ta reda på vad som sidan försöker ladda

Permalänk
Medlem

ta reda på vad som sidan försöker ladda

hej, har en sida jag dagligen besöker som alltid står som ansluter i firefox:

finns det något plugin eller liknande som visar vad sidan håller på att ladda in? kanske kan blockera skriptet eller liknande med adblock element hider. sidan fungerar dock felfritt under tiden så det är inga bilder den försöker ladda in etc
och ja, detta stör mig tillräckligt mycket för att behöva göra en tråd om det.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

hej, har en sida jag dagligen besöker som alltid står som ansluter i firefox: http://i.imgur.com/YCqOa4N.png
finns det något plugin eller liknande som visar vad sidan håller på att ladda in? kanske kan blockera skriptet eller liknande med adblock element hider. sidan fungerar dock felfritt under tiden så det är inga bilder den försöker ladda in etc
och ja, detta stör mig tillräckligt mycket för att behöva göra en tråd om det.

Finns under Tools -> Web developer -> Performance

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

I uBlock Origins avancerade inställningar kan man blockera anslutningar av tredjepartsskript, ramar, samt domäner man inte vill ha något att göra med. Kan tänka mig att det är en dålig tredjepartsleverantör som inte lyckas ansluta. Går även att göra i uMaxtrix med fler alternativ.
Låt mig gissa sidan. Mmo-champion?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

I uBlock Origins avancerade inställningar kan man blockera anslutningar av tredjepartsskript, ramar, samt domäner man inte vill ha något att göra med. Kan tänka mig att det är en dålig tredjepartsleverantör som inte lyckas ansluta. Går även att göra i uMaxtrix med fler alternativ.
Låt mig gissa sidan. Mmo-champion?

ja, men då måste jag ändå veta vad det är som är segt. vilket jag inte gör just nu.
faktiskt inte, en sida som reglerna inte tillåter mig nämna dock

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan göra det med Firebug pluginet i Firefox

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

ja, men då måste jag ändå veta vad det är som är segt. vilket jag inte gör just nu.
faktiskt inte, en sida som reglerna inte tillåter mig nämna dock

Om du gör det som BrusE skrev, så kommer du få veta vad som krånglar.

Skrivet av BrusE:

Finns under Tools -> Web developer -> Performance

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.