Remedy lovar åtgärda prestandaproblem i Quantum Break på PC/Windows

Permalänk
Melding Plague

Remedy lovar åtgärda prestandaproblem i Quantum Break på PC/Windows

Efter kritiken lovar utvecklarna Remedy bot och bättring med PC-versionen av Quantum Break, som inom kort ska få en uppdatering med bland annat prestandaoptimeringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför Microsoft ska ta fram hela Games for windows fiaskot igen.

Permalänk
Medlem

Är betatestet slut nu?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Detta var väl ett utav dom spelen som en väldigt stor del utav spelarna hade problem med? Blir alltid lika förvånad över att sånt går igenom QA och skickas ut. Spelutvecklarna måste väl ändå förstå att dessa felen kommer upptäckas rätt snart om inte direkt t.om. Jaja, bussigt av dom att fixa spelet för sina kunder...typ.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Då jag har båda utgåvorna så upplever jag Xbox One-utgåvan som den bättre av de två. Nu fungerar förvisso PC-utgåvan rätt bra på mitt system men det ojämna flytet ihop med den rätt dåliga bildkvaliten (texturerna speciellt) gör PC sämre. Att det är lättare att läsa texterna i spelet samt att det lär vara lättare för de flesta att sikta med mus är väl de enda fördelarna.

Xbox One-utgåvan är inte supersnygg men ser ändå rätt bra ut. Nu är inte grafik superviktigt för mig men ingen större wow-effekt att sitta med 2560x1440 knappt en halvmeter från skärmen, det betydligt större avståndet mellan soffan och tvn hjälper som oftast mycket här.

Trevligt spel, allt som allt, men jag hade gärna sett att spelets skick på PC var bättre vid lanseringen. Inte för att MS skulle vara ensam om detta, är ju branschstandard...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Är betatestet slut nu?

Slutar i sommar om jag förstod artikeln rätt, och går då in i Release Candidate, när MS har släppt möjligheten för dessa att ens rätta till en del av problemen

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Förstår inte varför Microsoft ska ta fram hela Games for windows fiaskot igen.

Ja... det är tragiskt. Bara släpp det i Steam, please!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Stackars Remedy som får ta smällen när felet ligger hos UWP.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Förstår inte varför Microsoft ska ta fram hela Games for windows fiaskot igen.

Games for Windows certifieringen var det väl inget fel på kan jag tycka. Här är kraven för att få certifieringen:

Enkel installation - En installation ska kunna göras med så få steg som möjligt.
Games Explorer-Ikon - En ikon som visar att spelet är installerat.
64bitars kompatibilitet - Spelet ska kunna köras under 64-bitar versioner av Windows även om det bara utnyttjar 32 bitar.
Widescreen - Spelet har stöd för visning av högupplöst widescreen.
Xbox 360 kontroll - Spelet kan använda en handkontroll som även passar till Xbox 360 (gäller dock inte alla spel).

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Borde ju ses som en självklarhet då man faktiskt betalar ett ex antal hundralappar för produkten . Att det sedan skall fungera med

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Då jag har båda utgåvorna så upplever jag Xbox One-utgåvan som den bättre av de två. Nu fungerar förvisso PC-utgåvan rätt bra på mitt system men det ojämna flytet ihop med den rätt dåliga bildkvaliten (texturerna speciellt) gör PC sämre. Att det är lättare att läsa texterna i spelet samt att det lär vara lättare för de flesta att sikta med mus är väl de enda fördelarna.

Xbox One-utgåvan är inte supersnygg men ser ändå rätt bra ut. Nu är inte grafik superviktigt för mig men ingen större wow-effekt att sitta med 2560x1440 knappt en halvmeter från skärmen, det betydligt större avståndet mellan soffan och tvn hjälper som oftast mycket här.

Trevligt spel, allt som allt, men jag hade gärna sett att spelets skick på PC var bättre vid lanseringen. Inte för att MS skulle vara ensam om detta, är ju branschstandard...

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skaffar du samma spel två gånger?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wRRM:

Förstår inte varför Microsoft ska ta fram hela Games for windows fiaskot igen.

Njaa. GFWL var väl något annat än nuvarande koncept med windows store och UWP. I det ena fallet handlade det om ett kopieringsskydd och en licensiering i runda svängar. I nuläget handlar det om en egen säljplattform och en sandboxing för säkrare mjukvara. Jag är med på att missnöjet från gfwl lever kvar och microsofts övriga produkter kring gaming behöver förmedla mer mervärde än så men nuvarande säljkanal är inte att likställa.

Skrivet av strejf:

Games for Windows certifieringen var det väl inget fel på kan jag tycka. Här är kraven för att få certifieringen:

Enkel installation - En installation ska kunna göras med så få steg som möjligt.
Games Explorer-Ikon - En ikon som visar att spelet är installerat.
64bitars kompatibilitet - Spelet ska kunna köras under 64-bitar versioner av Windows även om det bara utnyttjar 32 bitar.
Widescreen - Spelet har stöd för visning av högupplöst widescreen.
Xbox 360 kontroll - Spelet kan använda en handkontroll som även passar till Xbox 360 (gäller dock inte alla spel).

Det var väl inte kriterierna i sig som skapade allt missnöje. Det var allt extrastrul utan mervärde som var problemet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

650 kr för ett spel som inte är sli kompatibelt ? när byggdes detta spel 2000 ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stich:

Varför skaffar du samma spel två gånger?

Förbokningserbjudandet gav spelet på båda plattformar samt Alan Wake med båda DLCs samt American Nightmare. Efter att ha läst recensionerna var det svårt att låta bli erbjudandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att dom skall lösa problemen men lite synd att det tar 3-4 månader för att man skall kunna installera det :P, jag vet att alla inte har problem men endå

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Gillar ms tjänster rent generellt, men Games for Windows konceptet var uselt när det kom. Och har det inte lyckats få fäste vid det här laget...
Suck. Snälla släpp spelet till Steam, Origin osv istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför spelutvecklare idag behöver gå ut med sådan här information. Borde det inte vara självklart att försöka laga sin produkt?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Pinsamt. Samtliga kunder borde få pengarna tillbaka och en ursäkt.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Elcentralen:

650 kr för ett spel som inte är sli kompatibelt ? när byggdes detta spel 2000 ?

Verkar tyvärr bli vanligare på senare, att spel inte stödjer SLI och CF.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam West:

Gillar ms tjänster rent generellt, men Games for Windows konceptet var uselt när det kom. Och har det inte lyckats få fäste vid det här laget...
Suck. Snälla släpp spelet till Steam, Origin osv istället

Skickades från m.sweclockers.com

Blanda inte ihop GFW med GFWL vilket var det folk klagade på. GFW är just det strejf nämner innan vilket allmänt är vertiga punkter. GFWL är/var Xbox Live-implementeringen för Windows med DRM och Achievements.

Helt upp till MS vart de säljer spel de själva finansierat. Upp till konkurrerande butiker att försöka förhandla med Microsoft om se vill saluföra deras spel. Eller Microsoft mef för den delen, om de upplever att de kan få in mer pengar via någon mer butik/plattform.

Permalänk
Medlem

Aah ok. @anon5930 @strejf men vad exakt är skillnaderna mellan Live oxh vanliga Games for Windows?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Games for Windows certifieringen var det väl inget fel på kan jag tycka. Här är kraven för att få certifieringen:

Enkel installation - En installation ska kunna göras med så få steg som möjligt.
Games Explorer-Ikon - En ikon som visar att spelet är installerat.
64bitars kompatibilitet - Spelet ska kunna köras under 64-bitar versioner av Windows även om det bara utnyttjar 32 bitar.
Widescreen - Spelet har stöd för visning av högupplöst widescreen.
Xbox 360 kontroll - Spelet kan använda en handkontroll som även passar till Xbox 360 (gäller dock inte alla spel).

Känns ju rätt basic, detta klarar redan 99% av alla kommersiella spel släppta för Windows.
Kanske med undantag för 360-kontroll-biten, men det är väl inget jag personligen prioriterar.

Vet inte hur nyttigt UWP är för high end FPS (kommer inte att köra på en tablet eller smartphone ändå) men det kanske blir nån kundnytta efterhand, kanske, för MS är nyttan förstås betydligt större.

Jag kommer tills vidare i görligaste mån undvika UWP-spel, köper gärna via andra leverantörer.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RHWarrior:

Känns ju rätt basic, detta klarar redan 99% av alla kommersiella spel släppta för Windows.
Kanske med undantag för 360-kontroll-biten, men det är väl inget jag personligen prioriterar.

Vet inte hur nyttigt UWP är för high end FPS (kommer inte att köra på en tablet eller smartphone ändå) men det kanske blir nån kundnytta efterhand, kanske, för MS är nyttan förstås betydligt större.

Jag kommer tills vidare i görligaste mån undvika UWP-spel, köper gärna via andra leverantörer.

Ehhm.. Ja. GFW las också ner i augusti 2013 så...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Elcentralen:

650 kr för ett spel som inte är sli kompatibelt ? när byggdes detta spel 2000 ?

Gissar att en rätt stor bidragande orsak till att stöd för CF/SLI, som båda använder sig av alternate frame rendering (AFR), allt oftare utelämnas beror på att fler shader-tekniker som används i spel behöver föregående scen som indata. Om man behöver föregående scen som indata skalar AFR rätt dåligt med flera GPUer.

Det positiva med DX12 och Vulkan är att deras design öppnar upp för många fler multi-GPU tekniker än just AFR, nackdelen är att det ligger på varje speltitel att explicit stödja multi-GPU medan CF/SLI med DX11 kan hanteras via drivare.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Då jag har båda utgåvorna så upplever jag Xbox One-utgåvan som den bättre av de två. Nu fungerar förvisso PC-utgåvan rätt bra på mitt system men det ojämna flytet ihop med den rätt dåliga bildkvaliten (texturerna speciellt) gör PC sämre. Att det är lättare att läsa texterna i spelet samt att det lär vara lättare för de flesta att sikta med mus är väl de enda fördelarna.

Xbox One-utgåvan är inte supersnygg men ser ändå rätt bra ut. Nu är inte grafik superviktigt för mig men ingen större wow-effekt att sitta med 2560x1440 knappt en halvmeter från skärmen, det betydligt större avståndet mellan soffan och tvn hjälper som oftast mycket här.

Trevligt spel, allt som allt, men jag hade gärna sett att spelets skick på PC var bättre vid lanseringen. Inte för att MS skulle vara ensam om detta, är ju branschstandard...

Skickades från m.sweclockers.com

Ett av de största problemen är ju uppskalningen de använder man kan inte få spelet att rendera i native upplösning , pluss inget stöd för Ultrawide och så vidare... Fattar inte hur man kan släppa en så dålig port, stör mig så mkt på att de fan inte verkar testa spelet ens...

Och trode de att ingen på PC skulle märka uppskalningen och filmgrain osv osv osv... Suck

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

650 kr för ett spel som inte är sli kompatibelt ? när byggdes detta spel 2000 ?

Det där är ju helt klart intressant också, läser man Remedys FAQ som de precis släppte säger de att UWP inte fungerar med SLI, läser man samma fråga hos MS säger de att det är upp till utvecklarna att implementera det och att stödet finns?!

Fan va kasssst detta är kan inte släppa det haha

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Games for Windows certifieringen var det väl inget fel på kan jag tycka. Här är kraven för att få certifieringen:

Enkel installation - En installation ska kunna göras med så få steg som möjligt.
Games Explorer-Ikon - En ikon som visar att spelet är installerat.
64bitars kompatibilitet - Spelet ska kunna köras under 64-bitar versioner av Windows även om det bara utnyttjar 32 bitar.
Widescreen - Spelet har stöd för visning av högupplöst widescreen.
Xbox 360 kontroll - Spelet kan använda en handkontroll som även passar till Xbox 360 (gäller dock inte alla spel).

Får väl hoppas att dom lägger till en punkt om att spelet ska funka som det är tänkt också, för det verkar det ju vara lite sisådär med.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam West:

Aah ok. @anders190 @strejf men vad exakt är skillnaderna mellan Live oxh vanliga Games for Windows?

Skickades från m.sweclockers.com

Games for Windows är en certifiering som visar att spelet stödjer en del vid tidpunkten viktiga saker. 2006 var exempelvis widescreen-skärmar fortfarande inte jättevanligt men GFW lär ha hjälpt utvecklingen framåt där så gott som alla spel idag stödjer detta. Idag behövs inte denna certifiering och dels pga det och att GFWL slutat användas (i nya titlar) så har det lagts ner: https://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_Windows

Games for Windows Live är just Microsofts spelplattform, med DRM-klient, meddelanden och achievements som liknar Xbox 360-satsningen som gick live (heh) något år tidigare i och med 360-lanseringen. Hotmail/Xbox-kontot används/användes även för GFWL. Satsningen lyckades inte och när Steam började bli populärt sent 2008 till att ta över PC-marknaden nästan helt med Steamworks-DRM'et runt 2009/2010 så har GFWL konkurrerats ut helt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_Windows_%E2%80%93_Liv...

Själv gillade jag vissa aspekter av GFWL men som helhet var det ingen bra lösning. Lite för tidig, lite för omständig. Samtidigt tycker jag inte att Steam är alltför bra heller även om den sedan 2010 blivit klart bättre än vad även den var innan.

Viktigt att komma ihåg att allt börjar någonstans och just Steam var inte populär inledningsvis. Och det tog väldigt många år innan Steam närmade sig den position de haft de senaste åren. Samtidigt tycker jag att Microsoft borde lärt sig av GFWL-tiden men också tittat mer på vad konkurrerande lösningar gjort bra och dåligt. Förhoppningsvis löses mycket i och med att DirectX 12 mognar men också drivrutiner för detta och UWP och Windows 10 som helhet. Inledningsvis har det varit rätt dåligt. Förhoppningsvis ser det mycket bättre ut lagomt till släppet av Forza.

Skrivet av Oneone:

Ett av de största problemen är ju uppskalningen de använder man kan inte få spelet att rendera i native upplösning , pluss inget stöd för Ultrawide och så vidare... Fattar inte hur man kan släppa en så dålig port, stör mig så mkt på att de fan inte verkar testa spelet ens...

Och trode de att ingen på PC skulle märka uppskalningen och filmgrain osv osv osv... Suck

21:9 och liknande är väl samtidigt långt ifrån standard så att detta inte stöd förvånar inte mig så mycket. Men trist för de som sitter på sådanna skärmar förstås. Jag sitter på en 2560x1440-skärm och tycker det är störande när spel inte stödjer den upplösningen. Rätt sällsynt idag förstås och UHD och diverse wide-upplösningar bör förhoppningsvis få bättre stöd i framtiden med.

Håller med om skalingsproblemet dock. Nu vet jag inte vad spelet utgår ifrån, hade det varit 1280x720 borde det sett rätt bra ut med 2560x1440 men det blir suddigt så måste vara något annat. Hade gärna sett att något gjorts åt skalningen med men intrycket jag fick av detta igår var att de tekniska problemen som gör spelet svårspelat prioriteras mer vilket samtidigt inte är orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Games for Windows är en certifiering som visar att spelet stödjer en del vid tidpunkten viktiga saker. 2006 var exempelvis widescreen-skärmar fortfarande inte jättevanligt men GFW lär ha hjälpt utvecklingen framåt där så gott som alla spel idag stödjer detta. Idag behövs inte denna certifiering och dels pga det och att GFWL slutat användas (i nya titlar) så har det lagts ner: https://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_Windows

Games for Windows Live är just Microsofts spelplattform, med DRM-klient, meddelanden och achievements som liknar Xbox 360-satsningen som gick live (heh) något år tidigare i och med 360-lanseringen. Hotmail/Xbox-kontot används/användes även för GFWL. Satsningen lyckades inte och när Steam började bli populärt sent 2008 till att ta över PC-marknaden nästan helt med Steamworks-DRM'et runt 2009/2010 så har GFWL konkurrerats ut helt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_Windows_%E2%80%93_Liv...

Själv gillade jag vissa aspekter av GFWL men som helhet var det ingen bra lösning. Lite för tidig, lite för omständig. Samtidigt tycker jag inte att Steam är alltför bra heller även om den sedan 2010 blivit klart bättre än vad även den var innan.

Viktigt att komma ihåg att allt börjar någonstans och just Steam var inte populär inledningsvis. Och det tog väldigt många år innan Steam närmade sig den position de haft de senaste åren. Samtidigt tycker jag att Microsoft borde lärt sig av GFWL-tiden men också tittat mer på vad konkurrerande lösningar gjort bra och dåligt. Förhoppningsvis löses mycket i och med att DirectX 12 mognar men också drivrutiner för detta och UWP och Windows 10 som helhet. Inledningsvis har det varit rätt dåligt. Förhoppningsvis ser det mycket bättre ut lagomt till släppet av Forza.

21:9 och liknande är väl samtidigt långt ifrån standard så att detta inte stöd förvånar inte mig så mycket. Men trist för de som sitter på sådanna skärmar förstås. Jag sitter på en 2560x1440-skärm och tycker det är störande när spel inte stödjer den upplösningen. Rätt sällsynt idag förstås och UHD och diverse wide-upplösningar bör förhoppningsvis få bättre stöd i framtiden med.

Håller med om skalingsproblemet dock. Nu vet jag inte vad spelet utgår ifrån, hade det varit 1280x720 borde det sett rätt bra ut med 2560x1440 men det blir suddigt så måste vara något annat. Hade gärna sett att något gjorts åt skalningen med men intrycket jag fick av detta igår var att de tekniska problemen som gör spelet svårspelat prioriteras mer vilket samtidigt inte är orimligt.

Live fanns på original xbox också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Live fanns på original xbox också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men tappningen är den från Xbox 360 i och med achievements.