Beställa LG G3 D855 från aliexpress?

Permalänk

Beställa LG G3 D855 från aliexpress?

Hej!

Går i tankarna om en ny telefon och ögat har fastnat på LG G3, då jag tycker att den ger mest av det jag vill ha för pengarna.

Men då undrar jag, den kostar ungefär 1000 kr mindre att köpa från aliexpress än den gör från det billigaste stället i Sverige (NetOnNet), och där kommer min fråga in.

Vågar man beställa en till synes exakt likadan telefon från aliexpress?

Annonsen kan ni se här: http://www.aliexpress.com/item/Original-Unlocked-LG-G3-D855-C...

Jag har inte haft särskilt goda erfarenheter av att beställa från Asien tidigare. Min förra telefon var en ZTE Nubia Z7 NX506J, och den började packa ihop i mjukvaran redan efter 2 månader. Sen ville inte de som jag köpte telefonen av (Gearbest)ta något ansvar för att den gått sönder. Jag hade aldrig tappat det eller något liknande heller.

Tack för era svar!

/Morgan

Permalänk
Medlem

@Morganwikman:

Det verkar ju som att telefonen har fått mycket bra betyg på AliExpress och säljaren har 95% positiv feedback, så jag skulle köra på och beställa den.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk

@Windisch:

Jo, det är sant. Men man undrar nästan lite över om alla de där rösterna är från kunder, eller om de är betyg som säljaren "köpt". Man kanske är lite paranoid, men jag har blivit väldigt vaksam efter att jag köpte min förra telefon från Kina...

Tack för din åsikt!

Permalänk
Medlem

Item Condition:Refurbished

Det är alltså inte en ny telefon det handlar om.

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare handlat en mobil på Aliexpress och rösterna är oftast inte fejkade. Om man tycker att produkten är dålig kan inte säljaren hindra dig från att rösta/skriva dåligt om produkten. Sedan kan man också lämna tillbacka produkten om man inte är nöjd. Pengarna hålls av Aliexpress fram tills man konfirmerar att man fått produkten, då ger Aliexpress pengarna till säljaren.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

@Morganwikman: Tänk på att mobilen är begagnad, är du dumsnål så beställ den. Personligen skulle jag inte köpt en såpass gammal telefon, varken ny eller begagnad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@muunkie:

Jaha, vad bra att du såg det! Det hade jag helt missat.

Tack

Permalänk

@UltraPro:

Okej, vad är din erfarenhet av beställandet? Och vilken telefon beställde du?

Mvh Morgan

Permalänk

@Peppar2014:

Nej, en begangnad telefon vill jag inte köpa därifrån.

Men vad menar du med att du inte skulle köpa en "gammal" (G3 är rätt avancerad) telefon även om den var ny?

Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Du får komma ihåg att det tillkommer moms och tull i sverige när man handlar utanför EU. Tumregeln verkar vara att lägga på 30% så har man marginal för vad PostNord/DHL/FedEx/UPS/osv vill ha i administrationsavgift också.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morganwikman:

Men vad menar du med att du inte skulle köpa en "gammal" (G3 är rätt avancerad) telefon även om den var ny?

Att LG G3 är 2 generationer gammal med en fortsatt relativt hög prislapp. Du får till trots en LG G4 för 3490kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014: Man får en G4 för 3k t.o.m numera.

Permalänk
Medlem

Refurbished betyder dock vanligtvis att det är inprincip nyskick på varan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raoul_duke:

@Peppar2014: Man får en G4 för 3k t.o.m numera.

Inte helt omöjligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morganwikman:

@UltraPro:

Okej, vad är din erfarenhet av beställandet? Och vilken telefon beställde du?

Mvh Morgan

Beställde en Letv 1s, väldigt bra telefon jämfört med min gamla lg g2. Tyvär nog så beställde jag precis när produkten tog slut så jag fick vänta i 1 månad för att få min produkt. Annars tycker jag att allt gick bra.

Visa signatur

:)

Permalänk

Inte många positiva erfarenheter att beställa från asien när det gäller telefoner, dom kan se fina ut men inuti döljer sig lömska saker

Permalänk
Medlem

Är inte Aliexpress känt för att sälja diverse kopior blandat med äkta varor? För mig jag hört den varningen nånstans.
Rent spontant skulle jag hålla mig till en svensk återförsäljare just pga om det skulle uppstå problem, rma eller liknande...vilket du ju redan råkat ut för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X