1.Tysta fläktar till Corsair H100? 2.Push eller pull?

Permalänk
Medlem

1.Tysta fläktar till Corsair H100? 2.Push eller pull?

Jag har en Corsair H100 kylare med medföljande corsair fläktar som låter likt en dammsugare när datorn jobbar. Kylaren är max ställd på dom tre fysiska valen man kan göra genom att trycka på den. Det jag skulle vilja göra nu är att köpa ett par nya fläktar av kvalité så jag kan ställa ned den till (silent mode, 1/3) med ett par tysta och bra fläktar som klarar av att kyla processorn i låga och tysta varv.

Färg spelar ingen som helst roll utan kvalité och ljudnivå är det absolut viktigaste.

Och som rubriken lyder, vad föredrar ni. Push eller pull?

Mvh

Permalänk

kör push config me corsairs egan fläktar..dom gör jobbet bra samt e tysta enligt mej

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pany:

Jag har en Corsair H100 kylare med medföljande corsair fläktar som låter likt en dammsugare när datorn jobbar. Kylaren är max ställd på dom tre fysiska valen man kan göra genom att trycka på den. Det jag skulle vilja göra nu är att köpa ett par nya fläktar av kvalité så jag kan ställa ned den till (silent mode, 1/3) med ett par tysta och bra fläktar som klarar av att kyla processorn i låga och tysta varv.

Färg spelar ingen som helst roll utan kvalité och ljudnivå är det absolut viktigaste.

Och som rubriken lyder, vad föredrar ni. Push eller pull?

Mvh

Noctua NF-F12 är fantastiskt fina fläktar med en låg ljudnivå. Dock kostar de en del.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n:

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

@ARAGON_GVD:

Alltså endast sänka till (silent mode 1/3) och lita på corsair fläktar?

Permalänk

med corsairs fläktar menade jag inte medföljande fläktar.

https://www.inet.se/produkt/5322111/corsair-air-series-sp120-...

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

med corsairs fläktar menade jag inte medföljande fläktar.

https://www.inet.se/produkt/5322111/corsair-air-series-sp120-...

Tycker dom låter förjäv... Bytte ut dessa till ett par Cougar Vortex pwm och det var som natt o dag.

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Tycker dom låter förjäv... Bytte ut dessa till ett par Cougar Vortex pwm och det var som natt o dag.

ok?inte upplevt den typ av ljud alls..sen är dom ju helt klart bättre än medföljande flältar ju som ts frågade om.
men alltid svårt med ljud,alla upplever olika och kräver olika,för mej gör dom jobbet iaf

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P