Dampade över spel, sprickor i TV-skärm

Permalänk
Medlem

Dampade över spel, sprickor i TV-skärm

Blev förbannad på ett spel och slog fjärren rakt i tv-bordet samt slängde den i väggen. I ren ilska minns jag inte om jag prickade TV-skärmen. Men en stund senare så kommer detta upp: http://www.ladda-upp.se/bilder/zckhxwipgspr/

Detta täcker halva skärmen. Om jag stänger av teven och lyser med en lampa emot så syns inga sprickor. Kan något där inne spricka om jag slår fjärrkontrollen allt vad jag orkar i TV-bordet? Om jag hade prickat skärmen från några centimeters avstånd så borde ju någon spricka synas iaf. Jag vet inte om något från fjärren kan ha studsat mot den dock, den är i tusen delar.

Går det laga eller bara kasta skiten?

Permalänk
Medlem

Tror du pricka skärmen ordentligt, spelade du cs eller? Haha

Permalänk
Medlem

@daroo:
Hemförsäkringen är nog ditt bästa alternativ, då det antagligen är dyrare byta panelen på din TV än att köpa en ny.

Permalänk
Hedersmedlem

Skärmen består av flera lager som kan spricka och det är väl något av de inre lagren som spruckit i ditt fall. Panelen går inte att laga.
Däremot kan man kanske byta panelen. På dyrare skärmar kan man spara några slantar om man byter skärmpanel själv och vet vad man gör men det är inte alltid så lätt att få tag i rätt panel.
Inte så vanligt att laga paneler längre utan det mesta är slit och släng vilket gör att lagerhållning av skärmkomponenter i flera fall är svårt när skärmen funnits några år på marknaden.
Ska du leta skärmpaneler så är mitt tips ebay.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

lcd displayen är spräckt något har träffat den syns klart och tydligt.

displayen är väldigt känslig och att spräcka den är otroligt lätt

lcd displayen sitter bakom ett tunt lager plast med lite filter och grejjor på så inte säkert att sprickor i lcd syns igenom plasten.

Skrivet av Ronaldo:

@daroo:
Hemförsäkringen är nog ditt bästa alternativ, då det antagligen är dyrare byta panelen på din TV än att köpa en ny.

om den täcker detta ja. inte alla hemfösäkringar där drulle ingår automagiskt utan måste väljas till.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Haha. Sorry men detta fick mig att skratta och det tackar jag dig för.

Permalänk
Rekordmedlem

Är humöret och behärskningen dålig får plånboken lida.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är humöret och behärskningen dålig får plånboken lida.

Väl sanna ord som är anledningen till varför jag under tonåren hade alltid extra tangentbord och möss hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Dark Souls?

Exakt min tanke!

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Detta "brings back memories"... Jag spelade, för två evigheter sedan, en tidig beta version av CS och blev konstant ägd av en tomte med AWP, typ tio gånger på raken (jag ansåg mig själv vara en l337 CS spelare på den tiden) så mitt nicknames rykte som l337 spelare var på spel, statsen var ju allt liksom.
Jag blev så jävla arg, kastade tangentbordet i golvet samtidigt som jag vräkte mig upp ur stolen, skrek rakt ut alla svordomar jag kom på och slog sedan ett stort jävla hål i innerdörren till mitt rum. DIREKT, och jag menar DIREKT, efter att jag insett vad jag gjort så blev jag bara så jävla arg på mig själv. Så jävla IQ-badboll, som låter ett spel påverka mig så mycket.

Som tur var så var det ingen annan hemma och ännu bättre, jag sommarjobbade som vaktmästare i bostadsrättsföreningen, så jag knatade ner till jobbet, pratade med en kollega, blev utskrattat av alla, gick och hämtade en likadan dörr i ett förråd samt bytte ut dörren i lägenheten. Ingen hade en aning om att det inte var samma dörr

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Tack för det goda skrattet!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional