Någon som vet om Warcraft 2 går att köpa och spela nu?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Warcraft 2 går att köpa och spela nu?

Blizzard skulle ju göra en remake på warcraft 2 för att anpassas till moderna OS. har det blivit klart än? Jag är sugen att köra lite retro warcraft
Även Diablo 2 skulle ju göras om.
Någon som vet och har länkar?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det enda jag hört om warcraft 2 är att blizzard har sökt personal som skulle få det att funka bättre på moderna OS. Både warcraft 3 och diablo 2 har nyligen fått uppdateringar som gör att de fungerar bättre.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Blizzard skulle ju göra en remake på warcraft 2 för att anpassas till moderna OS. har det blivit klart än? Jag är sugen att köra lite retro warcraft
Även Diablo 2 skulle ju göras om.
Någon som vet och har länkar?

Diablo 2 kommer inte att göras om, det uppdateras bara så att det fungerar bra på moderna operativsystem och hårdvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Warcraft 2 kan du spela med hjälp av dosbox

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §7 (piratkopiering)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Blizzard skulle ju göra en remake på warcraft 2 för att anpassas till moderna OS. har det blivit klart än? Jag är sugen att köra lite retro warcraft
Även Diablo 2 skulle ju göras om.
Någon som vet och har länkar?

Minns inte att Warcraft 2 har nämnts specifikt? Warcraft 3 vill jag minnas däremot. Hursomhelst så tror jag jag lyckades köra det utan några större problem på Windows 7 häromåret.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080