Permalänk
Medlem

Problem med Iphone

Hej. Hoppas att ni kan hjälpa mig.

För några dagar sedan laddade jag ner den senaste uppdateringen på min Iphone. Hade inget sim-kort i telefonen just då. När jag laddade ner den, så bad den om sim-kort som var olåst. Beställde hem ett nytt sim-kort till den, men den säger fortfarande: koppla ifrån och sätta in ett sim-kort/ sett in ett giltigt sim-kort. Efter ett tag så bad den att jag skulle ladda ner iTunes och det gjorde man, men inget oförändrat. Den sim-kortet är ju giltig eller vad är den ute efter? Hur ska jag göra? Vill få igång den på något vänster.

Tack i förhand // Lyss

Permalänk

Låter som det hade kunnat vara något med simkortshållaren. Har du garanti så borde du kolla vart du köpt den. En ny hållare är nog inte speciellt dyr men problemet kan vara med telefonen

Permalänk
Medlem

@patrickroach: garantin har redan gått ut på den :/ ja det kan den nog vara att det är telefonen. Fick även en känsla nu att det kanske är så att den är låst till telia. Köpte den med telia för antal år sen.

Permalänk
Medlem

@Lyss: Om den är låst krävs ett simkort från rätt operatör, enklast är nog att låna ett simkort av en bekant med Telia alternativt skaffa ett kontantkort från Telia.

EDIT: Eller så kan du gå till Telia och låsa upp den, tror det kostar 200kr eller möjligen 300kr.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyss:

@patrickroach: garantin har redan gått ut på den :/ ja det kan den nog vara att det är telefonen. Fick även en känsla nu att det kanske är så att den är låst till telia. Köpte den med telia för antal år sen.

Apple-supporten kan se ifall den är olåst eller inte, ring och hör med dem

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

@Lyss: Om den är låst krävs ett simkort från rätt operatör, enklast är nog att låna ett simkort av en bekant med Telia alternativt skaffa ett kontantkort från Telia.

EDIT: Eller så kan du gå till Telia och låsa upp den, tror det kostar 200kr eller möjligen 300kr.

¨
Okej tack för svar och alternativ funderar att skicka hem ett kontantkort från telia samt leta upp mitt glamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Apple-supporten kan se ifall den är olåst eller inte, ring och hör med dem

ska först pröva med telia kontantkort om det inte heller funkar så ringer jag till dom tack

Permalänk
Avstängd

kontakta telia så får dom låsa upp den isåfall, låste upp min gamla iphone som va telia låst, behövde inte betala något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zefko:

kontakta telia så får dom låsa upp den isåfall, låste upp min gamla iphone som va telia låst, behövde inte betala något.

Tyvärr så hjälper inte att bara låsa upp telia, jag kommer inte ihåg mitt id på säkerhetskoden på själva iphonen eller min mejl :/ så jag kontaktade Apple supporten och frågade hur jag skulle göra och om dom kunde hjälpa. Det kunde dom inte, men dom sa att dom kunde låsa upp den helt och hållet men då måste dom ha kvittot. då kontaktade jag telia och dom kunde ej ge mig något kvitto eftersom jag ringde in och spelade in kontraktet. då tipsade dom att jag skulle gå till en telia butik och man gick dit och frågade om hjälp. Så när jag pratade med telia butiken så sa dom att det skulle kosta 300 kr för att låsa upp själva telia och dom kunde inte hjälpa mig med kvittot. :/ så jag får leta upp kvittot som ligger i någon låda. men tack i alla fall

Permalänk

Finns gevey simkortshållare för knappa hundringen från internetz som gör samma jobb som telia

Permalänk
Medlem
Skrivet av professor-x:

Finns gevey simkortshållare för knappa hundringen från internetz som gör samma jobb som telia

tack men det kommer nog inte hjälpa för att komma in i mobilen :/ för jag kommer inte ihåg säkerhetskoden eller min mejl som är kopplad till den där koden :/ men tack iallafall