Vill ha google play app till android Nokia Lumia

Permalänk
Medlem

Vill ha google play app till android Nokia Lumia

Jag är lite småkass på det här för jag har inte behövt funktionen förr för just denna tfn.
Meni mobilen Lumia Nokia, är det ju appstore som tillhör windows förinstallerad. Men jag är en lite girig rackare som vill även komma åt andra appar som inte finns att köpa eller få via dom. Och gärna då samlat i 100 tals kategorier för sökfunktion etc på Google Play App och dess appar. Tex många appar finns inte som bara en sak = tex citiboard.com etc som finns inte på windows app store mm etc. Appar som jag eftertraktar helt enkelt

Så nu till frågan, hur *** installerar jag Google Play på mobilsurf eller via wifi på tfn Lumia så jag har den appen eller de appar jag avser är intressanta att nedladda och vars hamnar dom i telefonen?

Tackar för ev hjälp

Permalänk
Avstängd

Vill du ha appar har du ju valt fel plattform, lösning byt mobil.

Permalänk
Medlem

Kort sagt: Det går inte.
Var du inte medveten om det när du valde plattform?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Kort sagt: Det går inte.
Var du inte medveten om det när du valde plattform?

Skickades från m.sweclockers.com

Medveten ? Jag valde en tfn som jag anser är bra som kamera och andra program till priset. Jag tror ni har båda har fel som svarat i tråden 2 st . Detta är en Windows 8-10 tfn. Den ska kunna använda ALLA appar avsedda för mobil oavsett om dom tankas INTE från Google Play App Store men nån annan stans som inte implementerar själva APP store funktionen och dess OP system krav eller Märkeskrav på mobiler som ex uteslutande Samsung el Iphone. Jag tror inte ni vet vad ni pratar om, eftersom appar finns och kan finnas för alla märken via olika sajter bara när man besöker sajten. Så Google Play är ju defininivt fel isf hämta ifrån, tanka och installera appar men hittat motsvarande appar direkt från sajter från sajten, så saken är löst att plocka in vilka spel eller andra appar jag kan tänka mig vill fast inte samlat på en sajt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Kort sagt: Det går inte.
Var du inte medveten om det när du valde plattform?

Skickades från m.sweclockers.com

Kort sagt det går visst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenneon:

Kort sagt det går visst

Önskar dig lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneon:

Kort sagt det går visst

Nä, du kan inte köra androidappar på en windowstelefon. Precis lika lite som du kommer kunna köra iphoneappar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Kenneon:

Kort sagt det går visst

Tyvärr har dom rätt:

"Android-appar
Android-enheter: På listan över enheter som stöds ser du om din Android-enhet är kompatibel med Google Play.
Andra operativsystem: Enheter där andra operativsystem används (inklusive iOS- och Windows-enheter) stöds inte för nedladdning av Android-appar på Google Play."

https://support.google.com/googleplay/answer/2844198?hl=sv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneon:

Medveten ? Jag valde en tfn som jag anser är bra som kamera och andra program till priset. Jag tror ni har båda har fel som svarat i tråden 2 st . Detta är en Windows 8-10 tfn. Den ska kunna använda ALLA appar avsedda för mobil oavsett om dom tankas INTE från Google Play App Store men nån annan stans som inte implementerar själva APP store funktionen och dess OP system krav eller Märkeskrav på mobiler som ex uteslutande Samsung el Iphone. Jag tror inte ni vet vad ni pratar om, eftersom appar finns och kan finnas för alla märken via olika sajter bara när man besöker sajten. Så Google Play är ju defininivt fel isf hämta ifrån, tanka och installera appar men hittat motsvarande appar direkt från sajter från sajten, så saken är löst att plocka in vilka spel eller andra appar jag kan tänka mig vill fast inte samlat på en sajt.

Du har helt fel och verkar mest svamla.

Du får antingen byta telefon, koda egna appar eller hitta andra appar som fyller samma funktion.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Det gick att installera Android appar på w10 ett tag. Tror dom har slutat med den funktionen nu.

http://forum.xda-developers.com/windows-phone-8/general/apk-i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneon:

Kort sagt det går visst

Nej, du komner aldrig att få ett fungerande Google Play på en Windows Phone enhet, lika lite som du kommer få ett in iOS.
Åtminstone inte det sistnämnda, Android har man redan försökt med. Om det mot förmodan skulle fungera fullt ut kommer det ta åtskilliga år.

För att göra det hela väldigt simpelt:
iOS appar till iOS
Android appar till Android
Windows phone appar till Windows phone
Det finns ingen magisk väg runt det tyvärr, det gick ett tag att köra vissa android appar på Windows phone i ett försök att försöka få fart på app-utvecklingen som är deras stora akilleshäl. Den funktionen är dock vad jag vet helt borttagen nu då det inte fungerade alltför väl.
Men det är klart, har du hittat någon magisk väg runt det hela och fått till ex alla Googles Play tjänster att fungera så för all del hojta till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenneon:

Medveten ? Jag valde en tfn som jag anser är bra som kamera och andra program till priset. Jag tror ni har båda har fel som svarat i tråden 2 st . Detta är en Windows 8-10 tfn. Den ska kunna använda ALLA appar avsedda för mobil oavsett om dom tankas INTE från Google Play App Store men nån annan stans som inte implementerar själva APP store funktionen och dess OP system krav eller Märkeskrav på mobiler som ex uteslutande Samsung el Iphone. Jag tror inte ni vet vad ni pratar om, eftersom appar finns och kan finnas för alla märken via olika sajter bara när man besöker sajten. Så Google Play är ju defininivt fel isf hämta ifrån, tanka och installera appar men hittat motsvarande appar direkt från sajter från sajten, så saken är löst att plocka in vilka spel eller andra appar jag kan tänka mig vill fast inte samlat på en sajt.

Årets inlägg 2016 på Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det du beskriver är egentligen ett önsketänkande hos många.
Ett os för att kunna köra precis alla appar, oavsett vilket os appen från början utvecklades för.

Dock så kommer det här aldrig att hända då exklusivitetenn hos framförallt Apple och deras os skulle försvinna. Exakt lika med Google och Microsoft själva, i själva grunden borde inte Microsoft sträva efter att få program som inte är utvecklade för deras os att fungera. Det man istället borde sikta på är att göra Windows Phone till ett exklusivt os, i dagsläget finns det inget direkt som WP gör bättre än andra os.
Sikta på att få utvecklare att öppna upp ögonen för wp, gör inte krångliga omvägar med appar som fungerar till 50%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Det du beskriver är egentligen ett önsketänkande hos många.
Ett os för att kunna köra precis alla appar, oavsett vilket os appen från början utvecklades för.

Dock så kommer det här aldrig att hända då exklusivitetenn hos framförallt Apple och deras os skulle försvinna. Exakt lika med Google och Microsoft själva, i själva grunden borde inte Microsoft sträva efter att få program som inte är utvecklade för deras os att fungera. Det man istället borde sikta på är att göra Windows Phone till ett exklusivt os, i dagsläget finns det inget direkt som WP gör bättre än andra os.
Sikta på att få utvecklare att öppna upp ögonen för wp, gör inte krångliga omvägar med appar som fungerar till 50%

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det inte riktigt så jag menade att jag vill köra alla appar kompatibel för ett vist OP system utan motsvarande appar. Såklart kan jag inte få eller ha tillgång till alla olika appar etc avsett för en plattform.

MEN kan defintivt tanka ner appar som inte finns på Windows Store direkt från sajten att hämta rätt version för min telefon av de som finns att tanka ner för ALLA olika plattformer, MEN som inte finns sökbar på Windows Store fast det är kompatibelt med telefonen eller versionen.

Som exempel fler sport-betting appar som måste hämtas direkt från sajten och är inte inlagt i Windows Store App tråkigt nog. Det var så jag menade...

Här har ni ett bra exempel = Jag kunde inte hitta citiboard på windows store och jag kunde inte heller ladda ner citiboard appen från Google play såklart för (Lumia) MEN jag kunde definitivt tanka ner och köra citiboard appen direkt nedladdad från officiella sajten så där är det en liten "bugg" oannoserad, men det är ju bara som sagt besöka sajten och tanka ner appen därifrån om inte storefunktioner erbjuder appen fast den är fullt kompatibel med din mobil men inte aviseras via windows store

Permalänk
Skrivet av Kenneon:

Nu var det inte riktigt så jag menade att jag vill köra alla appar kompatibel för ett vist OP system utan motsvarande appar. Såklart kan jag inte få eller ha tillgång till alla olika appar etc avsett för en plattform. MEN kan defintivt tanka ner appar som inte finns på Windows Store direkt från sajten att hämta rätt version för min telefon av de som finns att tanka ner för ALLA olika plattformer, MEN som inte finns sökbar på Windows Store fast det är kompatibelt med telefonen eller versionen. Som exemple fler sport-betting appar som måste hämtas direkt från sajten och är inte inlagt i Windows Store App tråkigt nog. Det var så jag menade...

Här har ni ett bra exempel = Jag kunde inte hitta citiboard på windows store och jag kunde inte heller ladda ner citiboard appen från Google play såklart för (Lumia) MEN jag kunde definitivt tanka ner och köra citiboard appen direkt nedladdad från officiella sajten så där är det en liten "bugg" oannoserad, men det är ju bara som sagt besöka sajten och tanka ner appen därifrån om inte storefunktioner erbjuder appen fast den är fullt kompatibel med din mobil men inte aviseras via windows store

Du måste använda punkter om du ska skriva så långa inlägg. Det blir svårt att läsa och svårt att förstå vad du försöker säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Det du beskriver är egentligen ett önsketänkande hos många.
Ett os för att kunna köra precis alla appar, oavsett vilket os appen från början utvecklades för.

Dock så kommer det här aldrig att hända då exklusivitetenn hos framförallt Apple och deras os skulle försvinna. Exakt lika med Google och Microsoft själva, i själva grunden borde inte Microsoft sträva efter att få program som inte är utvecklade för deras os att fungera. Det man istället borde sikta på är att göra Windows Phone till ett exklusivt os, i dagsläget finns det inget direkt som WP gör bättre än andra os.
Sikta på att få utvecklare att öppna upp ögonen för wp, gör inte krångliga omvägar med appar som fungerar till 50%

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart bygger olika OP system Iphone, Ipad, Android, Apple mm på att ha konkurransfördelar till olika avsedda appar och program system krav. Ingen universal tfn finns ännu och kommer aldrig att hända och ingen av tillverkarna skulle acceptera det heller med liscenser och patent, trademark, och exclusiva appar till deras märke etc utan åtal och domstol.

Det är ju själva grejen med mob-tfn att dom har sina unika avsedda appar för ensamrätt. Men att många vanliga appar finns ändå tillgängliga om man bara besöker sajten fast dom endast finns på antingen tex Google Play el Windows App store. Faktiskt inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.
Du vill ha tillgång till app-store och apples motsvarighet på din Lumia med appar du inte kan använda? Oavsett om du skulle ha tillgång till ex google play store och liknande skulle ändå inte apparna fungera då dom inte är utvecklade för Windows phone i första hand.
Vad exakt är det du vill ha?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om det som du du beskriver med clipboard stämmer verkar det enklare att bara tanka den från den officiella sajten istället för att invänta att den portas till store.
Eller missförstår jag dig helt nu?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Leta upp den här ikonen:

Sedan söker du. Det du inte hittar, det finns inte. Inte svårare än så. Dock, så länge det inte är Snapchat du letar efter så brukar det alltid finnas någon Windowsmotsvarighet.

Yes, det gick under en kortare period att emulera Android på Windows via Project Astoria. Detta var under utvecklingen av Windows 10 Mobile, fungerade inte särskilt bra och projektet lades sedan ner.
I nuläget går det inte att köra appar som inte kommer från Windows Store.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneon:

Såklart bygger olika OP system Iphone, Ipad, Android, Apple mm på att ha konkurransfördelar till olika avsedda appar och program system krav. Ingen universal tfn finns ännu och kommer aldrig att hända och ingen av tillverkarna skulle acceptera det heller med liscenser och patent, trademark, och exclusiva appar till deras märke etc utan åtal och domstol.

Det är ju själva grejen med mob-tfn att dom har sina unika avsedda appar för ensamrätt. Men att många vanliga appar finns ändå tillgängliga om man bara besöker sajten fast dom endast finns på antingen tex Google Play el Windows App store. Faktiskt inte svårare än så.

Du verkar mest sitta och ordbajsa för att försöka dölja det faktum att du hade helt fel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.
Du vill ha tillgång till app-store och apples motsvarighet på din Lumia med appar du inte kan använda? Oavsett om du skulle ha tillgång till ex google play store och liknande skulle ändå inte apparna fungera då dom inte är utvecklade för Windows phone i första hand.
Vad exakt är det du vill ha?

Rätt vanliga appar bara...

Det är ett önsketänkande... så glöm det. Men det jag förklarade var att många appar som är vanliga... Som ex tradera.com tex finns tillgänglig via sajten till min tfn Lumia men finns inte i Appstore för Windows men kan finnas i Google Play som sökbar och inbyggd. Dvs det är skillnad.

Man ska alltså alltid ta en extra titt på en app man inte hittar i Win Apps (men som finns på tex Google play) men finns på officiella sajten, för där hittar man den ändå en kompatibel version att ladda ner till Lumian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Om det som du du beskriver med clipboard stämmer verkar det enklare att bara tanka den från den officiella sajten istället för att invänta att den portas till store.
Eller missförstår jag dig helt nu?

Nä du förstår precis vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Du verkar mest sitta och ordbajsa för att försöka dölja det faktum att du hade helt fel.

Nä det gör jag inte, men jag tar tillbaka eller missledde att man ska kunna köra alla appar från och för ett ios system till ett annat. Så där gick du bet

Permalänk
Medlem

Låter som om det är windows motsvarighet till .apk-filer du är ute efter, finns det?

Permalänk
Medlem

@Make.Sense:
Går visst med vissa appar, direkt från sajten som gjort appen

Permalänk
Medlem

I fall där appar inte finns så blir man ju tvungen att använda mobilsidorna vilket i många fall är mer funktionella än sina appar. Tradera är ett typexempel på just detta, sämre app finns knappt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneon:

Det gick förut via en emulator på vissa appar, men det projektet las senare ner. (Project Astoria)

Men just nu går det inte, pga att det är två helt olika separata operativsystem.

Det du pratar om vissa betting sajter är appar som finns i Windows Store, det finns inget annat sätt att installera appar (*Developer Mode med egna appar går). Så tyvärr vet du nog inte vad du köpt och försöker ordbajsa till att du har rätt.