Benq tillkännager spelmusen Zowie FK1+

Permalänk
Melding Plague

Benq tillkännager spelmusen Zowie FK1+

Efter skärmmakaren Benqs förvärv av Zowie släpper de en ny spelmus, som i mångt och mycket är större variant av populära Zowie FK1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har väntat på att de ska få in FK2 i månader. Kom igen!

Permalänk
Medlem

Alltså, helt den här grejen med att lägga till "spel" på saker, jag förstår inte den.
Säljer det bättre om man marknadsför det som något som riktar sig i huvudsak till spel eller?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Alltså, helt den här grejen med att lägga till "spel" på saker, jag förstår inte den.
Säljer det bättre om man marknadsför det som något som riktar sig i huvudsak till spel eller?

Klart det gör, folk vill ju ha en "gaming" mus med "ultimate precision" och "braided cable for extra suckiness"!

Buzzword som mycket annat.

Permalänk
Medlem

Konstigt att man ändrat på längden och bredden men inte höjden. För mig var höjden det största problemet. Borde kanske vara 39-40 mm ca för min smak så att handflatan inte konstant stretar mot musmattan.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Varför så få knappar om det är en spelmus?

Permalänk
Medlem

@g146: Räcker inte tangentbordets knappar och alt-, shift- och ctrl-kombinationerna?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Bara jag som läste Zombie?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Jag vill att Microsoft ska släppa en ny revision av IntelliMouse Explorer med förbättrad sensor.

Kanske USB 3.1, kanske USB Type-C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Varför så få knappar om det är en spelmus?

Jag vill inte ens ha flera, 2st sidoknappar är det jag personligen vill ha och inte flera än så. Däremot så gillade jag inte Zowies sidoknappar men då tycker jag nästan inga möss lever upp till gamla hederliga Logitech MX-518/G400 sidoknapparna. Det är både materialet (plast) och utformingen (de ska inte vara breda, långsmal utforming funkar bättre) känslan som brukar vara dålig. Logitech har mera "gummi" liknande yta och en taktiskt clicky ljud när man trycker ner dom som får en känsla av mera kvalité och det blir liksom lättare att tajma rätt i spel som Unreal Tournament där jag bl.a. använder sidoknapparna till dodge manöver. När man inte får något taktiskt motstånd och knapparna känns väldigt lösa/lätt intryckta blir det sämre precision i användningen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

@LeVvE: Ja, jo. Det är nog som så.
Precis som med stolpskott som köper glasögon från Gunnars, synd att säga detta och jag kommer säkerligen bli anmäld till sajberpolisen nu, men folk är ta mig fan helt jävla pantade.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper dessa i vit färg igen älskar min EC1 Evo. Skönt att slippa mjukvara också, som setpoint tex.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Precis som med stolpskott som köper glasögon från Gunnars

När ens gaming-rigg har så mycket RGB-belysning så är det väl självklart att man måste investera i gaming-brillor för att inte bli bländad. kek

Permalänk
Medlem

Har både FK1 och ZA-11, bästa mössen jag någonsin ägt. Även schysst att slippa en massa LEDs samt spejsade former.

Men det bästa av allt, är att musen fungerar lika bra om inte bättre än andra gamingmöss helt utan mjukvara.

***EDIT***

Gick tillbaka till startsidan och såg nyheten om ROG Spatha. Ser ut som en riktigt grabbig barnleksak i jämförelse.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Klart det gör, folk vill ju ha en "gaming" mus med "ultimate precision" och "braided cable for extra suckiness"!

Buzzword som mycket annat.

För att sensorer som har inbyggd acceleration, ofta läser fel och kablar som är så styva att dom riktar musen åt en är något som gamers vill ha.

Må vara mycket buzzwords i gaming världen men det är ju inte dom man faktiskt köper..

Permalänk
Avstängd

Någon som har/haft den mindre versionen och som kan ge ris/ros? Behöver ny mus, så denna kanske kunde vara nåt för mina dasslock till händer.

Permalänk

Inte en 3360 sensor, vilket suger. 3310 sensor är rätt kass, såvitillvida att den är 'seg' med relativt mycket fördröjning.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Vid närmare eftertanke borde utseendet på en mus vara det minst väsentliga då du i princip inte ser musen till större delen av datoranvändandet...om man inte sitter och skriver hela dagarna då.
Men då detta är en spelmus räcker ju ändå handen större delen, så osvsett om den är hemsk att titta på eller inte ser man ju inte alltför mycket mycket.
Värre är det med alla dagens skärmar som ska se ut som rymdskepp designade av tonåringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@ChronicPain: alltså om du gillar denna typ av form på mus, fk, sensei osv så ere ju bra, har fk1 ganska små händer o tkr den är väldigt skön, lite högre bak skulle va schysstare kanske. Ända dåliga med den är att knapparna är lite tunga. Det händer ibland att man vill skjuta nån snabbt med awp men man skjuter inte ens för att ens, om en dock snabba tryckning, inte var nog tex

Permalänk
Medlem

Nej BenQ!

Håll er till spel samt normala skärmar. Det går ju bra för er på den fronten.

Fattar inte sådana här idéer, lika som att Nvidia skulle börja sälja elektroniska potatisskalare.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kassgrafik:

@ChronicPain: alltså om du gillar denna typ av form på mus, fk, sensei osv så ere ju bra, har fk1 ganska små händer o tkr den är väldigt skön, lite högre bak skulle va schysstare kanske. Ända dåliga med den är att knapparna är lite tunga. Det händer ibland att man vill skjuta nån snabbt med awp men man skjuter inte ens för att ens, om en dock snabba tryckning, inte var nog tex

Tack för svaret. Har Mionix Naos 3200 atm men mionix är inget jag vill köpa igen. Fick två utbytta då dom la av efter några dagar. Så 3e gången gillt. Det är dock synd då den ligger fint i näven. Men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Inte en 3360 sensor, vilket suger. 3310 sensor är rätt kass, såvitillvida att den är 'seg' med relativt mycket fördröjning.

Har spelat med flertal möss som har 3310-sensorn och har inte märkt av några fördröjningar. Zowie FK1 bland annat. Har spelat med 400 resp 800 dpi.

Skrivet av Equilibrium:

Nej BenQ!

Håll er till spel samt normala skärmar. Det går ju bra för er på den fronten.

Fattar inte sådana här idéer, lika som att Nvidia skulle börja sälja elektroniska potatisskalare.

Bara för att musen inte ser ut som ett rymdskepp så innebär det inte att det inte är en spelmus. Faktumet är att Zowie är en respekterad tillverkare av framför allt gamingmöss och att skapa en nyversion av den otroligt kritikerrosade FK1 är ett riktigt bra val.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Nej BenQ!

Håll er till spel samt normala skärmar. Det går ju bra för er på den fronten.

Fattar inte sådana här idéer, lika som att Nvidia skulle börja sälja elektroniska potatisskalare.

Ditt tankesätt är ju helt absurt.
Fattar inte du sådana här idéer, så är det lika bra att lägga ner

Det funkar inte så.

Klart man ska testa nya områden.

Lite som jag skulle säga till Volvo på 70-80 talet -Håll er till personbilar. Det går ju bra för er på den fronten. Skit i att utveckla/lastbilar

Och hade Nvidia börjat sälja elektroniska potatisskalare som fixar jobbet, är jag den första i kön

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ditt tankesätt är ju helt absurt.
Fattar inte du sådana här idéer, så är det lika bra att lägga ner

Det funkar inte så.

Klart man ska testa nya områden.

Lite som jag skulle säga till Volvo på 70-80 talet -Håll er till personbilar. Det går ju bra för er på den fronten. Skit i att utveckla/lastbilar

Och hade Nvidia börjat sälja elektroniska potatisskalare som fixar jobbet, är jag den första i kön

Någon är helt klart inte okej med att man får ha sin egna åsikt.

Visst kör hårt med E-Potatoes.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Någon är helt klart inte okej med att man får ha sin egna åsikt.

Visst kör hårt med E-Potatoes.

Stor skillnad på åsikt och "fattar inte"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hoppas att de kommer ut med en ny Mico när dom väl är i farten.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Stor skillnad på åsikt och "fattar inte"

Synd att du tar allting ord för ord.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Inte en 3360 sensor, vilket suger. 3310 sensor är rätt kass, såvitillvida att den är 'seg' med relativt mycket fördröjning.

Dessvärre kommer det ta ett bra tag till innan andra får använda 3360.(Logitech exclusive)

3310 är det bästa man kan få just nu om man inte gillar logitech´s möss.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Konstigt att man ändrat på längden och bredden men inte höjden. För mig var höjden det största problemet. Borde kanske vara 39-40 mm ca för min smak så att handflatan inte konstant stretar mot musmattan.

Skulle hellre uppskatta en ZA11+ istället då den är högre till att börja med.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Dessvärre kommer det ta ett bra tag till innan andra får använda 3360.(Logitech exclusive)

3310 är det bästa man kan få just nu om man inte gillar logitech´s möss.

Steelseries Rival 700 har väl 3360

Visa signatur

Rigg: Win 10 - Corsair Carbide 400C - MSI Z170A-G43 Plus - i7 6700K - Prolimatech Megahalems Black - 16GB Kingston Hyper X Fury - EVGA Supernova G2 750 - Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB - Samsung 750 EVO 250 GB - Samsung 850 EVO 500GB - NAS för lagring

Tangentbord: Arachnid Recore RGB - Mus: Varierande - Musmatta: QPAD UC-90 Pro XXL - Hörlurar: Sony MDR-1A - Mick: Vmoda Boom Pro