Corsairs nätaggregat i prestandasegmentet får 10 års garanti

Permalänk
Melding Plague

Corsairs nätaggregat i prestandasegmentet får 10 års garanti

Corsair förlänger garantitiden från sju till tio år på nätaggregat i serierna HXi, AXi och RMi/RMx. Detta gäller både nya och gamla kunder och träder i kraft med omedelbar verkan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med tillverkare som höjer sin garantitid

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man? Hatten av!

Sen är det såklart mycket PR och marknadsföring i det hela. I ljuset av detta så framstår ju övriga tillverkare som mindre pålitliga vare sig de är det eller inte. Bara hoppas att det blir en dominoeffekt och att fler hakar på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Utmärkt, ett mycket bra initiativ. Nu tvivlar jag på att det är så många som sitter på samma komponenter i tio år, men det är ju ingenting negativt med det hela. F.ö. klår EVGA Supernova RM, inte sant?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

riktigt bra.. tuppen upp för Corsair

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ja vad säger man? Hatten av!

Sen är det såklart mycket PR och marknadsföring i det hela. I ljuset av detta så framstår ju övriga tillverkare som mindre pålitliga vare sig de är det eller inte. Bara hoppas att det blir en dominoeffekt och att fler hakar på.

Betyder även att Corsair anser att deras produkter håller minst så länge vilket betyder kvalitekomponenter i nätaggen.

Skrivet av Dreijer:

Utmärkt, ett mycket bra initiativ. Nu tvivlar jag på att det är så många som sitter på samma komponenter i tio år, men det är ju ingenting negativt med det hela. F.ö. klår EVGA Supernova RM, inte sant?

Enligt Sweclockers recension av de två så är de ganska likvärdiga i det mesta. http://www.sweclockers.com/test/21115-corsair-rm750x

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ty m8 <3

Permalänk
Medlem

Kommer detta även gälla deras nya SF-serie måntro? Då blir det ett garanterat köp för nästa bygge!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kul att höra då jag sitter på ett AXi agg.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Trevligt med tillverkare som sätter tillit till sina produkter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Betyder även att Corsair anser att deras produkter håller minst så länge vilket betyder kvalitekomponenter i nätaggen.

Ja så är det ju. Man får vara bra dum i huvudet om man ger 10 års garanti på produkter som man tror håller kortare tid än då. Särskillt nu för tiden när nästan ingen behöver kvitto till något längre utan det räcker att mata in serienummer för att göra en claim.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Va trevligt! Aldrig fel med längre garanti Är väldigt nöjd med mitt Rmx köp och detta gör ju köpet ännu bättre.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte gäller AX-serien då det är en annan tillverkare på dem. Tycker väl att de platsar i prestandasegmentet annars. Men goda nyheter i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Kul att höra då jag sitter på ett AXi agg.

Känner detsamma! AXi nätaggregaten är underbara men med priset känns inte 10 år helt fel, dem är ju inte billiga. (Kör själv AX1500i) Iofs, i längden kanske det blir billigare ändå än att köpa nytt nätaggregat med jämna mellanrum. Om det krashar nu så får man ju ett nytt istället!

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Utmärkt, ett mycket bra initiativ. Nu tvivlar jag på att det är så många som sitter på samma komponenter i tio år, men det är ju ingenting negativt med det hela. F.ö. klår EVGA Supernova RM, inte sant?

Nätaggregat byter i alla fall jag aldrig i onödan så jag kör gärna samma i 10 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast

Och det här är varför man köper riktiga high end nätaggregat.
Det är ju nästan "dyrt" att köpa billiga nätagg med 3 års garantitid då de inte bara ofta har högre rippelvärden än dyrare nätagg som sliter på komponenterna utan de har också en mycket högre chans att dö efter 3 år och gör de det så står man inför ett nytt nätaggsköp.

Med sådana här garantier får man både ett kvalitativt agg för sina komponenter och man kan vara förvissad om att om något händer med sit nätagg så är ett nytt snart på väg

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra!

Nu gör Corsair ofta bra nätagg i de mer påkostade segmenten så de lär ju veta att de kan ge så många år på sina produkter. Jag är väl heller inte ensam att fortfarande ha ett snorgammalt HX 520W igång än idag?

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra!
Schysst att det blir för gamla kunder också, inte bara nya.

Skulle även vilja se samma sak på lagringsenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mycket bra!

Nu gör Corsair ofta bra nätagg i de mer påkostade segmenten så de lär ju veta att de kan ge så många år på sina produkter. Jag är väl heller inte ensam att fortfarande ha ett snorgammalt HX 520W igång än idag?

Tror jag nog inte sitter kvar på mitt vx 450 från 2008 vart igång nästan 24/7 men stänger av nu för tiden varje natt men agget får sitta i ett par år till sen åker ett annat vx450 in som ligger oanvänt

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Entusiast

Synd att det inte gäller mitt gamla AX850 från 2011

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Icte:

Kommer detta även gälla deras nya SF-serie? Då blir det ett garanterat köp för nästa bygge!

Nej, SF ingår inte i "prestandasegmentet" och det står ju i artikeln vilka det gäller.

Skrivet av Cyberhof:

Kul att höra då jag sitter på ett AXi agg.

Själv sitter jag på ett AX850 och tycker det är surt att inte det ingick, de är ju pålitligt bygge från Seasonic.

Skrivet av FlatMM:

Tråkigt att det inte gäller AX-serien då det är en annan tillverkare på dem. Tycker väl att de platsar i prestandasegmentet annars. Men goda nyheter i vilket fall som helst.

Håller med, alla AX (förutom AX1200) tillverkades ju av Seasonic, AXi-serien (samt AX1200) tillverkas av Flextronics och båda anses vara riktigt pålitliga.

Permalänk
Medlem

Precis som EVGA redan gör då på sina Supernova nätagg? Iofs kostar ett Supernova nätagg med 80+ Platinum 750 W nästan lika mycket som 3 stycken billiga 750 Wattare. haha

Visa signatur

Meh

Permalänk

Garanti e alltid välkommen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Utmärkt, ett mycket bra initiativ. Nu tvivlar jag på att det är så många som sitter på samma komponenter i tio år, men det är ju ingenting negativt med det hela. F.ö. klår EVGA Supernova RM, inte sant?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Bonovox85:

Precis som EVGA redan gör då på sina Supernova nätagg? Iofs kostar ett Supernova nätagg med 80+ Platinum 750 W nästan lika mycket som 3 stycken billiga 750 Wattare. haha

Så dyrt är det ändå inte, det är ju 500kr billigare än ett Corsair AX760i

EVGA SuperNOVA P2 750W

Corsair AX760i

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Nej, SF ingår inte i "prestandasegmentet" och det står ju i artikeln vilka det gäller.

Oj, har nu lagt till ett ord för att klargöra det jag menar Med tanke på kvalitén på komponenterna i deras SF-nätagg (bl.a. Japanska kondensatorer) tycker jag att SF-serien bör läggas in under prestandasegmentet också och få 10 års garanti!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fläkten i mitt Corsair AX1200 höll endast i några år, började skrapa och skramla, kullagret helt slut. Bröt garantin och petade in en Noctua fläkt istället. Skulle inte överleva tre-sex veckor utan nätagg :|.

Corsair och Asus har en tråkig trend att spara in pengar på fläktar, undrar om AX1200i kommer med en acceptabel fläkt?

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Fläkten i mitt Corsair AX1200 höll endast i några år, började skrapa och skramla, kullagret helt slut. Bröt garantin och petade in en Noctua fläkt istället. Skulle inte överleva tre-sex veckor utan nätagg :|.

Corsair och Asus har en tråkig trend att spara in pengar på fläktar, undrar om AX1200i kommer med en acceptabel fläkt?

Det är ju inte Corsair's fläktar i deras nätagg, det är ju något Som Flextronics valt att använda i AX1200. I AX650-860 (de som är tillverkade av Seasonic) så sitter det samma fläktar som i Seasonics egna X-serie nätagg.

Permalänk
Medlem

@FlippsyFlipp:
Kunden kan alltid välja specifika delar, Corsair har valt en av de billigaste fläktarna från Yate loon, hur fan kan de överse en sådan sak?