Permalänk

Pengarna är nu reserverade på mitt Swedbankkonto, inte fått nåt meddelande än, men hoppas på att få nåt denna vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av natasamunrah:

Pengarna är nu reserverade på mitt Swedbankkonto, inte fått nåt meddelande än, men hoppas på att få nåt denna vecka

Samma här! B-)

Men man kanske inte ska vara för hypad, verkar som det tog ett tag mellan reservationen till folk i första vågen fick sina leveranser.

Reserverar de för alla i hela vågen direkt?

Permalänk
Hedersmedlem

Heh, missade ju helt det där mailet om att man ska se till att pengarna kan dras. Jag betalade med mitt AMEX så förhoppningsvis ska det inte vara några problem då de är vana vid större dragningar.

Gimme Gimme Gimme!!! Sen ska vi ha stort VR-party på jobbet. en kollega har köpt Rift och varit helt lyrisk nu i flera dagar men vill testa min Vive. Så båda ska tas hit.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av natasamunrah:

Pengarna är nu reserverade på mitt Swedbankkonto, inte fått nåt meddelande än, men hoppas på att få nåt denna vecka

Pengar dragna här också. Dax att möblera om lite i lägenheten, måste ju vara förberedd inför välkomnandet

edit:
Vi borde ha en tråd som "visa din VR uppsättning" innehållande spec på datorn, ev. room scale mått, installation och lösningar på kabel och fyr/ir-kamera; givetvis med bild på allt.

Permalänk

Ni som fått er Vive, har ni fått gratis-spelen ännu? Fick min Vive i fredags och har fortfarande inte fått koderna. Fattar inte hur HTC inte ens kan skicka mail i tid.

Permalänk
Medlem

@FredrikBengtsson: Yes, fick min i torsdags och koden i lördags (men som jag skrev tidigare fick jag två mejl med två olika koder, så vissa verkar få dubbelt upp)

Permalänk

@cfwin:

Ok, det är kanske därför det dröjer. Snackade med supporten i morse och de skulle "eskalera" ärendet, men har fortfarande inte hört nåt.

Permalänk
Medlem

Jag ringde samma dag som jag fick min Vive, de sa att koderna skickas ut inom 24h. Har du inte fått de efter 24h så ska du ringa till supporten.

Permalänk
Skrivet av KaZZoA:

Jag ringde samma dag som jag fick min Vive, de sa att koderna skickas ut inom 24h. Har du inte fått de efter 24h så ska du ringa till supporten.

Det verkar vara många som inte fått sina koder, finns en tråd på reddit om det. Reddit
Har varit i kontakt med supporten två gånger, men det verkar inte hända så mycket.

Permalänk
Medlem

Jaha, där kom mitt "Vive Payment Not Processed" mail. Nordea har nekat HTC att dra pengar, så nu börjar jakten på supporten.

Nordea kommer inom kort att förlora en kund...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jaha, där kom mitt "Vive Payment Not Processed" mail. Nordea har nekat HTC att dra pengar, så nu börjar jakten på supporten.

Nordea kommer inom kort att förlora en kund...

Tråkigt!

Har skickat meddelande till Swedbank o de svarade med att de inte kunde se något konstigt med de reserverade pengarna. Litar inte på att det kommer funka när HTC väl försöker dra pengarna. Fattar inte varför man inte själv manuellt kan få godkänna en betalning på internetbanken. :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jaha, där kom mitt "Vive Payment Not Processed" mail. Nordea har nekat HTC att dra pengar, så nu börjar jakten på supporten.

Nordea kommer inom kort att förlora en kund...

Glöm Nordea dom kommer at vägra hjälpa dig "det går inte i systemet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Glöm Nordea dom kommer at vägra hjälpa dig "det går inte i systemet".

Nordea är glömda, det var HTCs support jag tänkte på.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Alla ni som fått belopp reserverat är ni i första vågen antar jag? Min bör komma i Maj, mer specifikt vet man inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Pengar dragna här också. Dax att möblera om lite i lägenheten, måste ju vara förberedd inför välkomnandet

edit:
Vi borde ha en tråd som "visa din VR uppsättning" innehållande spec på datorn, ev. room scale mått, installation och lösningar på kabel och fyr/ir-kamera; givetvis med bild på allt.

Hittar du eller skapar en sådan tråd får du gärna säga till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Alla ni som fått belopp reserverat är ni i första vågen antar jag? Min bör komma i Maj, mer specifikt vet man inte.

Andra vågen April.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jaha, där kom mitt "Vive Payment Not Processed" mail. Nordea har nekat HTC att dra pengar, så nu börjar jakten på supporten.

Nordea kommer inom kort att förlora en kund...

Själv skapade jag ett automation script som var 20:e sekund "öppnade kort" för internetbetalning, vilket fungerade och pengarna drogs i måndags morgon. (mjtnet.com)
Finns en annat inlägg i antingen denna tråd eller i en annan där någon har gjort ett javascript som gör liknande.

Skrivet av jarfen:

Hittar du eller skapar en sådan tråd får du gärna säga till

Om ingen annan hinner före mig så lägger jag upp ett sådan tråd efter att ha installerat själv vive:en. Än så har jag inte fått min Vive så det kommer dröja nån vecka kanske.
Fortfarande lite beslutsångest och en massa dividerande om hur jag ska lägga upp min VR/Media-rum. Sambon har blivit tokig på mig ett par gånger nu vilket är fullt förståeligt

Permalänk
Medlem

Ni som har swedbank har pengarna dragits för er, eller är det fortfarande "SKYDDAT BELOPP"

Har varit "SKYDDAT BELOPP" för mig sen igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Ni som har swedbank har pengarna dragits för er, eller är det fortfarande "SKYDDAT BELOPP"

Har varit "SKYDDAT BELOPP" för mig sen igår.

Skyddat belopp sedan igår för mig med. Jag skickade ett meddelande till kundtjänst att de skulle tillåta HTC blablabla betalningen enligt vad det stod i tidiare mailet. Fick svar att det inte såg ut som några konstigheter med dragningen. Fick min kvittens 16:34 så anar att jag kan vara sen i andra vågen o få min först nästa vecka.

Är det någon som haft problem med Swedbank?

Permalänk
Medlem

Swedbank verkar ha skött detta smidigast.
Av det jag läst i tråden har ingen med Swedbank behövt göra något speciellt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Sheytan:

Ni som har swedbank har pengarna dragits för er, eller är det fortfarande "SKYDDAT BELOPP"

Har varit "SKYDDAT BELOPP" för mig sen igår.

Skyddat belopp här med, sen igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Swedbank verkar ha skött detta smidigast.
Av det jag läst i tråden har ingen med Swedbank behövt göra något speciellt.

Jag ringde telefonbanken och fixade så dom skulle ha koll på att transaktionen var ok, vad dom sa så skulle det inte va nåt problem, men han hade inte hört talas om att banken skulle på nåt sett blockera en transaktion pga summan osv, det är antagligen olika för olika banker. Tyckte detta var lite olustigt dock att han aldrig hört talas om nåt liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Swedbank verkar ha skött detta smidigast.
Av det jag läst i tråden har ingen med Swedbank behövt göra något speciellt.

Verkar så, jag gick ner till banken och pratade en person som ringde upp en annan och han sa att dragningen var godkänd.

Permalänk
Medlem

Jag fick tracking-info från DHL idag! Skickat från Tjeckien. Så jag hamnade väl iaf bland de första i andra vågen efter allt digital river-klanteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Jag fick tracking-info från DHL idag! Skickat från Tjeckien. Så jag hamnade väl iaf bland de första i andra vågen efter allt digital river-klanteri.

När fick du din köpkvetens efter beställningen? Anar att det kan vara en indikation på var man ligger i kön.

Fick min 16:34 men har inte fått någon tracking-info än, anar att jag får vänta till nästa vecka.

Permalänk
Medlem

@Nubbits: För den första beställningen fick jag kvittens 15:35 men tvivlar på att det spelar någon roll när man skapat ny order via logmein123-länk. hamnade ju inte ens i samma wave som innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Jag fick tracking-info från DHL idag! Skickat från Tjeckien. Så jag hamnade väl iaf bland de första i andra vågen efter allt digital river-klanteri.

När beställde du?

På min ordersida står det inte något om shipment month, ska det göra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:
Skrivet av Devil May Cry:

...

Efter 3 koppar kaffe och slutet på arbetsdagen finner jag denna citering lustig.
man vill ju säga sheytan meey khe-ra-yy

(smal referens för oss stackare som har tagit skada av persiska vänner)

sorry, off topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Efter 3 koppar kaffe och slutet på arbetsdagen finner jag denna citering lustig.
man vill ju säga sheytan meey khe-ra-yy

(smal referens för oss stackare som har tagit skada av persiska vänner)

sorry, off topic.

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

När beställde du?

På min ordersida står det inte något om shipment month, ska det göra det?

jadu jag är lite osäker. jag kom inte in på direkten minns jag. det tog några minuter innan sidan började funka för mig. och sen var jag säkert onödigt noga med det jag matade in så typ 7-15 minuter efter 3 skulle jag tro.