Permalänk

Mekaniskt RGB tangentbord

Tjenare, har kollat runt lite på tangentbord och har helt fastnat för RGB tangentbord. Jag vet att man inte borde gå efter det egentligen, men jag är helt såld på ljusshowen haha.
Aja, har kollat runt lite på några olika, och dem jag har kollat mera på är Corsair K70 RGB och Razer Blackwidow Chroma.
Just nu lutar det mer åt Corsair K70, men skulle gärna vilja veta vad ni tycker.
Och om ni har något av dem, kanske berätta om ups och downs med vardera.
Eller kanske ännu bättre, om ni har några andra förslag på tangentbord?

Permalänk

Jag har K65 RGB, funkar väldigt bra och speciellt om du inte behöver numpad.

Permalänk

Jag har ett k70 RGB RED (alltså röda brytare) kolla på typ mediamarkt eller liknande efter mekaniska och testa, detta är mitt första mekaniska tangentbord..
+
Corsairs support, speciellt här på forumet!
stabilt byggt.
snyggt
Smart placerade mediaknappar!

-
Drivrutinsstödet för Linux är under all kritik och jag kan inte ens köra flashande saker från linux utan inofficiellt stöd, där är t.ex chroma från razer 100ggr bättre eftersom efter första confen behövs inte programmvaran!

Kolla annars på Ducky ska vara bra har jag hört (köpte detta på blackfriday för typ 1200 eller något och det är rätt ok pris!)

Permalänk
Medlem

Skuttar in och följer, jag valde bort RGB för det enda som kändes lockande när jag behövde nytt tangentbord för ca 1,5 år sen var Logitech G910 som inte hade släppts än och Corsair hade problem med antalet färger på K70/K95. Har de uppdaterat hårdvaran och löst problemet?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeyyRisee:

Tjenare, har kollat runt lite på tangentbord och har helt fastnat för RGB tangentbord. Jag vet att man inte borde gå efter det egentligen, men jag är helt såld på ljusshowen haha.
Aja, har kollat runt lite på några olika, och dem jag har kollat mera på är Corsair K70 RGB och Razer Blackwidow Chroma.
Just nu lutar det mer åt Corsair K70, men skulle gärna vilja veta vad ni tycker.
Och om ni har något av dem, kanske berätta om ups och downs med vardera.
Eller kanske ännu bättre, om ni har några andra förslag på tangentbord?

Själv har jag ett Ducky Shine 3 (med blå brytare) som fungerat utmärkt i två år nu Dock klickar det ganska högt så ta bruna brytare om du vill ha samma känsla utan ljud.

Nu bör du kanske satsa på Ducky Shine 5 då det är snäppet nyare. Mitt tangentbord har ej reglerbar färg på LEDs men de har en massa andra funktioner, användbara som oanvändbara ^^ (pulserande LEDs, snake, blinkande rave party, ställa om till engelska/svenska, spacebar LED färg etc)

Corsair och Razer påminner mig bara om p12år som vill ha massa rainbow leds och en logotyp. Kvalité är det inte på tal om i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Själv har jag ett Ducky Shine 3 (med blå brytare) som fungerat utmärkt i två år nu Dock klickar det ganska högt så ta bruna brytare om du vill ha samma känsla utan ljud.

Nu bör du kanske satsa på Ducky Shine 5 då det är snäppet nyare. Mitt tangentbord har ej reglerbar färg på LEDs men de har en massa andra funktioner, användbara som oanvändbara ^^ (pulserande LEDs, snake, blinkande rave party, ställa om till engelska/svenska, spacebar LED färg etc)

Corsair och Razer påminner mig bara om p12år som vill ha massa rainbow leds och en logotyp. Kvalité är det inte på tal om i alla fall.

Vet du om shine 5 har stöd för profiler för diverse spel? (röd för damage, grön heal och liknande grejer)

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Själv har jag ett Ducky Shine 3 (med blå brytare) som fungerat utmärkt i två år nu Dock klickar det ganska högt så ta bruna brytare om du vill ha samma känsla utan ljud.

Nu bör du kanske satsa på Ducky Shine 5 då det är snäppet nyare. Mitt tangentbord har ej reglerbar färg på LEDs men de har en massa andra funktioner, användbara som oanvändbara ^^ (pulserande LEDs, snake, blinkande rave party, ställa om till engelska/svenska, spacebar LED färg etc)

Corsair och Razer påminner mig bara om p12år som vill ha massa rainbow leds och en logotyp. Kvalité är det inte på tal om i alla fall.

Helt klart är Shine 3 ett av dom bästa Ducky Shine t-borden som gjorts, har några Shine 3 i ISO/Nordic/UK å i ANSI layout.

Har tyvärr 2st ANSI Ducky Shine 4 "Bigfoot" å gillar inte dessa klumpfötter på caset, samma gäller för Shine 5 RGB.

Har ett ANSI Ducky One RGB YOTG (bara gjorda med vitt case å cirka 2015 ex, i ANSI layout med 3 olika brytare, Red, Brown å Black, i ISO/Nordic layout med Red å Brown) med Blacks med ett mycket bättre designat case än Shine 4/5 RGB casen.

En dålig bild på RGB LEDen på mitt Ducky One RGB/ska se likadant ut på Shine 5 RGB borden.
Går även att köra med enbart en LED färg på borden.

ANSI Ducky One RGB YOTG å ISO/Nordic Ducky Shine 3 med Jukebox SA keycaps sets.

corsair t-borden har ju inte ens en standard botten rad.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.