i5 2500K, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, 16Gb DDR3, ev. 7970

Permalänk

i5 2500K, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, 16Gb DDR3, ev. 7970

Säljer delar nedan då jag uppgraderat till nyare delar.

Intel Core i5 2500K (med stockkylare som aldrig använts)
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART DDR3

Jag fick problem med blåskärm för kanske ett år sedan och plockade då ut två av minnesmodulerna efter att memtest påvisade fel. Efter detta har det fungerat utan problem, har ej testat att köra med 3 minnesmoduler.

Det finns en liten skada på en av minnesplatserna på moderkortet, det är inget som påverkar funktionen.

Jag kan även tänka mig att sälja mitt 7970 beroende på bud.

Säljer helst allt i ett paket men tar bud på delar också.
Kan skickas men möts helst.
Betalning kan ske med swish eller kontant.

Bor i Valbo, jobbar i Gävle.

Säljes till vem jag vill (men antagligen högstbjudande)

Utgångsbud:
1000:- för CPU, Moderkort och RAM
1000:- för GPU

Mvh
Mikael

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1000 kr + frakt för CPU, mobo, RAM

Permalänk

Bjuder 1100kr + frakt för CPU,RAM, Mobo

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem

"Jag fick problem med blåskärm för kanske ett år sedan och plockade då ut två av minnesmodulerna efter att memtest påvisade fel. Efter detta har det fungerat utan problem, har ej testat att köra med 3 minnesmoduler.

Det finns en liten skada på en av minnesplatserna på moderkortet, det är inget som påverkar funktionen."

Undrar bara kör du med alla 4 minnena nu och klarat memtest med den skadade minnesporten ??

Inga blåskärmar eller andra problem som återkommit ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

2000 kr för allt

Permalänk

@Jonas79:
Jag har bara kört med två av minnesmodulerna efter att jag fått problem och memtest visade fel när alla 4 var inkopplade.
Efter att jag plockade ut 2 av minnesmodulerna har jag inte fått några problem med blåskärm osv.

Jag har inte prioriterat att felsöka exakt vilket av minnena, eller om det var en minnesport, som var problemet. Jag nöjde mig med att köra med 8GB i RAM istället för 16.

Permalänk

600+frakt för CPU och Minne

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Medlem

700kr plus frakt för i5 och moderkort

Permalänk

Alla bud noterade.

Permalänk
Skrivet av Glenn-Evert:

Alla bud noterade.

När slutar budgivningen?

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk

Jag tänkte låta budgivningen pågå under helgen avslutar söndag kväll. Ledande bud är 1100kr + frakt för CPU,RAM, Mobo. Har fått bud på 2000 för allt men värderar mitt 7970 till mer än 900.

/Mikael

Permalänk

Alla grejjerna finns fortfarande kvar.
Den som gett högsta budet ville dra sig ur, näst högsta (1000:- för mb, cpu och ram) är kontaktad men jag har inte fått svar.
Jag kommer antagligen att behålla grafikkortet.
Finns det intresse för bara något av moderkort, cpu eller ram så ge bud, ni har fortfarande chansen.

Permalänk
Skrivet av Glenn-Evert:

Alla grejjerna finns fortfarande kvar.
Den som gett högsta budet ville dra sig ur, näst högsta (1000:- för mb, cpu och ram) är kontaktad men jag har inte fått svar.
Jag kommer antagligen att behålla grafikkortet.
Finns det intresse för bara något av moderkort, cpu eller ram så ge bud, ni har fortfarande chansen.

Mitt bud på 600 för CPU och Minnena är kvar!

EDIT: Eller jag bjuder 800:-+frakt för allt!

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk

Har fått bud på 1000:- för moderkort, CPU och minne och gjort affär.
Tack till alla för visat intresse.

Permalänk
Medlem

Bestämt dig för att behålla gpu? Om inte vilken kylare/modell är det?

Permalänk

Jag har bestämt mig för att behålla gpu:n och väntar med uppgradering ett litet tag.
Tack för visat intresse till alla.