Permalänk

KÖPRÅD gaming headset max 1000kr

Tjenare!

Ska beställa en asus rog g751jt och behöver ett bra gaming headset till denna datorn.

* Hörlurarna ska vara bra till både spel såväl som till musik och film,
* ha en bra mic
* sourround ljud är ett pluss eller rekommenderas det att inte ha det?
* bra passform

Har kollat lite på kingston hyper cloud 1 och 2 och öven qpad qh-90.

Är dessa de bästa för priset eller har ni några andra bra förslag?

Tack på för hand

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr meddela dig två saker.

1. Du har inte satt någon budget för ditt inköp.
2. Har du en begränsad budget så kan du inte kombinera bra ljud och headset i samma mening.

Vill du ha bra ljud till musik så ska du satsa på vanliga hörlurar och lös mikrofon. Detta höjer såklart budgeten som krävs för att få tag i vettiga saker om du inte är villig att kompromissa.
Ska du gå på budget kan jag varmt rekommendera Creative Aurvana Live! (OBS, rekommenderar inte tvåan eftersom jag inte har testat den.). Som mikrofon kan Samson Meteor Mic vara ett bra alternativ om du inte tvunget måste ha en mikrofon som sitter på hörluren. Bör hamna på runt 1000 kronor tillsammans.
Fläskar du på med bättre lurar så finns det en stor chans att du skulle behöva en extern DAC/Hörlursförstärkare för att få ut allt från hörlurarna.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 är bra hörlurar! Dock ska HyperX Cloud 2 vara en bättre variant av dom har jag hört, så jag skulle köra på dom av dom du radade upp

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Qpad QH-90 är bra hörlurar! Dock ska HyperX Cloud 2 vara en bättre variant av dom har jag hört, så jag skulle köra på dom av dom du radade upp

Har du egen erfarenhet av qpad hörlurarna? ja dem känns intressanta! Vet du några andra brai prisklassen eller för lite dyrare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Dock ska HyperX Cloud 2 vara en bättre variant av dom har jag hört, så jag skulle köra på dom av dom du radade upp

Som jag förstått det ska Cloud II vara sämre än vanliga Cloud. Samma lurar, men högre pris för en surround-attachment som är alldeles för budget och bara drar ner ljudet.

EDIT

Jag är även läst flera åsikter som säger att HyperX Cloud ska vara de bästa gaminglurarna för under 1500kr. Och då hamnar du en bra bit under dessutom. Tror de ligger på 5-600kr.

Permalänk
Skrivet av Thofiman:

Jag kan tyvärr meddela dig två saker.

1. Du har inte satt någon budget för ditt inköp.
2. Har du en begränsad budget så kan du inte kombinera bra ljud och headset i samma mening.

Vill du ha bra ljud till musik så ska du satsa på vanliga hörlurar och lös mikrofon. Detta höjer såklart budgeten som krävs för att få tag i vettiga saker om du inte är villig att kompromissa.
Ska du gå på budget kan jag varmt rekommendera Creative Aurvana Live! (OBS, rekommenderar inte tvåan eftersom jag inte har testat den.). Som mikrofon kan Samson Meteor Mic vara ett bra alternativ om du inte tvunget måste ha en mikrofon som sitter på hörluren. Bör hamna på runt 1000 kronor tillsammans.
Fläskar du på med bättre lurar så finns det en stor chans att du skulle behöva en extern DAC/Hörlursförstärkare för att få ut allt från hörlurarna.

La till budget nu så du tror inte att något av de alternativen jag nämnde är bra? Aha ok då förstår jag, tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Som jag förstått det ska Cloud II vara sämre än vanliga Cloud. Samma lurar, men högre pris för en surround-attachment som är alldeles för budget och bara drar ner ljudet.

EDIT

Jag är även läst flera åsikter som säger att HyperX Cloud ska vara de bästa gaminglurarna för under 1500kr. Och då hamnar du en bra bit under dessutom. Tror de ligger på 5-600kr.

Ok det låter bra! Vet du om dem funkar bra till musik och film och ger en bra och rättvis ljudupplevelse där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kingston HyperX Cloud Revolver är på gång. Kan vara värt att kolla upp/vänta in dessa. Listas för 1290:- men det kan ju ändra sig, se http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3627955

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

La till budget nu så du tror inte att något av de alternativen jag nämnde är bra? Aha ok då förstår jag, tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Som så mycket annat handlar det om personliga preferenser och erfarenheter.

De är säkert dugliga för gemene man/pojke/dam. Jag har haft väldigt många olika headsets genom tiderna och alla har gått sönder, dessutom om man ser tillbaka på det hela och kollar på ljudet så är det ett stort fett skämt att man betalat så mycket för lurarna.
Creative Aurvana Live! (ca 500 kronor) slog t ex dyra sennheiser headsets som kostade 1500++

Headsets är främst bekväma och lätta att hantera, du får betala mycket mer än 1000 kronor om du vill ha något som ska kunna kallas för premiumljud när det kommer till headsets.

Jag tror inte att något av de alternativen du nämnde ger bra ljud till musik. Jag kan sätta hela min dator på det, datorn är mitt liv.

Permalänk

Har själv Qh90 och kan bara säga att jag tycker dom är underbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jag har qh-90 lurar å är riktigt nöjd med dom. Tätar och sitter bra. Bra ljud samt micken fungerar bra. Testade ett häng lurar innan det blev dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Master of Overkill

Cloud 2 och använd inte 7.1 adaptern

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Cloud 2 och använd inte 7.1 adaptern

Ok men då kan jag inte få ut något sourround ljud eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av asconakille:

Har själv Qh90 och kan bara säga att jag tycker dom är underbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Blir dem eller kingston hypercloud 1 eller 2, kan inte bestämma mig haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

Blir dem eller kingston hypercloud 1 eller 2, kan inte bestämma mig haha

Skulle nog säga att ettan blivit mest hyllad av alla tre. Go for it

Permalänk
Skrivet av Thofiman:

Som så mycket annat handlar det om personliga preferenser och erfarenheter.

De är säkert dugliga för gemene man/pojke/dam. Jag har haft väldigt många olika headsets genom tiderna och alla har gått sönder, dessutom om man ser tillbaka på det hela och kollar på ljudet så är det ett stort fett skämt att man betalat så mycket för lurarna.
Creative Aurvana Live! (ca 500 kronor) slog t ex dyra sennheiser headsets som kostade 1500++

Headsets är främst bekväma och lätta att hantera, du får betala mycket mer än 1000 kronor om du vill ha något som ska kunna kallas för premiumljud när det kommer till headsets.

Jag tror inte att något av de alternativen du nämnde ger bra ljud till musik. Jag kan sätta hela min dator på det, datorn är mitt liv.

Så du tycker att jag ska köpa dessa creative och en separat mick framför kingstong hyperx cloud 1 och gqpd qh90? Kommer ditt alternativ vara bättre för både spel och musik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Thofiman:

Skulle nog säga att ettan blivit mest hyllad av alla tre. Go for it

Blir antingen kingston hyperc cloud 1 eller creative plus separat mick som ovanstående rekommenderar!

Nu ska jag hitta en bra mus och musmatta i djungeln med haha, några tips som landar på max 1000kr för både mus och matta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

Så du tycker att jag ska köpa dessa creative och en separat mick framför kingstong hyperx cloud 1 och gqpd qh90? Kommer ditt alternativ vara bättre för både spel och musik?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle under inga omständigheter välja ett headset framför hörlurar och separat mikrofon när det kommer till ljudkvalité.

Dessa creative kommer utan tvivel ge bättre ljud vid musiklyssnande. Vid spel vet jag inte eftersom jag inte kan jämföra med headsets som jag inte har testat personligen. Rent generellt kan man säga att om de låter bra till musik så kommer de att vara bra till spel också, sen beror det på många olika faktorer om du kommer att tycka likadant.
Bekvämlighet vs kvalité vs budget vs användningsområde, etc.........

Permalänk
Skrivet av Thofiman:

Jag skulle under inga omständigheter välja ett headset framför hörlurar och separat mikrofon när det kommer till ljudkvalité.

Dessa creative kommer utan tvivel ge bättre ljud vid musiklyssnande. Vid spel vet jag inte eftersom jag inte kan jämföra med headsets som jag inte har testat personligen. Rent generellt kan man säga att om de låter bra till musik så kommer de att vara bra till spel också, sen beror det på många olika faktorer om du kommer att tycka likadant.
Bekvämlighet vs kvalité vs budget vs användningsområde, etc.........

Ok tack så mycket! Och micken du rekommendera är en bra sådan? Hade gärna sett att detta funka till min ps4 med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Som jag förstått det ska Cloud II vara sämre än vanliga Cloud. Samma lurar, men högre pris för en surround-attachment som är alldeles för budget och bara drar ner ljudet.

EDIT

Jag är även läst flera åsikter som säger att HyperX Cloud ska vara de bästa gaminglurarna för under 1500kr. Och då hamnar du en bra bit under dessutom. Tror de ligger på 5-600kr.

Kan vara så att jag blandat ihop dom, tycker inte det är värt att köpa "surround"-lurar..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Master of Overkill

Surround är 150 % ren bullshit

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

Tjenare!

Ska beställa en asus rog g751jt och behöver ett bra gaming headset till denna datorn.

* Hörlurarna ska vara bra till både spel såväl som till musik och film,
* ha en bra mic
* sourround ljud är ett pluss eller rekommenderas det att inte ha det?
* bra passform

Har kollat lite på kingston hyper cloud 1 och 2 och öven qpad qh-90.

Är dessa de bästa för priset eller har ni några andra bra förslag?

Tack på för hand

https://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930#merinfo

jag tipsar om dessa ialf, precis gått ner till 999 och trådlöst är underbart. bra ljud, bra mick och batteritiden är hyffsad. mjukvaran är sisådär men den behövs knappt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enbitost:

https://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930#merinfo

jag tipsar om dessa ialf, precis gått ner till 999 och trådlöst är underbart. bra ljud, bra mick och batteritiden är hyffsad. mjukvaran är sisådär men den behövs knappt

Jag röstar på Superlux HMC 681 http://www.thomann.de/se/superlux_hmc_681_evo.htm
Vilket är Superlux HD 681 http://www.thomann.de/se/superlux_hd_681_evo_bk.htm men med mikrofon. Och detta är MYCKET ljud för pengarna.

Annars Qpad QH-90 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122 och Kingston HyperX Cloud http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625329 helt OK.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

Ok tack så mycket! Och micken du rekommendera är en bra sådan? Hade gärna sett att detta funka till min ps4 med

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle aldrig rekommendera något som är dåligt

Den är helt okej, det finns såklart många produkter som är bättre men för sin prisklass så är den absolut inte dålig. Det är bara att söka på youtube efter recensioner.

https://www.youtube.com/watch?v=_fRDTCfXMXA

Permalänk
Medlem

Sennheiser pc 636d.
Kostar mer än angivet men har nyligen sett sådana till riktigt trevlig penning här på sweclockers marknad (och nej, jag har ingen aning om vem som säljer dem så jag är inte jäv i frågan).
Jag kör sådana själv och är klart nöjd med dem. Sitter bra, öppna kåpor bra mic och framför allt så kan Sennheiser göra lurar. Erkänt bra PC-spel lurar.

Adapter för 7,1 ljud om du vill, jag använder inte min speciellt mycket men möjligheten finns där och för rätt spel så är det riktigt intressant.

Kan du tänka dig begagnat så tycker jag definitivt att du skall titta närmare på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jessej:

Sennheiser pc 636d.
Kostar mer än angivet men har nyligen sett sådana till riktigt trevlig penning här på sweclockers marknad (och nej, jag har ingen aning om vem som säljer dem så jag är inte jäv i frågan).
Jag kör sådana själv och är klart nöjd med dem. Sitter bra, öppna kåpor bra mic och framför allt så kan Sennheiser göra lurar. Erkänt bra PC-spel lurar.

Adapter för 7,1 ljud om du vill, jag använder inte min speciellt mycket men möjligheten finns där och för rätt spel så är det riktigt intressant.

Kan du tänka dig begagnat så tycker jag definitivt att du skall titta närmare på dem.

Ser ut att vara samma skrot som PC350/PC360 som fanns förut. Räkna med att de går sönder så slipper du bli besviken. Tror jag gick igenom två stycken innan jag tröttna. Riktigt dålig byggkvalité var det i PC350/360. Ljudet var inget att hurra för heller, fortfarande så att de där Creative Aurvana Live! för 500 kronor skulle spöat dem vilken dag som helst även på den här punkten.

Permalänk
Skrivet av Thofiman:

Ser ut att vara samma skrot som PC350/PC360 som fanns förut. Räkna med att de går sönder så slipper du bli besviken. Tror jag gick igenom två stycken innan jag tröttna. Riktigt dålig byggkvalité var det i PC350/360. Ljudet var inget att hurra för heller, fortfarande så att de där Creative Aurvana Live! för 500 kronor skulle spöat dem vilken dag som helst även på den här punkten.

Tack så mycket för all hjälp och tips allohopa! Jag kommer köpa kingston hyperx cloud 1 och även de creative för att jämföra och kan ha creativen till mobilen om jag ej tycker dem är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardcore90:

Tack så mycket för all hjälp och tips allohopa! Jag kommer köpa kingston hyperx cloud 1 och även de creative för att jämföra och kan ha creativen till mobilen om jag ej tycker dem är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Bra val! Har själv min till min mobil när jag lyssnar på musik där, har lite kraftigare doningar till datorn. Min Aurvana Live! är flera år gammal och fungerar fortfarande jättebra trots tunna kablar, trots plast, trots användning i alla möjliga typer av väder och temperaturer.

Notera även att jag lyssnar på alla lurar genom Asus Xonar Essence STX.