Permalänk
Medlem

Vad ~750SEK gav mig i Barrow-anslutningar

Jag kände att det definitivt var värt att göra en post om detta, då jag vill uppmärksamma dessa fittings. Jag håller på med en rejäl vattenkylning hemma (sign) och jag snubblade över Barrow-fittings på Aliexpress, och nedan är en jämförelse mellan vad jag fick för samma peng på olika sidor.

På Aliexpress i form av Barrow-anslutningar

På CoolerKit i form av Bitspower-anslutningar

Jag är fullt medveten om skillnaden mellan dessa anslutningar. Sjukt prisvärt att köra Barrows om man ändå stör sig på logotypen på Bitspowers anslutningar, och behöver ett antal av dom.

stavfel
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Jag kände att det definitivt var värt att göra en post om detta, då jag vill uppmärksamma dessa fittings. Jag håller på med en rejäl vattenkylning hemma (sign) och jag snubblade över Burrow-fittings på Aliexpress, och nedan är en jämförelse mellan vad jag fick för samma peng på olika sidor.

På Aliexpress i form av Burrow-anslutningar
http://imgur.com/d2AncDe.png

På CoolerKit i form av Bitspower-anslutningar
http://imgur.com/7OD30VC.png

Jag är fullt medveten om skillnaden mellan dessa anslutningar. Sjukt prisvärt att köra Burrows om man ändå stör sig på logotypen på Bitspowers anslutningar, och behöver ett antal av dom.

Ett klipp men det vore kul att se bilder på Burrow också. Du får väl komplettera med en rapport när dom anländer. Vad sa dom för leveranstid?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Ett klipp men det vore kul att se bilder på Burrow också. Du får väl komplettera med en rapport när dom anländer. Vad sa dom för leveranstid?

Finns gott om bilder på nätet! Dom använder en annan finish (som jag och många andra tydligen tycker är BÄTTRE t.om än på Bitspowers anslutningar)

Återkommer när jag fått hem delarna! Leveranstiden är 15-31 dagar, men är dom kvicka kan jag säkert få hem dom innan 2 veckor har gått. Vissa säljare på Aliexpress är kvickare än andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Betalar man 750 spänn för fyra sådana där så tycker jag att man har en skruv lös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Betalar man 750 spänn för fyra sådana där så tycker jag att man har en skruv lös.

Visst, det kan jag hålla med om, men det är fortfarande priset som Coolerkit satt på dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Finns gott om bilder på nätet! Dom använder en annan finish (som jag och många andra tydligen tycker är BÄTTRE t.om än på Bitspowers anslutningar)

Återkommer när jag fått hem delarna! Leveranstiden är 15-31 dagar, men är dom kvicka kan jag säkert få hem dom innan 2 veckor har gått. Vissa säljare på Aliexpress är kvickare än andra.

Tack. Du får väl lägga upp en bild på hur de som du fick såg ut men dom på bilden där ser ju riktigt nice ut. Tror du gjort ett bra köp.

Kollade du om det var mer vattenkylningsdelar som var billiga på Ali?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Tack. Du får väl lägga upp en bild på hur de som du fick såg ut men dom på bilden där ser ju riktigt nice ut. Tror du gjort ett bra köp.

Kollade du om det var mer vattenkylningsdelar som var billiga på Ali?

Yes bilder kommer läggas upp på min bygglogg (signatur) så fort jag får hem dom! Hoppas dom kommer hem snabbt! Yes det finns alla möjliga olika grejer, men det lutar emot att jag köper EK-block oavsett, då jag är ute efter den designen.

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Imaculent:

Betalar man 750 spänn för fyra sådana där så tycker jag att man har en skruv lös.

Eller så vill man ha BP fittings

Har BP fittings värda över 20k

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ggalaxyy:

Visst, det kan jag hålla med om, men det är fortfarande priset som Coolerkit satt på dom.

Är inte Coolerkit som sätter priset, det är bitspower som SÄTTER alla priser hos butiker ALLA.
Och vilka fittings dom får sälja...

Dessa Barrow görs i samma fabrik som BP, det är kopior av BP som är helt lagligt!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag kör enbart med barrow fittings i mitt system. Ser fantastiskt bra ut o har fungerat utan strul i ~1år nu, med 3 ombyggen inräknade

Fantastiskt bra produkt för priset.

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte tyvärr Barrow efter att jag hade köpt mina BP-fittings. Sen tycker inte jag att det är så konstigt att man lägger lite pengar på bra grejer, man ska ju som sagt mixa dyr elektronik med vatten och då får det gärna vara grejer som håller tätt. Med det sagt behöver man ju inte betala mer än nödvändigt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Eller så vill man ha BP fittings

Har BP fittings värda över 20k

Skrivet av tvelander:

Är inte Coolerkit som sätter priset, det är bitspower som SÄTTER alla priser hos butiker ALLA.
Och vilka fittings dom får sälja...

Dessa Barrow görs i samma fabrik som BP, det är kopior av BP som är helt lagligt!

Smaken är som baken, jag verkligen avskyr BP fula cancer-logotyp. (Dom verkar ju tycka om den väldigt mycket dock, då det sitter ÖVERALLT)

Skrivet av wounds:

Jag upptäckte tyvärr Barrow efter att jag hade köpt mina BP-fittings. Sen tycker inte jag att det är så konstigt att man lägger lite pengar på bra grejer, man ska ju som sagt mixa dyr elektronik med vatten och då får det gärna vara grejer som håller tätt. Med det sagt behöver man ju inte betala mer än nödvändigt.

Så som jag förstår det efter mycket forskning så är BP-anslutningarna inte bättre i hållbarhet, eller kvalité än Barrows. Dom fungerar klockrent för folk efter flera års användande. Men förstår att en del entusiaster vill ha "märkesprodukter" med högre prislapp för sakens skull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Så som jag förstår det efter mycket forskning så är BP-anslutningarna inte bättre i hållbarhet, eller kvalité än Barrows. Dom fungerar klockrent för folk efter flera års användande. Men förstår att en del entusiaster vill ha "märkesprodukter" med högre prislapp för sakens skull.

Ja, det var lite det som var min poäng. Min kommentar att fittings kan få kosta en del (även om Barrow är billigare så är de fortfarande inte gratis) handlade mer generellt om att man inte gärna tullar på kvaliteten när det gäller vattenkylning. Jag menade alltså inte att Barrow skulle vara sämre än BP för det vet jag att de inte är, enda anledningen till att jag inte köpte Barrow var för att jag hade missat att de fanns när jag skaffade mina.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ja, det var lite det som var min poäng. Min kommentar att fittings kan få kosta en del (även om Barrow är billigare så är de fortfarande inte gratis) handlade mer generellt om att man inte gärna tullar på kvaliteten när det gäller vattenkylning. Jag menade alltså inte att Barrow skulle vara sämre än BP för det vet jag att de inte är, enda anledningen till att jag inte köpte Barrow var för att jag hade missat att de fanns när jag skaffade mina.

Då är jag med

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Är moms inräknad i totalen á 750 SEK?

Permalänk
Master of Overkill

Sen om du tullar på det vid runt över 1000kr så kan du lägga på minst 330kr

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Eller så vill man ha BP fittings
Har BP fittings värda över 20k

Vill man ha BP fittings och har lagt över 20k på det så tycker jag man har en skruv lös.
Hur kan man på något sätt motivera att de är värda det? Snacka om att de lyckats skapa mycket virtuellt värde på de där...

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Imaculent:

Vill man ha BP fittings och har lagt över 20k på det så tycker jag man har en skruv lös.
Hur kan man på något sätt motivera att de är värda det? Snacka om att de lyckats skapa mycket virtuellt värde på de där...

Barrow gör fina saker, men det ger också en skev världsbild. Samtliga anslutningar, både Bitspower och Barrow, är maskinkörda av ren mässing. Det ligger mycket maskintid och pengar i ädelmetall.

Det priset Barrow säljs för är inte en hållbar affärsmodell, så bara för att A är billigare än B betyder det inte att B är "dyrt", även om Bitspower i detta fallet har ett tydligt påslag.

Edit; Jag vill bara förtydliga att jag inte är partisk i frågan, jag har ungefär lika många Barrow-anslutningar som jag har Bitspower hemma, och i bruk.

Edit 2; Under åren jag vattenkylt har det funnits Bitspower-kopior, t.ex. Feser 45-gradersvinklar där ett fyrapack gick för en hundring. Det är bara ett av många exempel, där produkten och/eller företaget inte längre existerar. Värt att notera är att Bitspower fortfarnade snurrar runt som företag, därtill finns support, kontaktpersoner, fabriker och riktig retail-försäljning. Senast jag kollade finns det inte ens en kontaktperson hos Barrow.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Imaculent:

Vill man ha BP fittings och har lagt över 20k på det så tycker jag man har en skruv lös.
Hur kan man på något sätt motivera att de är värda det? Snacka om att de lyckats skapa mycket virtuellt värde på de där...

Om det finns massa cash i Barrow varför säljs dom inte i butik i EU? / USA?

Det är som Jazzid säger samma tillverkare.

Som sagt i China är det lagligt.

Har inte betalt 20k kan jag säga..

Sen har dom inte allt som BP har och inte i alla färger.. etc jag köper mycket av BP direkt och caseking för extremt snabb leverans.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240