sms fördröjs upp till en vecka

Permalänk

sms fördröjs upp till en vecka

Hej på er!

Jag har telenor och en samsung s6.

Har problem med att sms som jag tar emot kan ibland vara fördröjda upp till en vecka.

"Supporten" på Telenor har pingat smsen och hävdar att allt står rätt till trots att mina egna leveranstider inte stämmer överens med deras uppgifter.

Detta händer från olika leverantörer och även från mitt andra nr som även det är telenor.

Jag har inga problem med sms jag själv skickar utan bara sms som jag tar emot.
Tacksam om någon vet vart jag ska påbörja en lösning

Mvh martinick

Permalänk

Det är ju en android, testa att tanka hem olika typer av sms appar

Permalänk

Jag tror inte det skulle hjälpa att testa en annan sms-app. Det du kan testa är att aktivera leveransrapport. Det betyder att man får ett meddelande när smset har kommit fram till mottagaren. De flesta mobiler och operatörer stödjer detta. Testa sedan och återkom här.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av beyondthemind:

Jag tror inte det skulle hjälpa att testa en annan sms-app. Det du kan testa är att aktivera leveransrapport. Det betyder att man får ett meddelande när smset har kommit fram till mottagaren. De flesta mobiler och operatörer stödjer detta. Testa sedan och återkom här.

Jag har aktiverat det men jag har inga problem att skicka sms utan som sagt det är bara när jag tar emot sms problemet med försening uppstår

Mvh

Permalänk

@Martinick: Oj ursäkta, läste fel!

Jag har haft samma problem för några år sedan med att jag inte kunde ta emot. Det visade sig att det var fel hos en leverantör men inte min egna utan den som de flesta av mina kontakter hade. Kommer inte ihåg vilken den var, men i och med att andra körde via samma nät så var det ett par olika namn som detta problem var med. Kanske är värt att kolla upp och testa med olika vänners abonnemang du har.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av beyondthemind:

@Martinick: Oj ursäkta, läste fel!

Jag har haft samma problem för några år sedan med att jag inte kunde ta emot. Det visade sig att det var fel hos en leverantör men inte min egna utan den som de flesta av mina kontakter hade. Kommer inte ihåg vilken den var, men i och med att andra körde via samma nät så var det ett par olika namn som detta problem var med. Kanske är värt att kolla upp och testa med olika vänners abonnemang du har.

OK det ska jag kolla upp, tack för tipset!

Mvh