Permalänk
Medlem

Skönt MMORPG?

Hej!

Saknar känslan från ett MMORPG och vill lira något sådant spel.

Har kör WoW från och till sen vanilla men lagt ner det helt.

Har även kört en helt del FFXIV - men tröttnat lite där också.

Är Black Desert något att ha? har sett några videos men svårt att avgöra..

Tips uppskattas!

Visa signatur

|| FD Meshify C | RM750x 750W | Asus X470-F | AMD Ryzen 7 2700x | 32GB 3000Mhz | Asus RTX3080 TUF | 2x NVMe 500GB | Win10 Pro 64-Bit | ASUS VG259QM+Samsung S24D390H | Deathadder Chroma och Logitech G533 ||

Permalänk
Medlem

RuneScape

Permalänk
Medlem

Black Desert kändes ganska 'meh'. Inget jag har prövat har lyckats matcha Wow. Black Desert, Guild Wars 2, Star Wars och ett tiotal andra MMOS. Samtliga la jag ner efter någon dag/vecka!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Black Desert kändes ganska 'meh'. Inget jag har prövat har lyckats matcha Wow. Black Desert, Guild Wars 2, Star Wars och ett tiotal andra MMOS. Samtliga la jag ner efter någon dag/vecka!

Håller med om detta, inte lirat något MMO som gett samma känsla som WoW, till och med de senaste expansionerna som folk har ganska negativa synpunkter på har gett mig mer spelglädje än övriga MMOs jag testat.
Har dock skickat ett Black Desert guest pass till TS (har inga fler så fråga inte!) så kan scobin avgöra själv om det är värt eller ej

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scobin:

Hej!

Saknar känslan från ett MMORPG och vill lira något sådant spel.

Har kör WoW från och till sen vanilla men lagt ner det helt.

Har även kört en helt del FFXIV - men tröttnat lite där också.

Är Black Desert något att ha? har sett några videos men svårt att avgöra..

Tips uppskattas!

Har kört massor med MMORPGn efter WoW har igentligen bara hitta ett som är lika bra, det är LOTRO. Om man gillar PvE så är faktiskt LOTRO bättre än WoW, nu är det några år sen jag spelade något MMORPG. Den typen av spel har en viss förmåga att käka vänner, tid och familj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

RuneScape

kan inte rekommendera att man börjar på runescape idag, utan är mest för spelare som spelat tidigare. är verkligen inte samma bra spel de var förr

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

kan inte rekommendera att man börjar på runescape idag, utan är mest för spelare som spelat tidigare. är verkligen inte samma bra spel de var förr

Därför man kan börja på Old School ist, då ligger du inte 10+ år efter och det är RuneScape från 2007 och inte RuneScape 3.

Har man aldrig spelat förut så är det ett ganska kul och soft spel.

Permalänk
Medlem

Prova RP servers i WoW.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Avalon online verkar vara ett helt okej hjärndött, lite smågrindigt lir i runescape anda.
Blade and soul har fått rätt schysst kritik och se vansinnigt snyggt ut.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Testa SWTOR kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Blade and soul har fått rätt schysst kritik och se vansinnigt snyggt ut.

Vansinnigt snyggt vet jag inte. Men det är ganska kul. Orkade inte med storyn dock. Sjukt asien stereotypisk.

Black Desert spelar jag nu och tycker det är väldigt bra än så länge. Önskar bara någon av dem jag brukar spela med hängt på.

Samma med Wild Star, mycket underhållande men ingen jag brukar spela med hängde på.

Guild Wars 2 gillar jag också men det verkade jag också vara ensam om. Fan vilka tråkiga spel polare jag har inser jag nu

Elder Scrolls Online blir bara bättre och bättre, nu kan man ju äntligen sno saker.

Fastnar du för någon av dom 4 så kan du skicka PM om du vill ha någon att spela med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Därför man kan börja på Old School ist, då ligger du inte 10+ år efter och det är RuneScape från 2007 och inte RuneScape 3.

Har man aldrig spelat förut så är det ett ganska kul och soft spel.

OSRS är dock inte samma sak som spelet var 07, OSRS har fått mer uppdateringar och nya saker än rs3 har fått sedan launch av OSRS

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Jag gillar Elder Scrolls Online starkt, där finns en hel del att hämta för de flesta typer av datorspelare.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Avalon online verkar vara ett helt okej hjärndött, lite smågrindigt lir i runescape anda.
Blade and soul har fått rätt schysst kritik och se vansinnigt snyggt ut.

Intressant hur folk uppfattar saker på olika sätt
Jag tycker personligen att B&S inte är snyggt för fem öre trots att det känns som de försökt göra det apsnyggt. Tycker det är konstigt att blanda nästan cartoonig stil med realism. Nästan så att NPCerna i TERA ser bättre än i B&S

Black Desert Online ser däremot riktigt bra ut för att vara ett MMO. Synd bara att det är så extremt komplicerat, vilket iofs är bra för folk som gillar sådant, men casual är det inte direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av scobin:

Hej!

Saknar känslan från ett MMORPG och vill lira något sådant spel.

Har kör WoW från och till sen vanilla men lagt ner det helt.

Har även kört en helt del FFXIV - men tröttnat lite där också.

Är Black Desert något att ha? har sett några videos men svårt att avgöra..

Tips uppskattas!

Black desert är inget om man vill ha en hyfsad story. Alla konversationer saknar vad man själv säger utan man får bara svaren på det man sagt så får man gissa vad det var man frågade eller sa. Däremot crafting, handel, stridssystem och en del annat är väldigt häftigt. Värt att prova om du får tag i ett guest pass, mitt är snart slut och jobbar fortfarande på att bestämma mig för om saker som usel story, olika klasser bundna till specifik ålder och kön m.m. avskräcker mig eller alla de bra sakerna håller mig kvar...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

kan inte rekommendera att man börjar på runescape idag, utan är mest för spelare som spelat tidigare. är verkligen inte samma bra spel de var förr

Tvärtom om man har spelat WoW tycker jag. Det både var och är ett väldigt annorlunda MMO, men numera så finns ju abilities även där med lite mer avancerade pvm. Dock är det dåliga att det tar väldigt väldigt lång tid innan du når tillräckligt höga levlar och få rätt gear för att möta några intressanta bossar osv. Värt att testa på nya klienten som släpps den 18 april med väldigt mycket förbättrad grafik och prestanda (och ingen fps limit).

Permalänk
Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tvärtom om man har spelat WoW tycker jag. Det både var och är ett väldigt annorlunda MMO, men numera så finns ju abilities även där med lite mer avancerade pvm. Dock är det dåliga att det tar väldigt väldigt lång tid innan du når tillräckligt höga levlar och få rätt gear för att möta några intressanta bossar osv. Värt att testa på nya klienten som släpps den 18 april med väldigt mycket förbättrad grafik och prestanda (och ingen fps limit).

så mycket förbättrad är inte grafiken. prestandan håller jag inte med om att den är bättre då klienten drar tillräckligt mycket för att sätta igång fläktarna på högvarv.
och att nå max på rs3 tar knappt ett år. speciellt med treasure hunter.
att nå 70-80 i alla skills tar ~3-4 veckor

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Brukar rekommendera ff14 då det spelet har/hade lite av den gamla wow känslan, men det hade du ju redan spelat sönder :/. Testade Wildstar lite kort när det kom. Personligen gillade jag inte den visuella stilen men i övrigt så ska det ju vara rätt bra och den nya f2p modellen ska vad jag hört vara ganska rättvis.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

så mycket förbättrad är inte grafiken. prestandan håller jag inte med om att den är bättre då klienten drar tillräckligt mycket för att sätta igång fläktarna på högvarv.
och att nå max på rs3 tar knappt ett år. speciellt med treasure hunter.
att nå 70-80 i alla skills tar ~3-4 veckor

I NXT, jo, har du inte sett det? Samma stil givetvis dock. Prestandan är bättre, du får betydligt högre framerate osv.

Du förutsätter att man för det första: är expert på spelet. För det andra: att man spelar bokstavligt talat hela dagarna. Finns inget annat sätt du når så höga lvlar på en månad, antagligen kan du nog inte bli det heller dock, eftersom många skills kräver väldigt mycket pengar för att kunna levla tillräckligt snabbt, för att inte tala om den senaste skillen Invention. Vill man dock ha en utmaning så är det väl bara att skapa ett Ironman-konto, då har du ingen TH, ingen trade osv. Folk blir max på ett år för att dom inte har skola/jobb och nötar hela dagarna, sedan så skulle jag vilja påstå att det tar fler timmars spelande än något mainstream MMO.

PS: Går fläktarna på högvarv så gå in i inställningarna, man kan välja hur mycket cpu-användning det skall vara och har man den på hög så kommer t.o.m en i7 4790K jobba en del (utan någon nytta då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Jag gillar Elder Scrolls Online starkt, där finns en hel del att hämta för de flesta typer av datorspelare.

ESO är den enda MMORPG jag har spelat mycket och jag har tyckt det har varit roligt så jag skulle också rekommendera det till andra.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Tycker swtor och secret world har bäst story bland alla mmo jag spelat. Har visserligen tröttnat på båda spelen, men nu har det kommit en hel del nytt till båda. Eso är inte heller så tokigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv

Black Desert är det bästa som finns ute på marknaden nu och det verkar inte finnas någonting som kan matcha det inom en överskådlig framtid.
Ska dock passa på att varna för att det är ett väldigt djupt spel. Så vill du ligga på topp krävs mycket tid och efterforskning. Alltså, mer än normalt i ett MMO.

Permalänk

Slår ett slag för Black Desert härmed. Vilken härlig grafik och miljö!
Lämnade Guild Wars 2 för tre veckor sedan och tittar inte tillbaka.
Som andra skrivit så är det mycket att göra och djupt att man vill köra på hela tiden.
Det finns några negativa aspekter men tycker att de positiva överväger tyngre.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

I NXT, jo, har du inte sett det? Samma stil givetvis dock. Prestandan är bättre, du får betydligt högre framerate osv.

Du förutsätter att man för det första: är expert på spelet. För det andra: att man spelar bokstavligt talat hela dagarna. Finns inget annat sätt du når så höga lvlar på en månad, antagligen kan du nog inte bli det heller dock, eftersom många skills kräver väldigt mycket pengar för att kunna levla tillräckligt snabbt, för att inte tala om den senaste skillen Invention. Vill man dock ha en utmaning så är det väl bara att skapa ett Ironman-konto, då har du ingen TH, ingen trade osv. Folk blir max på ett år för att dom inte har skola/jobb och nötar hela dagarna, sedan så skulle jag vilja påstå att det tar fler timmars spelande än något mainstream MMO.

PS: Går fläktarna på högvarv så gå in i inställningarna, man kan välja hur mycket cpu-användning det skall vara och har man den på hög så kommer t.o.m en i7 4790K jobba en del (utan någon nytta då).

klart jag sett det. är member sedan 2006. prestandan är bättre i det att du får högre framerates, det är det. javaklienten är cappad på 50 eller 60fps.
min ironman nådde 70 i alla skills utom 5 borträknat invention (då invention inte fanns då) på 5 veckor. då hade jag ett 8-17 jobb och bodde 1h från jobbet.
så kanske körde 4 timmar per dag 4-6 gånger i veckan.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Kom och spela eq2 med mig på splitpaw!

Skickades från m.sweclockers.com