Permalänk

tangentbord utan numpad (inte fullsize)

Tjenare !

Söker nu ett t-bord som ska vara utan numpad och som inte är fullsize (inte trådlöst ) och behöver lite hjälp med att hitta några schyssta som ni rekommenderar.

har kollat på Filco mj-2 Ninja TKL ISO eller ett Filco Majestouch Minila Air nån som har erfarenheter av dom t-borden ?

//KnapptEnHammock

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=l=s26593774...

Här har du en hel lista med mekaniska TKL tangentbord! Rekommenderar både Corsairs och Cooler Master's alternativ!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=l=s26593774...

Här har du en hel lista med mekaniska TKL tangentbord! Rekommenderar både Corsairs och Cooler Master's alternativ!

tack så mycket , ska försöka hitta ett som inte lyser som värsta julgransbelysning hatar dagens möss och tangebord för mycket belysning o skit :D.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

tack så mycket , ska försöka hitta ett som inte lyser som värsta julgransbelysning hatar dagens möss och tangebord för mycket belysning o skit :D.

Det brukar gå att stänga av LED:n på många (om inte alla?) tangentborden jag listade! Men ta en titt på t.ex. Cooler Master QuickFire Rapid, brukar vara ett ganska billigt alternativ som ändå är väldigt bra! Den nyare versionen har vita LED:n man kan stänga av, medan den äldre saknar LED:n!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vortex pok3r är ett alternativ om jag tolkade det som att du vill ha ett mindre tkl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk

Jag har prövat Filco Majestouch, och det väldigt bra. Det andra du nämner har jag inte prövat.

Vill du inte ha LED:s så gå inte på argumenten att det går att stänga av dem. Oftast får man keycaps som är anpassade att ha LED:arna på, och om ett tangentbord med LED kostar 1000 kronor och ett utan kostar lika mycket så är det inte svårt att räkna ut vilket som har flest kompromisser.

Permalänk
Skrivet av LadyAlva:

Vortex pok3r är ett alternativ om jag tolkade det som att du vill ha ett mindre tkl

Skickades från m.sweclockers.com

verkar vara ett bra alternativ, kollade lite och hittade ingen återförsäljare, massdrop ligger nere just nu.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag har prövat Filco Majestouch, och det väldigt bra. Det andra du nämner har jag inte prövat.

Vill du inte ha LED:s så gå inte på argumenten att det går att stänga av dem. Oftast får man keycaps som är anpassade att ha LED:arna på, och om ett tangentbord med LED kostar 1000 kronor och ett utan kostar lika mycket så är det inte svårt att räkna ut vilket som har flest kompromisser.

okey tack för svaret jo jag hittar helst ett utan LED, men Filco Majestouch t-bordet var du nöjd med det och fanns det några nackdelar ?

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

verkar vara ett bra alternativ, kollade lite och hittade ingen återförsäljare, massdrop ligger nere just nu.

Varsågod
https://corus-kb.com/en/27-pok3r

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Skrivet av LadyAlva:

tackar, är sidan legit har du själv beställt där ?

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Ett annat tangentbord som kan vara värt att slänga ett öga på är CM Storm NovaTouch TKL. Det är lite annorlunda eftersom det använder Topre-brytare, som enligt min högst personliga åsikt är överlägsna Cherry MX-brytare.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett på direkten så är ett alternativ att gå till Teknikmagasinet (om det finns nära där du bor) och köp ett http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tangentbord/gaming/arachnid-recore. Jag köpte ett på ren chansning för att ha på jobbet och är grymt nöjd. Snyggt och gediget är det, med röda mx-brytare. Bakgrundsbelysning tycker jag är trams också, man kan stänga av det helt eller justera vilken styrka det ska ha.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

tackar, är sidan legit har du själv beställt där ?

Var bara en snabb googling tbh. Har inte handlat där eller tittat reviews

Edit: finns även på Amazon
http://www.amazon.de/gp/aw/s/ref=is_s_ss_i_3_6?k=vortex+poker...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

tackar, är sidan legit har du själv beställt där ?

Beställ via amazon istället, .de använde jag. Har beställt direkt från Corus kb tidigare. De är långsamma och har dålig support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LadyAlva:
Skrivet av KnapptEnHammock:

tackar, är sidan legit har du själv beställt där ?

Sidan ska vara legit och prissättningen är okej, men eftersom företaget är amerikanskt så kommer du troligtvis ryka på tull och moms, och en dyrare och längre frakt. Jag köpte mitt från www.amazon.co.uk vilket jag skulle rekommendera alla dagar i veckan då du därigenom slipper tull och moms (eftersom det bara går från Storbritannien; inom EU).

Personligen rekommenderar jag inte Poker då jag saknar F1-F12, piltangenter, osv. Även om dessa ligger på andra knappar så är det iaf för mig väldigt ovant och oergonomiskt. Smaksak och beroende av hur du använder tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av KnapptEnHammock:

okey tack för svaret jo jag hittar helst ett utan LED, men Filco Majestouch t-bordet var du nöjd med det och fanns det några nackdelar ?

Jag har inte ägt ett utan prövat på en träff. Det jag prövade hade inte originalcapsen på, så jag vet inte hur de är. En del svarta knappar med vit text bli fort brundassiga, t.ex. Novatouch och 6gv2. Jag vet inte om så är fallet med Majestouch, men om du köper ett Ninja borde inte detta vara ett lika stort problem eftersom texten kommer undan från fingrarna eftersom den är i framkant av tangenterna. En fördel är dock att det är mycket enklare att hitta caps till Filco än t.ex. Corsair, då Filco använder standardlayout på nedersta raden.

Skulle jag själv vilja köpa ett TKL med cherry-brytare så skulle jag köpt ett Filco. Pip in i den stora tråden om mekaniska tangentbord och fråga där så kan du säkert få mer åsikter, jag har som sagt aldrig ägt detta tangentbord utan bara testat det.

Permalänk
Skrivet av suzieq:

Sidan ska vara legit och prissättningen är okej, men eftersom företaget är amerikanskt så kommer du troligtvis ryka på tull och moms, och en dyrare och längre frakt. Jag köpte mitt från www.amazon.co.uk vilket jag skulle rekommendera alla dagar i veckan då du därigenom slipper tull och moms (eftersom det bara går från Storbritannien; inom EU).


Corus kan skicka från lager inom EU, och då slipper man betala tull!

edit: Se nedanstående inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

tackar, är sidan legit har du själv beställt där ?

Nej! Väldigt många som inte får sina grejer alls längre och folk har inte fått svar därifrån på flera månader, samma för mig.

Det går däremot bra att beställa via Amazon (främst .co.uk).

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Corus kan skicka från lager inom EU, och då slipper man betala tull!

Som sagt, beställ ingenting från Corus längre. De lägger nog ner sin hemsida vilken dag som helst, verkar inte vara någon som jobbar kvar där eller iaf väljer att svara på någonting.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Skrivet av SYRE:

Nej! Väldigt många som inte får sina grejer alls längre och folk har inte fått svar därifrån på flera månader, samma för mig.

Det går däremot bra att beställa via Amazon (främst .co.uk).

Som sagt, beställ ingenting från Corus längre. De lägger nog ner sin hemsida vilken dag som helst, verkar inte vara någon som jobbar kvar där eller iaf väljer att svara på någonting.

Tråkigt att höra att en sida kan fallera så fort. Handlade själv hos dom för mindre än ett år sedan, och då var det inga konstigheter. Bra att du var snabb med att skriva detta.

Permalänk
Skrivet av perost:

Ett annat tangentbord som kan vara värt att slänga ett öga på är CM Storm NovaTouch TKL. Det är lite annorlunda eftersom det använder Topre-brytare, som enligt min högst personliga åsikt är överlägsna Cherry MX-brytare.

verkar vara schyyst, men det ser ut att vara ett full size t-bord.

Skrivet av MadMantiz:

Om du vill ha ett på direkten så är ett alternativ att gå till Teknikmagasinet (om det finns nära där du bor) och köp ett http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tangentbord/gaming/arachnid-recore. Jag köpte ett på ren chansning för att ha på jobbet och är grymt nöjd. Snyggt och gediget är det, med röda mx-brytare. Bakgrundsbelysning tycker jag är trams också, man kan stänga av det helt eller justera vilken styrka det ska ha.

okey kanske ska springa förbi och kika på det och klämma lite kan vara ett alternativ.

Skrivet av SYRE:

Nej! Väldigt många som inte får sina grejer alls längre och folk har inte fått svar därifrån på flera månader, samma för mig.

Det går däremot bra att beställa via Amazon (främst .co.uk).

Som sagt, beställ ingenting från Corus längre. De lägger nog ner sin hemsida vilken dag som helst, verkar inte vara någon som jobbar kvar där eller iaf väljer att svara på någonting.

tack för input isåfall blir det en beställning på amazon.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Tråkigt att höra att en sida kan fallera så fort. Handlade själv hos dom för mindre än ett år sedan, och då var det inga konstigheter. Bra att du var snabb med att skriva detta.

Jag beställde själv keycaps därifrån i december. Efter mycket om och men fick jag hem dom efter en månad när det skulle ta 3-5 dagar. Blev lovad pengar tillbaka för den extra dyra frakten, efter det hörde jag inget mer. Efter att ha skickat 6-7 meddelanden till tröttnade jag. Men jag har skrivit och varnat folk precis överallt

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

verkar vara schyyst, men det ser ut att vara ett full size t-bord.

NovaTouch TKL är som namnet säger utan numpad (tkl = tenkeyless). Det syns tydligt på bilderna, så du har nog blandat ihop det med något annat tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

tack så mycket , ska försöka hitta ett som inte lyser som värsta julgransbelysning hatar dagens möss och tangebord för mycket belysning o skit :D.

Rekommenderar ett CORSAIR K65 RGB
Kan du ställa in färger inviduellt för varje tangent eller välja ljusstyrka/stänga av bakgrundsbelysning helt Känns rejält och ser stiligt ut enligt mig!

Permalänk
Skrivet av suzieq:

Sidan ska vara legit och prissättningen är okej, men eftersom företaget är amerikanskt så kommer du troligtvis ryka på tull och moms, och en dyrare och längre frakt. Jag köpte mitt från www.amazon.co.uk vilket jag skulle rekommendera alla dagar i veckan då du därigenom slipper tull och moms (eftersom det bara går från Storbritannien; inom EU).

Personligen rekommenderar jag inte Poker då jag saknar F1-F12, piltangenter, osv. Även om dessa ligger på andra knappar så är det iaf för mig väldigt ovant och oergonomiskt. Smaksak och beroende av hur du använder tangentbordet.

Skrivet av SYRE:

Nej! Väldigt många som inte får sina grejer alls längre och folk har inte fått svar därifrån på flera månader, samma för mig.

Det går däremot bra att beställa via Amazon (främst .co.uk).

Som sagt, beställ ingenting från Corus längre. De lägger nog ner sin hemsida vilken dag som helst, verkar inte vara någon som jobbar kvar där eller iaf väljer att svara på någonting.

gick in och kollade på www.amazon.co.uk och såg att det stog säljs av corus :/, verkar vara på alla pok3r t-bord

Skrivet av Cudage:

Rekommenderar ett CORSAIR K65 RGB
Kan du ställa in färger inviduellt för varje tangent eller välja ljusstyrka/stänga av bakgrundsbelysning helt Känns rejält och ser stiligt ut enligt mig!

lite för stort letar efter ett som är mindre sen så är det lite för mycket lysen men tack för svaret.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

@KnapptEnHammock: Vad jag har hört ska det inte vara några problem att beställa från Corus via Amazon. Det är Amazon som står för frakten och allt och skulle det bli några problem så tar du allt med Amazon och har ingen kontakt alls med Corus, så det ska nog inte vara någon fara

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

Har självt haft ett Filco Majestouch och dom är sköna