Vad kan jag få för denna mobiltelefon?

Permalänk
Avstängd

Vad kan jag få för denna mobiltelefon?

Jag har en galaxy s7 edge som är helt oöppnad, och jag vill sälja den på nätet nu.

Så frågan är, vad jag kan få för den?

Permalänk

@emina41: Jag antar att du har kvitto/garanti på den. Jag skulle gissa på ca 500-1000:- under nypris.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guybrush82:

@emina41: Jag antar att du har kvitto/garanti på den. Jag skulle gissa på ca 500-1000:- under nypris.

Japp, allting har jag kvar, vad ligger nypriset på?

Permalänk
Medlem

Du har väl ett kvitto?, kanske abonnemang. Prova googla på priset, den finns väl överallt! Netonet tex. Sen har du ju inte upplyst om storlek på minne, men det kanske är standard, vad vet jag. Orkar inte kolla, då du borde upplysa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neo1:

Du har väl ett kvitto?, kanske abonnemang. Prova googla på priset, den finns väl överallt! Netonet tex. Sen har du ju inte upplyst om storlek på minne, men det kanske är standard, vad vet jag. Orkar inte kolla, då du borde upplysa

Jag har kvittot ! Jag köpte den kontant ,, på de flesta sidorna kostar den 8295 kr och på telefonshoppen som var den lägsta så kostade den 7695 kr

Det är en edge med 32gb minne

Permalänk
Medlem

Varför sälja direkt då?
Sätt ut den för 7 då. Jag skulle dock aldrig köpa en telefon för så mycket pengar begagnad/ i andra hand.
Då garantin bara gäller för den ursprungliga köparen.

Permalänk
Medlem

Kolla med butiken om du har öppet köp. I så fall kanske du kan få tillbaka hela beloppet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neo1:

Varför sälja direkt då?
Sätt ut den för 7 då. Jag skulle dock aldrig köpa en telefon för så mycket pengar begagnad/ i andra hand.
Då garantin bara gäller för den ursprungliga köparen.

Tiden har passerat förbi, och jag behöver sälja den eftersom jag behöver pengarna tillbaka..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guybrush82:

@emina41: Jag antar att du har kvitto/garanti på den. Jag skulle gissa på ca 500-1000:- under nypris.

edit:

fel post

Permalänk
Medlem
Skrivet av emina41:

Japp, allting har jag kvar, vad ligger nypriset på?

Skrivet av emina41:

Jag har kvittot ! Jag köpte den kontant ,, på de flesta sidorna kostar den 8295 kr och på telefonshoppen som var den lägsta så kostade den 7695 kr

Det är en edge med 32gb minne

Känns lite långsökt att du inte kan minnas vad du betalade för telefonen? Jag menar den har väl inte ens funnits på marknaden i 2 månader ens?

5000-6000kr verkar det finnas en hel del på blocket iaf. Så gissar att priset är rimligt i de trakterna. Men det finns ju ärthjärnor överallt som köper begagnade saker som kostar mer än vad nya saker gör, så runt 7000kr lär det säkert gå att lura av någon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av creativ:

Känns lite långsökt att du inte kan minnas vad du betalade för telefonen? Jag menar den har väl inte ens funnits på marknaden i 2 månader ens?

5000-6000kr verkar det finnas en hel del på blocket iaf. Så gissar att priset är rimligt i de trakterna. Men det finns ju ärthjärnor överallt som köper begagnade saker som kostar mer än vad nya saker gör, så runt 7000kr lär det säkert gå att lura av någon.

Jag betalade 8295:-

EDIT: telefonen är inte begagnad, den är inte ens öppnad

Permalänk
Skrivet av emina41:

Jag betalade 8295:-

EDIT: telefonen är inte begagnad, den är inte ens öppnad

Är du återförsäljaren av telefonen? Om inte så är den begagnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Är du återförsäljaren av telefonen? Om inte så är den begagnad.

Ordet begagnad betyder använd.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Ordet begagnad betyder använd.

Förutom att man har begagnat en tjänst så betyder ordet även "dra fördel av", tyvärr.
Sen fattar de allra flesta att begagnat i denna bemärkelse är något helt annat än vad ordets ursprungsbetydelse är.

EDIT: Förtydligande för den som fått ärva för många plastleksaker som liten:
Den är begagnad eftersom den har haft en ägare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoilBleed:

Förutom att man har begagnat en tjänst så betyder ordet även "dra fördel av", tyvärr.
Sen fattar de allra flesta att begagnat i denna bemärkelse är något helt annat än vad ordets ursprungsbetydelse är.

http://www.synonymer.se/?query=begagnad

Permalänk

I rest my case

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoilBleed:

Förutom att man har begagnat en tjänst så betyder ordet även "dra fördel av", tyvärr.
Sen fattar de allra flesta att begagnat i denna bemärkelse är något helt annat än vad ordets ursprungsbetydelse är.

EDIT: Förtydligande för den som fått ärva för många plastleksaker som liten:
Den är begagnad eftersom den har haft en ägare.

Tack!

Permalänk
Skrivet av emina41:

För vad?
Personen som köper mobilen av dig mister bla. sin reklamationsrätt. Värdet på bara det borde hamna rätt högt.

Permalänk
Medlem

Suck, vilken enfald. Lägg upp den för ett visst pris och se om någon nappar. Vänta några dagar och sänk priset om ingen hört av sig.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoilBleed:

För vad?
Personen som köper mobilen av dig mister bla. sin reklamationsrätt. Värdet på bara det borde hamna rätt högt.

Exakt! Jag skulle inte se den som något annat än begagnad punkt slut!

Den andra ägaren får säkerligen inte heller nyttjanderätt av garantin men det kan finnas undantag speciellt när det gäller fabriksgaranti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

För vad?
Personen som köper mobilen av dig mister bla. sin reklamationsrätt. Värdet på bara det borde hamna rätt högt.

Som jag förstår det så räcker det att du har originalkvittot för att kunna få garanti när du ringer Samsungs support.

Citat:

Åberopa garantin
För att åberopa garantin behöver du:

  1. Åberopa garantin inom Produktens garantiperiod som startar vid tidpunkten för första köpet av Produkten.

  2. Uppvisa det ursprungliga inköpsbeviset, t.ex. i form av originalinköpskvitto eller annan inköpshandling. Av inköpsbeviset måste framgå när produkten ursprungligen köptes av en konsument, namn på återförsäljaren samt modell- eller produktnummer.

  3. Visa att Produktens skada omfattas av villkoren i garantin (se medföljande producentgarantikort)

  4. Om produkten lämnas in för garantiservice måste du meddela eventuell PIN-kod och lösenordsskydd avseende Produkten, och det är även ditt ansvar att ta ta back-up på din information innan Produkten lämnas in.

http://www.samsung.com/se/support/warranty/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle också säga en tusenlapp under billigaste nypris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Som jag förstår det så räcker det att du har originalkvittot för att kunna få garanti när du ringer Samsungs support.

Men nu var det reklamation o inte garanti som pratades. Två olika saker

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig