Motorcykelspel, finns det några sådan nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Motorcykelspel, finns det några sådan nuförtiden?

Ja? Finns det några motorcykelspel som kommit ut de senaste åren och som är värda att spela?

Är intresserad av både sådana som är lite mer racingsim-aktiga men även arkadliknande.

Har sökt runt lite på nätet, men får mest upp massa mobilspel. Känner mig väldigt sökmotorhandikappad

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Finns ett early access-spel som är en remake av det gamla klassiska Road Rash.

store.steampowered.com/app/300380/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Expansionen till the Crew, Wild Run, lade till motorcyklar. Väldigt arkad, men kan vara värt ett försök i brist på annat.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Ja? Finns det några motorcykelspel som kommit ut de senaste åren och som är värda att spela?

Är intresserad av både sådana som är lite mer racingsim-aktiga men även arkadliknande.

Har sökt runt lite på nätet, men får mest upp massa mobilspel. Känner mig väldigt sökmotorhandikappad

Milestone har gjort flera. Bla. Motor GP serien. Även ett nytt där man kör med gathojar kommer dock inte ihåg vad det heter. Dessa är lite simaktiga.

Permalänk
Medlem

En expansion till gta4 som var ganska kul. Skön känsla att köra med motorcyklarna. Men var ju mer mc-gäng HD-typ motorcyklar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Microsoft motocross madness! Var mitt favoritspel för säkert 10 år sedan, helt underbart.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Från Milestone finns även Ride bland annat för PC. har inte testat det själv men verka vara like Gran Turismo för motorcycklar.

http://store.steampowered.com/app/345660/

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Elastomania?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Racing-sim är motogp 13, 14 och 15 serien som gäller, rena banhojar, alla är okej, finns nån billigare bantad version av 15 vet ej hur den är.

Ride är också racing-sim, bra känsla tycker jag, här kan du köra massvis med vanliga motorcyklar som tex en R1a eller en ZX10 Ninja eller en gammal goding från 80-talet! Sen finns även massvis med banhojar av olika slag.

Något som är påväg:
Valentino Rossi: The game, motogp
Detta verkar lovande, allt från motogp till motard till att leka med bilar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RagHank:

Ja? Finns det några motorcykelspel som kommit ut de senaste åren och som är värda att spela?

Är intresserad av både sådana som är lite mer racingsim-aktiga men även arkadliknande.

Har sökt runt lite på nätet, men får mest upp massa mobilspel. Känner mig väldigt sökmotorhandikappad

MXGP2 Släpptes nyligen, 7 april.
Motor Cross spel...

http://store.steampowered.com/app/400800/

Permalänk
Medlem

Oj! Tack för många svar!

Ride lät ju riktigt kul, när det finns möjlighet att köra lite annat än banhojar och kanske mer sådana hojar man själv stöter på. Såg även att det fanns som demo att dra ner på Steam. Så jag börjar där och kikar lite.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Om du vill ha motocross simulator så är MX Simulator bäst. Gammal grafik men känslan är nog oöverträffad vad jag vet.

Såg nu att du specifikt ville ha nysläppta spel, detta är inte nytt.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ride är ju 100% arkad rakt igenom, det enda seriösa motorcykelspel som haft nån form av känsla hittills är enligt mig Tourist Trophy, även om det faller lite på att motorcyklarna har overkligt dålig prestanda. 0-100 på 6 sekunder med en tusenkubikare??? jo men visst om du startar på 4an kanske. Men uppe i fart beter sig motorcyklarna ganska hyffsat.

Tyvärr är dte över 10 år gammalt nu med grafik därefter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Microsoft motocross madness! Var mitt favoritspel för säkert 10 år sedan, helt underbart.

Indeed! Har originalskivan hemma och har försökt få det att fungera under både Windows 8/8.1 och 10, alltifrån XP mode till Dosbox men det vill sig inte. Maken till roligare mc/cross spel är svårt att hitta

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Microsoft motocross madness! Var mitt favoritspel för säkert 10 år sedan, helt underbart.

Skrivet av Adam West:

Indeed! Har originalskivan hemma och har försökt få det att fungera under både Windows 8/8.1 och 10, alltifrån XP mode till Dosbox men det vill sig inte. Maken till roligare mc/cross spel är svårt att hitta

Fan att ni drog upp det och berätta att det inte gick att köra längre. Ska också ha spelet liggandes någonstans och blev sjukt sugen på att spela det nu.

TS: är du intresserad utav crosspel också eller enbart banmotorcykelspel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det finns ju också klassikernas klassiker

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha, yes, MS Motocros Madness var grymt kul. Kommer ihåg att vi körde det på LAN hemma i vår grabblägenhet på den tiden då det begav sig. Vi utforskade den ofantliga öppna världen

Tror även att jag hade föregångaren Monster Truck Madness på original CD-ROM. Multimedia och allt det där

Det är främst gatuhojar jag är intresserad av. Även om jag nu blev lite sugen på att även testa ett crosspel.

edit: att spelen är arkadaktiga gör mig inte så mycket. En viktig del är egentligen att ljudet på hojarna är bra och verklighetstroget

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jäääääklar vad demot av Ride hackade på min dator. Noll flyt
Undra om det är för versionen var 1.000? Vette fasiken om jag törs chansa på att köpa spelet om det är så här.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Jäääääklar vad demot av Ride hackade på min dator. Noll flyt
Undra om det är för versionen var 1.000? Vette fasiken om jag törs chansa på att köpa spelet om det är så här.

Låter märkligt, jag har mer eller mindre samma spec som dig, i5 6600k är som skiljer och jag har 60 fps+ konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezton:

Låter märkligt, jag har mer eller mindre samma spec som dig, i5 6600k är som skiljer och jag har 60 fps+ konstant.

Hm, ja knepigt. Har du fullversionen av spelet, som också kanske fått lite uppdateringar och patchar? Demot var av version 1.000, så demot kanske aldrig begåvats med någon uppdatering. :/

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Hm, ja knepigt. Har du fullversionen av spelet, som också kanske fått lite uppdateringar och patchar? Demot var av version 1.000, så demot kanske aldrig begåvats med någon uppdatering. :/

Har fullversion, aldrig provat demot.

Permalänk
Medlem

Moto Gp serien finns ju till pc, kollat in den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

milestone ska släppa något valentino rossi lir. Fast deras lir brukar va nära skjuter ingen hare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@RVX:

motocross madness 2 fungerar bra på 7 8 8.1 och 10
Spelar de själv lite nu o då .

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

@Bruce Wayne:

motocross madness 2 fungerar bra på 7 8 8.1 och 10
Spelar de själv lite nu o då .

Really? Tell me how you got it to work!
***bort/moderator***

Skickades från m.sweclockers.com

§7/piratkopiering
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Microsoft motocross madness! Var mitt favoritspel för säkert 10 år sedan, helt underbart.

räcker 10 år?

har för mig de kom typ 98-99 men kan ha fel...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Hm, ja knepigt. Har du fullversionen av spelet, som också kanske fått lite uppdateringar och patchar? Demot var av version 1.000, så demot kanske aldrig begåvats med någon uppdatering. :/

Man kan "Läma tillbaka" spel på steam nuförtiden, 2v öppetköp tror jag det är. Köp och testa om det funkar men riktiga versionen.
http://store.steampowered.com/steam_refunds

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

@RVX:
d3drm.dll skall kopieras in i spelmappen efter installationen.

"This file enables you to play Motocross Madness 2 in Windows Vista and Windows 7 Computers. Just copy/cut this dll file and paste it in the installation folder of the game "
/john-erik

Visa signatur

korWWW