KÖPRÅD för en bra spelmus och musmatta för max 1000kr

Permalänk

KÖPRÅD för en bra spelmus och musmatta för max 1000kr

Tjenare!

Ska beställa en asus rog g751jt och behöver råd och tips inför köp av en bra mus och musmatta till datorn.

Hjälp mig att hitta i gaming träsket haha

Permalänk
Medlem

Personligen har jag fastnat för Steelseries Sensei ("Pro" som det brukar kallas i webbshoppar).

Det är svårt att säga om du skulle gilla den eftersom man har egna preferenser när det kommer till utformning och funktion, personligen älskar jag den och skulle inte kolla efter någon annan mus om min nuvarande skulle gå sönder.

Som musmatta kör jag FunC FS XL, gillar egentligen Steelseries QCK mer men den verkar inte fungera bra i kombon med musen. Musen börjar skippa så fort musmattan är lite sunkig så därför bytte jag till FunCen och den är rena drömmen för lasern

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Steelseries Rival samt en Turtle Beach Drift Wide, ser mycket stilrenare ut med en wide musmatta samt att den är riktig stabil även vid hastigare rörelser
Musmattan har sydda kanter så man slipper att den spricker upp efter några månader

Möss skiljer så mycket från person till person, men rekommenderar båda dessa men framförallt musmattan
Turtle Beach Drift Wide: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2778905

Permalänk
Skrivet av Cudage:

Jag kör med en Steelseries Rival samt en Turtle Beach Drift Wide, ser mycket stilrenare ut med en wide musmatta samt att den är riktig stabil även vid hastigare rörelser
Musmattan har sydda kanter så man slipper att den spricker upp efter några månader

Möss skiljer så mycket från person till person, men rekommenderar båda dessa men framförallt musmattan
Turtle Beach Drift Wide: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2778905

Ska kika på detta! Tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kör med Steel Series Rival och en Steel Series QCK XXL, fett skönt att ha så stor musmatta

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Steel Series Qck Mass kör jag på jobbet, hyfsat stor och framförallt tjock så man får lite avlastning i handleden Väldigt skön.

Köpte även denna på Kjell & Co för 50kr i helgen:

Arrogant Bastard Glacier, tjock musmatta med tygyta. Kändes rätt lik Steel Series.

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/moss-pekdon/musmattor/arrogant-bastard-glacier-musmatta-p93791

Vad gäller möss, så är det ju väldigt beroende av vilka spel du spelar. Jag kör Steel Series WoW Legendary MMO Mouse, som är liten och har fyra tumknappar samt tre knappar runt mushjulet i väldigt bra layout. Man kan spela t.ex. Diablo 3 med enbart musen =D

Kör du mer FPS, så är det kanske lagom med två sidknappar och en lättåtkomlig DPI-knapp när man ska snipe'a folk. Lillebror gillar sin nyinköpta Steel Series Rival 300, men den är lite stor säger han.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Steel Series Qck Mass kör jag på jobbet, hyfsat stor och framförallt tjock så man får lite avlastning i handleden Väldigt skön.

Köpte även denna på Kjell & Co för 50kr i helgen:

Arrogant Bastard Glacier, tjock musmatta med tygyta. Kändes rätt lik Steel Series.

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/moss-pekdon/musmattor/arrogant-bastard-glacier-musmatta-p93791

Vad gäller möss, så är det ju väldigt beroende av vilka spel du spelar. Jag kör Steel Series WoW Legendary MMO Mouse, som är liten och har fyra tumknappar samt tre knappar runt mushjulet i väldigt bra layout. Man kan spela t.ex. Diablo 3 med enbart musen =D

Kör du mer FPS, så är det kanske lagom med två sidknappar och en lättåtkomlig DPI-knapp när man ska snipe'a folk. Lillebror gillar sin nyinköpta Steel Series Rival 300, men den är lite stor säger han.

Ok tack så mycket! Ja det var ju ett klipp 😀 ska kika in detta. Är han vuxen och har små händer? Själv har jag ganskaganska stora händer haha så kanske är en bra mus för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

Ok tack så mycket! Ja det var ju ett klipp 😀 ska kika in detta. Är han vuxen och har små händer? Själv har jag ganskaganska stora händer haha så kanske är en bra mus för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Han är 18 iaf, men är lite kort i rocken ja

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX