Corsairs nätaggregat i prestandasegmentet får 10 års garanti

Permalänk
Medlem

Bra Corsair!

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@FlippsyFlipp:
Kunden kan alltid välja specifika delar, Corsair har valt en av de billigaste fläktarna från Yate loon, hur fan kan de överse en sådan sak?

Jag tror inte Corsair har valt dessa fläktar, jag tror Flextronics valt att använda dem, vore konstigt om Corsair valt att snåla på fläktar i deras AX serie gjorda av Flextronics, men inte på deras AX serie gjorda av Seasonic.

Permalänk
Medlem

@FlippsyFlipp:
Flextronics är gudlika när det kommer till kvalitet, Corsair har en väldigt skakig historia med saker de tillverkar, speciellt deras DDR2 stickor som gick sönder hela tiden.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@FlippsyFlipp:
Flextronics är gudlika när det kommer till kvalitet, Corsair har en väldigt skakig historia med saker de tillverkar, speciellt deras DDR2 stickor som gick sönder hela tiden.

Vad har det med deras PSU att göra? De tillverkar dem inte, det är Flextronics som tillverkat sagda PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@FlippsyFlipp:
Kunden kan alltid välja specifika delar, Corsair har valt en av de billigaste fläktarna från Yate loon, hur fan kan de överse en sådan sak?

Har för mig yate Loon sitter i mitt vx450 och har för mig jag läst det var en bra fläkt.
Min måste man lägga örat emot för att höra är nu 8 år gammalt agg men funkar hur bra som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Har för mig yate Loon sitter i mitt vx450 och har för mig jag läst det var en bra fläkt.
Min måste man lägga örat emot för att höra är nu 8 år gammalt agg men funkar hur bra som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Har även jag ett gammalt fsp nätagg med yate loon fläkt i, snurrar på hur fint som helst och är fortfarande tyst.
Mins inte om jag smörjt den någon gång men den är säkert 10 år gammal och funkar bra.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

@20kr: Yate loon tillverkar allt från usla skitfläktar som håller i månader till robusta kvalitetsfläktar som spinner på i år efter år utan att fallera. I Corsair AX1200 har de valt en billig skitfläkt.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill

På så vis, sjukt dåligt och naivt att använda sig av skitfläktar i dyra agg.
Jag har aldrig riktigt fattat varför man inte kan få vettiga fläktar och tysta fläktkurvor.
Eller att vissa agg är semipassiva upp til 50%, sen efter det så drar fläkten igång med 1000rpm, vore det inte smartare att låta fläkten mjukstarta?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Synd bara att man måste skicka nätaggregatet till Nederländerna och själv stå för fraktkostnaden.
Men de skriver de inte så mycket om då det knappast är något att skryta om.

Permalänk

Najs.
Fast det gäller inte mitt trogna HX1000W som jag haft sedan 2008.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birks:

Synd bara att man måste skicka nätaggregatet till Nederländerna och själv stå för fraktkostnaden.
Men de skriver de inte så mycket om då det knappast är något att skryta om.

Du kan ju skicka via butiken du köpt ifrån då är det gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pompa_kumla:

Tror jag nog inte sitter kvar på mitt vx 450 från 2008 vart igång nästan 24/7 men stänger av nu för tiden varje natt men agget får sitta i ett par år till sen åker ett annat vx450 in som ligger oanvänt

Hehe, din har åldrats bra låter det som.

Min HX 520 fungerar bra men märks att den slitits en del. Min huvuddator, som fram tills slutet av förra året använde det nätagget, behövde två knapptryck för att kunna starta datorn, annars stängdes den av. Inga problem i övrigt dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ja så är det ju. Man får vara bra dum i huvudet om man ger 10 års garanti på produkter som man tror håller kortare tid än då. Särskillt nu för tiden när nästan ingen behöver kvitto till något längre utan det räcker att mata in serienummer för att göra en claim.

Well..... Ace of Sweden gav 3 års garanti på sina nätagg.. Och de flesta brann upp inom ett halvår. Hantol gjorde samma sak.

Skrivet av anon5930:

Hehe, din har åldrats bra låter det som.

Min HX 520 fungerar bra men märks att den slitits en del. Min huvuddator, som fram tills slutet av förra året använde det nätagget, behövde två knapptryck för att kunna starta datorn, annars stängdes den av. Inga problem i övrigt dock.

Mitt HX750W v2 är inne på sitt sjätte år och still going strong.

Skrivet av str8forthakill:

Fläkten i mitt Corsair AX1200 höll endast i några år, började skrapa och skramla, kullagret helt slut. Bröt garantin och petade in en Noctua fläkt istället. Skulle inte överleva tre-sex veckor utan nätagg :|.

Corsair och Asus har en tråkig trend att spara in pengar på fläktar, undrar om AX1200i kommer med en acceptabel fläkt?

Allt Corsair gör är att de kontaktar en OEM som de vill ska göra dem ett nätagg och klistrar sedan sitt märke på dem. Det är allt. Corsair har egentligen inget med själva byggandet att göra utan det sköts av en utomstående OEM i deras fabriker. Det gäller även fläktarna.

Skrivet av str8forthakill:

@FlippsyFlipp:
Flextronics är gudlika när det kommer till kvalitet, Corsair har en väldigt skakig historia med saker de tillverkar, speciellt deras DDR2 stickor som gick sönder hela tiden.

Ännu en gång. Det är inte Corsair som väljer fläktar. Det gör Flextronics. Hade själv aldrig haft ett problem med Corsairs minnen. Varken DDR2 eller DDR3.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Well..... Ace of Sweden gav 3 års garanti på sina nätagg.. Och de flesta brann upp inom ett halvår. Hantol gjorde samma sak.

Mitt HX750W v2 är inne på sitt sjätte år och still going strong.

Allt Corsair gör är att de kontaktar en OEM som de vill ska göra dem ett nätagg och klistrar sedan sitt märke på dem. Det är allt. Corsair har egentligen inget med själva byggandet att göra utan det sköts av en utomstående OEM i deras fabriker. Det gäller även fläktarna.

Ännu en gång. Det är inte Corsair som väljer fläktar. Det gör Flextronics. Hade själv aldrig haft ett problem med Corsairs minnen. Varken DDR2 eller DDR3.

Dem är dock fortfarande med och väljer exempelvis vilka kondensatorer dem ska ha.

Tex så var seasonic oem i början sen fick dem byta när dem skulle börja köra med budget kondensatorer Seasonic ville nog inte äns sätta i skräp och förstöra sitt goda ryckte.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av pompa_kumla:

Dem är dock fortfarande med och väljer exempelvis vilka kondensatorer dem ska ha.

Tex så var seasonic oem i början sen fick dem byta när dem skulle börja köra med budget kondensatorer Seasonic ville nog inte äns sätta i skräp och förstöra sitt goda ryckte.

Seasonic har gjort en enorm mängd med riktiga skrot-agg genom åren, med och utan sitt eget märke på. Att "Seasonic-agg är riktigt bra" är bara en modern myt. Det har inte heller någonting med ett rykte att göra, en så pass stor tillverkare är knappast beroende av vad som är ett väldigt fåtal entusiaster faktiskt tycker. Särskilt, som det så ofta är, helt utan fakta eller verklighetsanknytning.

För att se om en nätdel är bra måste man inspektera varje komponent i den, inte vilken klisterlapp som sitter på utsidan, eller i vilken fabrik det tillverkas.

OEM'er har antingen en färdig linje med nätdelar en kund kan välja, eller tillverkar en plattform efter specifika krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Seasonic har gjort en enorm mängd med riktiga skrot-agg genom åren, med och utan sitt eget märke på. Att "Seasonic-agg är riktigt bra" är bara en modern myt. Det har inte heller någonting med ett rykte att göra, en så pass stor tillverkare är knappast beroende av vad som är ett väldigt fåtal entusiaster faktiskt tycker. Särskilt, som det så ofta är, helt utan fakta eller verklighetsanknytning.

För att se om en nätdel är bra måste man inspektera varje komponent i den, inte vilken klisterlapp som sitter på utsidan, eller i vilken fabrik det tillverkas.

OEM'er har antingen en färdig linje med nätdelar en kund kan välja, eller tillverkar en plattform efter specifika krav.

Nätagg går ofta sönder av skuren fläkt eller riktigt usla kondensatorer finns nog inga tillverkar som skulle våga ge 10 års garanti på budget kondensatorer. Vad jag vet så har jag aldrig sett något annat än 105 c japanska i seasonic byggda agg efter 2007.

Seasonic är nog den enda oem jag skulle kunna köpa ett agg av utan att läsa recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Synd att det inte gäller mitt gamla AX850 från 2011

Känner samma sak med min HX1050 från 2011.

Permalänk
Medlem

Flame of Sweden ska de va, riktiga kvalitets agg det..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Icte:

Kommer detta även gälla deras nya SF-serie måntro? Då blir det ett garanterat köp för nästa bygge!

Nej det kommer de inte.

Skrivet av bobzombie:

Va trevligt! Aldrig fel med längre garanti Är väldigt nöjd med mitt Rmx köp och detta gör ju köpet ännu bättre.

Ha det gött

Härligt att höra att du är nöjd!

Skrivet av anon5930:

Mycket bra!

Nu gör Corsair ofta bra nätagg i de mer påkostade segmenten så de lär ju veta att de kan ge så många år på sina produkter. Jag är väl heller inte ensam att fortfarande ha ett snorgammalt HX 520W igång än idag?

Underbart att höra att du sitter på ett gammalt HX520 fortfarande!

Skrivet av pompa_kumla:

Tror jag nog inte sitter kvar på mitt vx 450 från 2008 vart igång nästan 24/7 men stänger av nu för tiden varje natt men agget får sitta i ett par år till sen åker ett annat vx450 in som ligger oanvänt

VX var fina nätaggregat, hade det i en gammal burk för bra många år sedan.

Skrivet av Birks:

Synd bara att man måste skicka nätaggregatet till Nederländerna och själv stå för fraktkostnaden.
Men de skriver de inte så mycket om då det knappast är något att skryta om.

Så är det för många om man vänder sig direkt till tillverkaren, därför jag alltid rekommenderar att man vänder sig till butiken man köpte produkten ifrån.

Skrivet av Tumnus:

Mitt HX750W v2 är inne på sitt sjätte år och still going strong.

Allt Corsair gör är att de kontaktar en OEM som de vill ska göra dem ett nätagg och klistrar sedan sitt märke på dem. Det är allt. Corsair har egentligen inget med själva byggandet att göra utan det sköts av en utomstående OEM i deras fabriker. Det gäller även fläktarna.

Roligt att höra att ditt HX750 rullar på fortfarande.

Dock så stämmer inte det du skriver om att vi bara kontaktar en OEM och köper ett nätaggregat som vi sedan sätter ett klistermärke på. Vi är med från början till slut, både med designen och komponenterna, vi har även folk på fabrikerna som tillverkar nätaggregaten.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan