Permalänk
Melding Plague

NZXT Manta

Amerikanska NZXT tar konceptet överdimensionerade Mini ITX-chassin till nya höjder med sin färska modell Manta, som idag kikar förbi SweClockers testlabb för en rejäl genomgång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Inte alls dumt nu när det är så dyrt och svårt att hitta parkeringsplats i storstäderna.

Permalänk
Medlem

Mediespelaren funkar mycket dåligt i FF

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Blir det fortfarande vibrationer med exempelvis WD Green?

Permalänk
Avstängd

Är inte detta chassit ganska stort för mini itx?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillade när Youtube klippet var länkat till Youtube och inte en helt annan mediaspelare.

Detta är nog den mest intressanta chassirecension jag någonsin har kollat på. Jag bara dreglar över kvalitén på den.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Utmärkt chassi-video i vanlig ordning!

Från min egna erfarenhet med en 120mm-radiator med dubbla fläktar i push-pull skulle jag kanske rekommendera att istället sätta radiatorn på insidan och fläktar i "pull" ovanför. Blir så jävla skitigt på push-sidan av radiatorn, men kanske inte helt går att undvika problemet vad man än väljer.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
99:e percentilen

Kan inte göra annat än att rågarva åt storleken i kombination med utseendet.

Och det kostar 1400 spänn också. Varför skulle man vilja köpa detta chassi?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Asså...... Med en storlek som är större än vissa ATX modeller så är det här helt sinneslöst. Jag gillar utseendet lite halv-dant, men det fallerar så hårt på m-ITX standarden.
Det är en galen trend tillverkarna har inlett på sista tiden, jag undrar....varför? Vi konsumenter som vill ha små moderkort och vi vill kunna bygga små datorer, varför har någon fått för sig att vi skulle vilja ha
E-N-O-R-M-A chassin till våra små system?

Vem/vilka startade den här galna trenden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Är inte detta chassit ganska stort för mini itx?

Skickades från m.sweclockers.com

Enormt är ordet du letar efter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kan inte göra annat än att rågarva åt storleken i kombination med utseendet.

Och det kostar 1400 spänn också. Varför skulle man vilja köpa detta chassi?

På grund av det faktum att det faktiskt är en av de snyggaste chassin som finns på marknaden just nu..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Varför använda denna värdelösa mediespelare?

Permalänk
Medlem

Tänkte samma sak när jag såg chassit Jonas!

Permalänk
Medlem

såg trevligt ut nöjd med mitt NZXT H440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Mediespelaren funkar mycket dåligt i FF

Kör med Firefox jag med, och har inte alls problem med Mediespelaren/Youplay!

Flyter på som smör här.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkalmanBC:

Varför använda denna värdelösa mediespelare?

Anledningen är främst att de vill visa reklam före klippet och kan därför inte länka direkt till Youtube-klippet, för övrigt tycker jag till synes att den nya mediespelaren funkar hyfsat bra ändå..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd

Hela den här frontpanelen går att plocka löss.

Alltid trevligt med lite chassirecension till kvällskaffet.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kör med Firefox jag med, och har inte alls problem med Mediespelaren/Youplay!

Flyter på som smör här.

Försök öppna fullskärm, då går det åt pipsvängen (iaf här)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Håller med Jonas om att utseendet har verkligen växt i mina ögon sen man såg de tidigare bilderna från mässorna. Men som han också påpekar otaliga gånger, kan verkligen inte motivera att köpa ett så stort chassi när taken med mini itx är att kunna bygga ett litet smutt system. Tyvärr så är det riktigt dåligt utbud på den fronten, hoppas det kommer fler snart!

Permalänk
Medlem

Vad snackar vi? 30+ liter? De kunde ju iaf bjussa på en tredje expansionsplats.

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett mATX hade det ju varit klart intressant.
Borde bara finnas kompakta mitx kompakta mATX o fri storlek på atx.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

@sgtspiff hade det haft stöd för m-ATX hade jag stått i kö!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kan inte göra annat än att rågarva åt storleken i kombination med utseendet.

Och det kostar 1400 spänn också. Varför skulle man vilja köpa detta chassi?

Smaken är som baken

Jag tycker att det är snyggt och funderar på rejäl vattenkylning. Behöver inte optisk enhet och en massa hårddiskar så...varför inte?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Staropramen:

Smaken är som baken

Det måste vara så. Jag ser bara en uppsvälld rymdmördarsnigel.

Citat:

Jag tycker att det är snyggt och funderar på rejäl vattenkylning. Behöver inte optisk enhet och en massa hårddiskar så...varför inte?

På den punkten är vi lika. Just därför gillar jag små chassin. Manta är inte litet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Minska 10 liter så har vi rätt storlek...för m-ATX.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snälla länka Youtube istället. Denna spelaren vill verkligen inte fungera i fullskärm på jobbdatorn

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Bra recension men inget chassie jag någonsin skulle lägga pengar på.

Skrivet av flukke:

Snälla länka Youtube istället. Denna spelaren vill verkligen inte fungera i fullskärm på jobbdatorn

Pausar man i fullskärm så kan man inte fortsätta utan att gå ur den igen bara för stänga ett fönster som kommit upp som inte syns i fullskärm.
Helt värdelös "mediaspelare" enligt mig.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Känns tvärtemot mitt tycke och smak detta chassi. Föredrar själv vinkelräta enfärgade former typ en svart diskret låda utan fönster och med ljuddämpning, gärna plats för fullstort ATX-moderkort och massor av 3,5-tums platser och gärna också möjlighet till optisk enhet. Föredrar luftkylning och utrymme för stort grafikkort är oviktigt...

Men det är väl bra att det finns valmöjligheter för alla smaker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Vad snackar vi? 30+ liter? De kunde ju iaf bjussa på en tredje expansionsplats.

Enligt yttermåtten är det 47 liter.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt en kille som moddade chassit så det blev ett mATX bygge istället. Han körde en dual GPU loop i Parallell med en CPU loop. Helt otroligt, här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=vhtSqV2SWK8