Steelseries Rival 700

Permalänk
Melding Plague

Steelseries Rival 700

Danska Steelseries slår på stora trumman och visar upp nya speldonet Rival 700, som bland annat har tagit inspiration från handkontroller. Häng med till testlabbet för en ordentlig genomgång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar att musen skiner i ett gudomligt sken då man håller muspekaren över thumbnailen.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Härligt! In med fler framför kameran

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Dyr.
Hemsk mjukvara.

Verkar som mustillverkarna tävlar vem som kan göra fulast mjukvara.

Permalänk
Inaktiv

Gillar min Rival 300 men ser inte för all del i världen att vilja ha denna bling bling som bara P12:or kommer att gilla.

Förstår inte heller varför Steelserien inte implemerat att kunna ändra känsligheten för hjulet, väldigt skönt när man vill bläddra igenom långa sidor. Logitech har ju haft den inställningen hur länge som helst!

Permalänk
Medlem

För det priset ska den också vara trådlös och ha en inbyggd kaffebryggare.
Skulle aldrig våga slänga bort 1000 spänn på en mus jag har aldrig testat, orsaken jag sitter på min 3e deathadder.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit fundersam över funktioner där färger ändras utefter saker som hälsa, APM eller score. Det låter coolt (I guess?) men är otroligt opraktiskt.

Haptic feedback verkar väldigt användbart dock, ser lovande ut med vad man kan göra om det expanderas till fler spel.

Permalänk

136 g jösses alldeles för tung.

Känns som det är bättre dom lägger sensorn i Rival 300 istället.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av krilleeee:

136 g jösses alldeles för tung.

Känns som det är bättre dom lägger sensorn i Rival 300 istället.

Rival 300 väger 130 gram. EDIT: Med kabel, 105 gram utan kabel.

Permalänk
Medlem

Det överlägset coolaste är ju att den är så pass modulär att man kan reparera eller modifiera så man har en perfekt mus för en lång tid framöver!
Hoppas bara mjukvaran öppnas upp så man kan ordna med den biten också...

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Rival 300 väger 130 gram.

kanske ska kolla fakta innan jag skriver nått.... Det har du rätt i tog bara för givet att alla dessa funktioner funktioner å delar skulle lägga till en del vikt

Edit bra artikel för övrigt hoppas du kollar lite Zowie produkter också kanske FK1+ något ni gör ett test på framöver ?

Om man får ställa en fråga.... kanske du inte har svar på men är det fritt fram för alla tillverkare att använda 3360 nu eller någon som vet ?

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Vad ger den haptiska feedbacken för fördelar i csgo? Skakar den när man skjuter/blir skjuten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

Vad ger den haptiska feedbacken för fördelar i csgo? Skakar den när man skjuter/blir skjuten?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning. Men tror att det är att den te.x berättar när du får en kill eller dylikt. Skulle ju också gå att välja vad den skulle skaka till.

Permalänk
SpelClockers

Roligt med videorecensioner även för tillbehör mer sådant tack!

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Tack, väntat på den där. Blir ett köp när jag nött ut rival 300

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd

Ingen bling bling men smart att man kan byta ut sensorn,det ökar ju livslängden ganska dramatiskt:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Rival 300 väger 130 gram.

Nej den väger 105 gram 130 är med sladd.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Medlem

Wow Kenneth!
Du har verkligen potential! Är det något som jag älskar om hos Jonas så är det hur han betonar orden i väldigt mycket av det han säger. Detta verkar du helt ha hämtat, vilket gör tittaren riktigt intresserad. Fortsätt såhär så kommer du att bli riktigt grym framför kameran!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av rektor:

Dyr.
Hemsk mjukvara.

Verkar som mustillverkarna tävlar vem som kan göra fulast mjukvara.

Är du säker på att de är Steelseries Engine 3 du menar och inte gamla 2'an?
Den nya är riktigt nice och lättanvänd. Brukar få ganska mycket positivt gällande just mjukvaran.

Men visst, smaken är som baken.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

För det priset ska den också vara trådlös och ha en inbyggd kaffebryggare.
Skulle aldrig våga slänga bort 1000 spänn på en mus jag har aldrig testat, orsaken jag sitter på min 3e deathadder.

Många butiker har Live Demo så man faktiskt kan testa dem iaf

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av MauseRR:

Vad ger den haptiska feedbacken för fördelar i csgo? Skakar den när man skjuter/blir skjuten?

Skickades från m.sweclockers.com

T ex ger dig en "notice" när ny runda börjar, eller när matchen startar så man kan tabba ut i Windows och få ett klick när de är dags att tabba tillbaka.
Kan även ställas in till olika grejer.
Självklart också deaktiveras helt om man vill.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Ingen bling bling men smart att man kan byta ut sensorn,det ökar ju livslängden ganska dramatiskt:-)

Ja, t ex om de kommer ännu bättre sensorer i framtiden ska ska de gå att kunna uppgradera den,

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Gillar min Rival 300 men ser inte för all del i världen att vilja ha denna bling bling som bara P12:or kommer att gilla.

Förstår inte heller varför Steelserien inte implemerat att kunna ändra känsligheten för hjulet, väldigt skönt när man vill bläddra igenom långa sidor. Logitech har ju haft den inställningen hur länge som helst!

Går ju dock att ändra i Windows kontrollpanel, men hade givetvis varit smidigt om det gick att ändra direkt på musen. Speciellt med tanke på att den verkade ha en ganska lång "inbyggd" menu.

För övrigt kul med nya ansikten i rutan.

Permalänk
Medlem

Nästa stora steg blir väl som Logitech's världens bästa trådlösa mus fast denna inom ett år kanske?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Många butiker har Live Demo så man faktiskt kan testa dem iaf

Har aldrig hittat butik med "live demo" närmast jag har hittat är ej inkopplade möss på media market.

Permalänk
99:e percentilen

@Kenneth, du nämner att Rival 300:s sidogrepp slits ut snabbt. Misstänker att du kanske förväxlat Rival 300 med Rival, för som jag förstått det är det just Rival 300 som har ett förbättrat sidogrepp jämfört med Rival (som jag äger).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Alling:

@Kenneth, du nämner att Rival 300:s sidogrepp slits ut snabbt. Misstänker att du kanske förväxlat Rival 300 med Rival, för som jag förstått det är det just Rival 300 som har ett förbättrat sidogrepp jämfört med Rival (som jag äger).

Rival och Rival 300 är samma mus i grund och botten, som jag även nämner i videon och texten. Jag vill minnas att greppuppdatering även kom innan den blev nämnd Rival 300 och blev helt enkelt överförd till nykomlingarna, men kan ha fel.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av jokklo:

Nej den väger 105 gram 130 är med sladd.

Ja, du har rätt. Vägde min nu på kontoret och den vägde även 102 gram. Intressant att dem tar med kabelvikten för den ena men inte andra. Personligen tycker jag inte att vikten på kabeln ska räknas med då den inte är med när musen faktiskt ska flyttas.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Har aldrig hittat butik med "live demo" närmast jag har hittat är ej inkopplade möss på media market.

några exempel, så har vissa MM butiker inkopplade mot dator med spel, Inet och Alina t ex har också inkopplat mot datorer oftast också med spel.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300