäller IDLE-temps. För att få mer på fötterna är det då viktigare vad den visar när du lastar den, t ex med spel eller testprogram. Då brukar sensorn nämligen visa mer rätt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

tack för svaren hörni jag prövar nåt!
har en kompis som är cp så han kan hjälpa mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av förtjockförsport:

tack för svaren hörni jag prövar nåt!
har en kompis som är cp så han kan hjälpa mig

En kompis som är vad sa du?? Jaja, om han är kunnig på datorer kanske han kan hjälpa dig oavsett

Permalänk
Medlem

Mäter egentligen inte AMD i grader kvar tills maxtemp? Sedan så räknar vissa program om det till faktisk temperatur?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

En kompis som är vad sa du?? Jaja, om han är kunnig på datorer kanske han kan hjälpa dig oavsett

Hahaha sitter och garvar arslet av mig åt din kommentar, fastän den inte var så kul...

Rule of thumb: den kan inte vara kallare än rummet den står i.. sålänge du inte kör med flytande kväve eller dylikt, så det är nog nån sensor som är knasig eller liknande, kolla temp med hwmonitor och se vad den säger

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Ni säger samma som jag sa

//Cp kompis